
Ośmiokrotny mistrz świata, Sébastien Ogier, uważa, że nowe zasady są krokiem w dobrym kierunku. Jakie zmiany przyniesie nowy system i dlaczego cieszy się on tak dużym poparciem?
Powrót do starego systemu punktowego
Od nowego sezonu wraca system punktowy, w którym zwycięzca rajdu zdobywa 25 punktów. W sumie na jednym rajdzie będzie można zdobyć maksymalnie 35 punktów, o ile kierowca okaże się najszybszy zarówno w niedzielę, jak i na Power Stage. To znaczna zmiana w porównaniu z tegorocznym systemem, który umożliwiał zdobycie maksymalnie 30 punktów.
Treść pod reklamą
Zobacz też: Fourmaux postawił warunki Hyundaiowi
Warto zaznaczyć, że punkty przyznawane w sobotę zostaną całkowicie usunięte. Dzięki temu sobotni lider nie będzie już nagradzany, a główna uwaga skupi się na niedzielnym ściganiu oraz Power Stage, które pozostają integralną częścią systemu punktowego.

Jedną z kluczowych zmian, które zostają wprowadzone na stałe, jest Super Sunday. Jak zauważył Sébastien Ogier, „Wprowadziło to emocje do niedziel w tym sezonie i myślę, że dobrze, że tak pozostało. Myślę, że ten system jest znacznie lepszy niż w tym roku.”
Dlaczego nowy system jest lepszy?
Ogier, wcześniej jeden z największych krytyków obecnych zasad, wyraził zadowolenie z wprowadzanych zmian. – „Dobrze, że nie ma już punktów w sobotę. Poza tym zwycięzca otrzymuje nieco więcej punktów niż zdobywca drugiego miejsca, co jest plusem, bo sukces powinien zostać nagrodzony – podkreślił Ogier w rozmowie z portalem Rallit.fi.
Pozycja | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasyfikacja generalna | 25 | 17 | 15 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
Niedziela | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | — | ||||
Power Stage | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | — |
Nowe zasady mają na celu większe docenienie zwycięzców i podniesienie rangi ostatecznego triumfu w rajdzie. Dzięki temu rywalizacja będzie bardziej zacięta, a końcowe wyniki – jeszcze bardziej satysfakcjonujące dla zawodników.