
Napęd hybrydowy na oesach WRC od sezonu 2022!
FIA potwierdziło, że od 2022 roku samochody w WRC będą wykorzystywać napęd hybrydowy aby zwiększyć moc zarówno na oesach, jak i na dojazdówkach, czy w parkach serwisowych. Jest to zmiana planów dotyczących hybryd, ponieważ dużo mówiono się tylko o napędzie wykorzystywanym właśnie poza odcinkami.
Federacja zaproponowała hybrydowy silnik elektryczny o mocy 100 kW, który będzie może zostać wykorzystany poprzez sankcjonowane oprogramowanie do zwiększenia mocy silnika spalinowego o mocy 380 KM. FIA będzie jedynie kontrolować wykorzystanie tego systemu, a o użyciu będzie decydował już zespół wraz z kierowcami.
Treść pod reklamą
Najbardziej zdenerwowane z zmian w regulaminie są zespoły, które nie mogą rozpocząć projektowania samochodów nowej generacji. Wszystko dlatego, że przepisy te mogą wejść w życie dopiero po podpisaniu regulacji na sezon 2022, które będzie miało miejsce dopiero w pierwszym kwartale nadchodzącego roku.
Dyrektor techniczny Toyoty – Tom Fowler:
„To, co możemy zrobić z samochodem, jest kontrolowane przez zespół, ale przez pierwsze trzy lata to FIA jest organem kontrolującym nasze zmiany.
Istnieje możliwość, że oprogramowanie zostanie otwarte dla nas i pozwoli to zespołom na określenie własnego sposobu decydowania o tym, kiedy i jak uruchomić ulepszenie”.
Dyrektor ds. rajdów FIA – Yves Matton:
„Jedną z najważniejszych rzeczy jest to, że chcemy utrzymać poziom wydajności obecnych samochodów i emocje, które te samochody dają fanom.
Chcemy, aby samochody miały ten sam rodzaj dźwięku i estetyki, co teraz, ale musimy zachować podobieństwo z samochodami drogowymi, które można będzie kupić w salonach”.
Źródło: Autosport.com