
Minutowa kara dla Ogiera! Neuville liderem po pierwszym etapie
Drugi przejazd blisko dwudziesto kilometrowego odcinka rozpoczął drugą piątkową pętlę Rajdu Chorwacji. Popołudnie najlepiej rozpoczął Sebastian Ogier. Na trzecim miejscu z takim samym czasem dojechali Ott Tanak i Kalle Rovanperä. Sekundę stracili do drugiego Evansa natomiast tylko siedem dziesiątych sekundy zabrakło Lappiemu do czołowej piątki, którą zamknął Thierry Neuville. Po tym oesie awans do TOP 5 notuje Loubet.
Treść pod reklamą
Szósty odcinek należy do Lappiego, drugi Evans stracił zaledwie siedem dziesiątych sekundy, a Ogier nie odpuścił bycia w topowej trójce i kończy oes na trzecim miejscu przed Neuvillem oraz Rovanperą. Rezultaty na dalszych pozycjach miały znaczny wpływ na walkę o podium w klasyfikacji generalnej. Na trzecie wskoczył Lappi za Tanaka, który odstąpił lokatę tylko na 2.2s.
Przedostatni odcinek dnia to wygrana Tanaka i odzyskanie miejsca na podium. Było bardzo zacięcie, ponieważ do czwartego miejsca straty czołówki wynosiły maksymalnie dwie sekundy, a pierwszą piątkę zamknęli Ogier i Rovanperä z identycznym czasem. Jedynie 0.4s różniło na mecie drugiego Evansa, a trzeciego Neuvilla.
Ostatni odcinek to pokaz formy załóg Toyoty poprzez dwa pierwsze miejsca dla Evansa i Rovanpery. Czwarty Katsuta dzięki takiemu wynikowi zyskuje awans na piątą pozycję. Tanak utrzymał podium na koniec piątkowego dnia zmagań, a liderem został nadal Neuville przed Evansem. Minutowa kara dla Ogiera spowodowała jego spadek na siódme miejsce tuż za jego rodakiem Loubetem. Francuzi zostali ukarani przez ZSS Rajdu Chorwacji za nieprawidłowe zapięcie pasów po zmianie koła na OS 2.
Thierry Neuville
Przede wszystkim cieszę się, że dojechaliśmy do końca dnia na prowadzeniu w rajdzie; to najlepszy wynik, jakiego mogliśmy się spodziewać, zwłaszcza po niesamowicie ciężkim tygodniu, jaki mieliśmy jako zespół. To była wielka ulga, kiedy minęliśmy ostatni oes i zobaczyliśmy, że nadal jesteśmy na czele. To nie był łatwy dzień; dziś rano było ciężko i bardziej wymagająco niż się spodziewaliśmy. Zmieniliśmy amortyzatory w samochodzie i czuliśmy się bardziej komfortowo, ale nadal nie czuję, że mogę jechać na 100%. Byliśmy szybcy, ale nie goniliśmy tych ostatnich dziesiątych części sekundy, które robią różnicę. Następne dwa dni również będą wymagające; mamy nowy etap, który był zabrudzony na zapoznaniu i musimy pamiętać, że będziemy startować z tyłu stawki, więc może być ciężko.”
Klasyfikacja generalna po pierwszym etapie Rajdu Chorwacji 2023
Pos. | No. | Elig. | Driver | Class | Pen. | Time | Prev. | 1st |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | M |
![]() |
RC1 | 01:16:02.4 | |||
2 | 33 |
![]() |
RC1 | 01:16:08.1 | + 05.7 | + 05.7 | ||
3 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 01:16:32.4 | + 24.3 | + 30.0 | |
4 | 4 | M |
![]() |
RC1 | 01:16:35.8 | + 03.4 | + 33.4 | |
5 | 17 | M |
![]() |
RC1 | 01:17:26.1 | + 50.3 | + 01:23.7 | |
6 | 18 |
![]() |
RC1 | 01:17:54.5 | + 28.4 | + 01:52.1 | ||
7 | 7 | M |
![]() |
RC1 | 01:17:55.3 | + 00.8 | + 01:52.9 | |
8 | 69 | M |
![]() |
RC1 | 01:18:42.7 | + 47.4 | + 02:40.3 | |
9 | 21 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 01:19:22.4 | + 39.7 | + 03:20.0 | |
10 | 24 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 01:19:52.3 | + 29.9 | + 03:49.9 | |
11 | 30 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 01:20:00.0 | + 07.7 | + 03:57.6 | |
12 | 20 |
![]() |
RC2 | 01:20:06.8 | + 06.8 | + 04:04.4 | ||
13 | 36 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 01:20:33.4 | + 26.6 | + 04:31.0 | |
14 | 26 | WRC2 (T/DC/CC) |
![]() |
RC2 | 01:20:48.8 | + 15.4 | + 04:46.4 | |
15 | 22 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 01:20:49.6 | + 00.8 | + 04:47.2 | |
16 | 25 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 01:21:42.1 | + 52.5 | + 05:39.7 | |
17 | 23 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 01:22:28.0 | + 45.9 | + 06:25.6 | |
18 | 32 | WRC2 (DCM/CC) |
![]() |
RC2 | 01:23:35.5 | + 01:07.5 | + 07:33.1 | |
19 | 41 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 01:24:05.7 | + 30.2 | + 08:03.3 | |
20 | 44 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 01:24:14.7 | + 09.0 | + 08:12.3 | |
21 | 34 | WRC2 (DCM/CC) |
![]() |
RC2 | 01:25:26.2 | + 01:11.5 | + 09:23.8 | |
22 | 35 | WRC2 (DCM/CC) |
![]() |
RC2 | 01:26:00.1 | + 33.9 | + 09:57.7 | |
23 | 37 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 01:26:37.6 | + 37.5 | + 10:35.2 | |
24 | 54 |
![]() |
RC2 | 01:26:43.1 | + 05.5 | + 10:40.7 | ||
25 | 45 | JWRC |
![]() |
RC3 | 01:27:10.8 | + 27.7 | + 11:08.4 | |
26 | 46 | JWRC |
![]() |
RC3 | 01:27:49.1 | + 38.3 | + 11:46.7 | |
27 | 38 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 01:27:49.3 | + 00.2 | + 11:46.9 | |
28 | 50 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 01:27:54.7 | + 05.4 | + 11:52.3 | |
29 | 48 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 01:28:03.1 | + 08.4 | + 12:00.7 | |
30 | 57 |
![]() |
RC2 | 01:28:06.4 | + 03.3 | + 12:04.0 | ||
31 | 53 |
![]() |
RC2 | 01:29:21.4 | + 01:15.0 | + 13:19.0 | ||
32 | 58 |
![]() |
RC3 | 01:30:30.4 | + 01:09.0 | + 14:28.0 | ||
33 | 62 |
![]() |
RC4 | 01:32:24.6 | + 01:54.2 | + 16:22.2 | ||
34 | 55 | (DM) |
![]() |
RC2 | 01:33:31.6 | + 01:07.0 | + 17:29.2 | |
35 | 60 |
![]() |
RC4 | 01:34:41.8 | + 01:10.2 | + 18:39.4 | ||
36 | 56 | (DM) |
![]() |
RC2 | 01:34:43.9 | + 02.1 | + 18:41.5 | |
37 | 61 |
![]() |
RC4 | 01:35:20.3 | + 36.4 | + 19:17.9 | ||
38 | 65 |
![]() |
RC4 | 01:36:45.0 | + 01:24.7 | + 20:42.6 | ||
39 | 64 |
![]() |
RC4 | 00:01:10 | 01:36:56.5 | + 11.5 | + 20:54.1 | |
40 | 40 | WRC2 (DCM/CCM) |
![]() |
RC2 | 01:39:54.1 | + 02:57.6 | + 23:51.7 | |
41 | 66 |
![]() |
RC4 | 01:40:28.0 | + 33.9 | + 24:25.6 | ||
42 | 71 |
![]() |
RC5 | 01:41:53.6 | + 01:25.6 | + 25:51.2 | ||
43 | 49 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 01:43:09.3 | + 01:15.7 | + 27:06.9 | |
44 | 39 | WRC2 (DCM/CCM) |
![]() |
RC2 | 00:00:10 | 01:44:15.5 | + 01:06.2 | + 28:13.1 |
45 | 68 |
![]() |
RC5 | 01:46:06.0 | + 01:50.5 | + 30:03.6 | ||
46 | 28 | WRC2 (T/DC/CC) |
![]() |
RC2 | 01:51:27.9 | + 05:21.9 | + 35:25.5 | |
47 | 67 |
![]() |
RC4 | 01:51:58.1 | + 30.2 | + 35:55.7 | ||
48 | 29 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:00:25.0 | + 08:26.9 | + 44:22.6 | |
49 | 59 |
![]() |
RC4 | 02:03:02.0 | + 02:37.0 | + 46:59.6 | ||
50 | 47 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:05:17.7 | + 02:15.7 | + 49:15.3 | |
51 | 52 | WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:35:12.6 | + 29:54.9 | + 01:19:10.2 | |
52 | 27 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:39:00.2 | + 03:47.6 | + 01:22:57.8 | |
53 | 51 | WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:45:12.6 | + 06:12.4 | + 01:29:10.2 | |
54 | 70 |
![]() |
RC5 | 03:01:45.4 | + 16:32.8 | + 01:45:43.0 |