
Alpha Tauri nie na sprzedaż
Pomimo wcześniejszych doniesień, dotyczących potencjalnej sprzedaży zespołu Alpha Tauri, Helmut Marko oficjalnie zaprzeczył informacjom, iż miałoby dojść do jakiejkolwiek transakcji tego podmiotu. Wszystko rozpoczęło się od szerzących się plotek jakoby nowy CEO Red Bulla – Oliver Mintzlaff miałby być mocno niezadowolony z dokonań siostrzanego zespołu Red Bull Racing. W grę wchodziła sprzedaż, bądź zmiana siedziby zespołu. Jak się okazuje, wątpliwości Mintzlaffa nie trwały długo, bo już w marcu podjęto decyzję o zwiększeniu wkładanych wysiłków w rozwój bolidu oraz rozpoznawalność marki Alpha Tauri.
Jeszcze przed oficjalnym zaprzeczeniem tych informacji przez Marko, można było domyślić się, że projekt będzie kontynuowany, bowiem w kwietniu 2023 padła informacja o zakończeniu współpracy z dotychczasowym szefem zespołu Franzem Tostem, którego zastąpić ma dotychczasowy inżynier Ferrari, Laurent Mekies. Dodatkowo, nowym CEO zespołu zostanie Peter Bayer – były sekretarz generalny FIA.
Kontynuując wątek kwestii operacyjnych, Alpha Tauri ma zamiar zatrudnić większą ilość pracowników w swojej placówce w Bicester. Spowodowane to jest chęcią bycia konkurencyjnym na rynku pracy F1 zdominowanym przez Wielką Brytanię.
Decyzja została podjęta. Alpha Tauri pozostanie w pełni własnością Red Bulla i będzie nadal prowadzona jako zespół juniorów.
Helmut Marko
Poza samą informacją dotyczącej struktury własnościowej zespołu, Marko poinformował również o długofalowych planach współpracy na linii Red Bull – Alpha Tauri:
Współpraca z Red Bull Racing będzie się zacieśniać, również w zakresie limitu kosztów i synergii. Ze swoim know-how, które nabył w FIA, [Bayer] jest bardzo ważny. Oczywiście wpłynie to również na Red Bull Racing.
Helmut Marko
Na temat wspomnianej wcześniej zmiany polityki odnośnie zatrudniania pracowników wypowiedział się odchodzący z zespołu, Franz Tost. Główną kwestią podkreśloną przez 67 latka jest fakt, iż inżynierowie pracujący w F1 mają po 40-50 lat, mają dzieci, a dodatkowo większość kompetentnych ludzi na to stanowisko pochodzi z wysp i nie jest w ich oczach pożądane, aby zmieniać miejsce zatrudnienia z Wielkiej Brytanii na Włochy, gdzie funkcjonuje zespół [Faenza przyp. red.]:
W Anglii AlphaTauri ma już wielu pracowników. Cały zespół aero jest w Anglii. A to, co z pewnością zrobimy w przyszłości, to jeśli chcemy podpisać kontrakt z inżynierami, ale oni po prostu nie chcą jechać do Włoch, z jakiegokolwiek powodu, będą mogli pracować z bazy w Anglii.
Franz Tost
Ostatnią kwestią poruszoną przez Tosta była kwestia nazwy. Nie jest bowiem zdecydowane, czy marka odzieżowa Red Bulla wciąż będzie funkcjonować jako oddzielny zespół. Zdaniem szefa zespołu, wszystkie możliwości są rozważane.
Źródło: motorsport.com