Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYRSMP

RSMP to nie tylko czołówka

RSMP to nie tylko czołówka

Przed nami 32. MARMA Rajd Rzeszowski. Zatem przyjrzyjmy się nie tylko czołówce, ale też innym klasom w jakich rywalizują zawodnicy z całej Polski. Tym razem przedstawienie załóg rozpocznijmy nietypowo, bo od końca stawki Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

W klasie HR5 widnieje tylko jedna załoga. Są to reprezentanci stajni Rallytechnology, Krzysztof Woźnica i Grzegorz Sielicki. Startują oni świetnie przygotowanym Fiatem Seicento Sporting. Ich aktualnie najlepszym wynikiem w tym sezonie jest zwycięstwo w Valvoline Rajdzie Małopolski.

Idąc dalej mamy klasę HR3. Do Rzeszowa przyjadą dwie załogi, które zmierzą się ze sobą w tej klasie. Wyżej rozstawieni są Kamil Bronikowski i Tomasz Tkacz w Renault Clio Sport. Mimo początkowych zapowiedzi o jednym starcie w RSMP, to po zwycięstwie w Rajdzie Świdnickim zdecydowali się na udział w Rajdzie Małopolski. Ich rywale pojadą bliźniaczym Renault Clio Sport w barwach Rotinger Rally Team, a będą to Adam Sidor i Paweł Piczak. Dla Wicemistrzów Polski klasy HR3 będzie to drugi start w tym aucie po przesiadce ze znanego wielu kibicom Opla Astry.

Przejdźmy teraz do klas narodowych. W NAT4 mamy trzy załogi, które wystartują w piątej rundzie RSMP. Sergiusz Janowski i Krzysztof Grzenia, jadący Citroenem C2 R2 jako jedyni pojawili się na starcie wszystkich rund. I dzięki przewadze wypracowanej poprzez starty w szutrowych rundach mają bezpieczną przewagę nad rywalami. Za nimi na odcinki specjalne wyruszą zespołowi koledzy ze stajni STANLEJ Racing, czyli Michał Anaszkiewicz i Wojciech Kozioł. Michał od wielu sezonów startował Hondami. Dwa lata temu zdecydował się na nietypowy projekt Hondy CR-Z, którą startuje do dziś. Po mimo, że auto doznaje wielu awarii to na pewno cieszy oko kibiców swoją nietuzinkowością. Debiut nie tylko w klasie NAT4, ale też w mistrzostwach Polski będą mieli Paweł Hurko i Marcin Roguski w Fordzie Fiesta R200. Po kilku udanych występach w Tarmac Masters zdecydowali się na kolejny krok do przodu.

Gabapix

W NAT3 naprzeciw staną dwie załogi w RWD. Po ostatnich przygodach na Rajdzie Małopolski Porsche Jacka Sobczaka jest już gotowe do rywalizacji. Na prawym fotelu będzie obecny oczywiście Mateusz Pawłowski. Nowości pojawiły się u Patryka Grodzkiego. Pilotem kierowcy BMW E87 będzie bardzo doświadczony Jacek Spentany.

Gabapix

Klasa NAT2 to walka ,,czterołapów”. Jako pierwszy z tej dwójki na rampę startową w Millenium Hall wjedzie Piotr Ćwikliński. Zawodnik TARS Motorsport mądrze oraz rozwojowo podchodzi do startów na najwyższym krajowym poziomie co przekłada się na coraz lepsze wyniki. Kierowca Subaru Imprezy N10 często korzysta ze wsparcia Michała Pryczka, a taka pomoc owocuje w rezultatach na odcinkach. Na podkarpaciu Piotr pojedzie z nowym pilotem, Piotrem Sieliło, który startował w tym roku w RSMP z Tomaszem Kucińskim. Do zmagań o fotel lidera staną także Paweł Grzywacz i Błażej Czekan. Po przesiadce z Subaru Imprezy dobrze dogadują się z Mitsubishi Lancerem Evo IX. W bieżącym sezonie sięgnęli dwukrotnie po podium.

borysboba photography

Wróćmy teraz do stawki 2WD, a dokładnie do klasy 4R2. Krzysztof Nazaruk i Adam Kędzierski w tym sezonie zadebiutowali w Peugeocie 208 R2. A od początku kampanii ekipa Energy Solution Rally Team pokazała wysokiej klasy tempo. Do pierwszego odcinka ruszą jako liderzy tej klasy. Piekielnie szybki jest Michał Chorbiński z Adamem Chrzanowskim w Oplu Adamie R2. Ten młody kierowca pozytywnie zaskakuje płynną oraz skuteczną jazdą. Kolejnymi faworytami do zwycięstwa będą Tadeusz Bieńko i Jakub Brzeziński. Tadeusz wcześniej startował Subaru Imprezą, a na starcie nowego sezonu zmienił auto na Peugeota 208 R2. Wspólnie z ,,Colinem” tworzą zgraną załogę. Do stawki R2 w RSMP dołącza Piotr Ilnicki, który posiada ogromne doświadczenie w motorsporcie. Po regularnych występach w wyścigach górskich w końcu zdecydował się na stałą zmianę na rajdy. Na prawym fotelu będzie mu towarzyszył Paweł Kaim. Z Hondy Civic do Peugeota i z Rajdów Okręgowych do RSMP, takie kroki podjął Maciej Liszka, który stworzy załogę z Michałem Majewskim.

W klasie czwartej zdecydowanymi kandydatami do pierwszego miejsca będą Gracjan Predko i Michał Jurgała. Byli najszybsi na trzech rundach z rzędu i jedynie Rajd Małopolski ukończyli poza podium. Interesujący pojedynek z pewnością stoczą z Hubertem Kowalczykiem i Jarosławem Hryniukiem, którzy już nie raz zaskoczyli formą na odcinkach. Również w Peugeocie 208 Rally4 z rajdu na rajd coraz efektywniej radzi sobie Filip Pindel i Krzysztof Pietruszka. W rywalizacji o TOP3 poważnie trzeba wziąć pod uwagę jeszcze dwie załogi, Błażeja Gazde / Macieja Mikuliszyna oraz Marka Nowaka / Adama Grzelkę. W Fordzie Rally4 zobaczymy Jakuba Ulanowskiego, do którego dołączył jako pilot Patryk Kielar. Współpracę zaczęli od testów przed Rajdem Małopolski gdzie zajęli piąte miejsce. W kolejnym Fordzie wystartują Marek Kapelańczyk i Piotr Jamroziak. Dla pilota DIL3R Rally Team będzie to drugi start z rzędu w Rajdzie Rzeszowskim, w którym przed rokiem wystartował z Robertem Kaczorowskim.

W klasie trzeciej nie mogło zabraknąć Jakuba Matulki i Daniela Dymurskiego. Najwyżej rozstawieni w kategorii dla aut Rally3 przystąpią do zmagań na jedenastu odcinkach jako liderzy. Pod namiotami Grabowski Motorsport pojawią się też Piotr Krotoszyński z Mateuszem Martynkiem. Dalej widnieją Piotr Parys i Damian Syty, którzy po wypadku na Rajdzie Małopolski zdecydowanie mają apetyt na podium w Rzeszowie. Po kolejnych dniach testowych z Adamem Sroką odpowiednio przygotowani są Marek Roefler i Marek Bała. Do gry wracają Marcin Kowal i Sebastian Lenkowski. W akcji zobaczymy duet Mahle Rally Team Poland po przerwie spowodowanej zdarzeniem na Rajdzie Podlaskim.

Gabapix

Jak już jesteśmy przy mniejszych klasach, to w przyszły weekend na takich słynnych odcinkach jak Lubenia albo Pstrągowa pojawi się również trzynaście załóg z zagranicy, a dokładnie z Łotwy, Czech, Słowacji, Węgier oraz Rumuni. Zawodnicy, którzy będą klasyfikowani w mistrzostwach Europy Centralnej czy w mistrzostwach Słowacji, przywiozą kilka naprawdę mocnych aut, jak na przykład Volkswagen Polo Proto, Mitsubishi Lancer Evo IX, Ford Fiesta Rally3, Renault Clio Rally5.



Wybrane dla Ciebie