
Sezon WRC Rajdowych Mistrzostw Świata zapowiada się ekscytująco, a zespoły już finalizują swoje składy.
Toyota ogłosiła imponujący skład kierowców, Hyundai jeszcze rozważa czwarty samochód, a M-Sport Ford wciąż pozostaje tajemnicą. Oto najważniejsze informacje o składach zespołów na nadchodzący sezon.
Treść pod reklamą
Toyota: Pięciu kierowców na początek sezonu WRC
Toyota Gazoo Racing zaprezentowała pełen skład kierowców na przyszły sezon. Zespół wystawi czterech pełnoetatowych zawodników:
- Kalle Rovanperä,
- Elfyn Evans,
- Takamoto Katsuta,
- Sami Pajari.
Dodatkowo, legendarny Sebastien Ogier weźmie udział w wybranych rundach za kierownicą Toyoty Rally1. Już teraz wiadomo, że Ogier wystartuje w Rajdzie Monte Carlo, gdzie Toyota wystawi aż pięć samochodów.

Hyundai: Trzech kierowców potwierdzonych, czwarty samochód możliwy
Hyundai Motorsport ogłosił, że w nadchodzącym sezonie w barwach zespołu pojadą:
- Thierry Neuville,
- Ott Tänak,
- Adrien Fourmaux.
Zespół nie wyklucza wystawienia czwartego samochodu w wybranych rajdach. Wśród kandydatów do czwartego Hyundaia i20 Rally1 znajdują się:
- Esapekka Lappi – pokazał swoją prędkość wygrywając Rajd Szwecji, choć sezon nie obyło się bez błędów.
- Andreas Mikkelsen – po trudnym sezonie przyznał, że jego przyszłość pozostaje niejasna.
- Dani Sordo – doświadczony Hiszpan zadeklarował chęć startu w Rajdzie Portugalii oraz w nowo dodanym do kalendarza Rajdzie Wysp Kanaryjskich
Hyundai podejmie ostateczną decyzję najprawdopodobniej po Rajdzie Monte Carlo, gdzie wystawi tylko trzy samochody – informuje portal rallyjournal.com

M-Sport Ford: Niewiadome przed sezonem
Zespół M-Sport Ford nie potwierdził jeszcze swoich kierowców na nowy sezon WRC. Wśród największych kandydatów znajdują się:
- Gregoire Munster – ma duże szanse na kontynuację startów w pełnym sezonie za kierownicą Forda Puma Rally1.
- Martins Sesks – Łotysz, który w ubiegłym sezonie wystartował w trzech rajdach, może liczyć na pełny lub częściowy program.
W gronie potencjalnych kierowców M-Sportu wymienia się także:
- Yohan Rossel, który otwarcie marzy o starcie w Rally1, ale najprawdopodobniej pozostanie w WRC2 z Citroënem,
- Nikolay Gryazin, który być może przejdzie do zespołu Toksport w WRC2.
- Josh McErlean
Zobacz też: Koniec produkcji Audi w Brukseli! Co dalej z europejskim przemysłem motoryzacyjnym?
M-Sport może wystawić do trzech samochodów w wybranych rundach WRC. Wszystko jednak zależy od dostępności finansów, czego przykładem jest Ali Türkkan, który planuje dwa starty w przyszłym roku za kierownicą Pumy Rally1. Turecki zawodnik ma już za sobą nawet pierwsze testy w tym aucie.

Zespoły takie jak Hyundai i M-Sport Ford finalizują składy przed zbliżającym się sezonem. Węzeł gordyjski tkwi w decyzjach dotyczących czwartego samochodu Hyundaia oraz pełnego składu M-Sportu. Rajd Monte Carlo otworzy sezon, a ostateczne zgłoszenia muszą wpłynąć do 20 grudnia. Pełna lista zgłoszeń zostanie ukazana 3 stycznia.
Źródło: rallyjournal.com