
Christian Loriaux, uznany belgijski inżynier motorsportowy, został ogłoszony nowym szefem rozwoju zespołu TGR Dakar Team, działającego pod egidą Overdrive Racing. To ruch, który z pewnością wzmocni pozycję Toyoty w rajdach terenowych.
Imponująca kariera Chrisa Loriaux w motorsporcie
Christian Loriaux, 58-letni inżynier, ma na swoim koncie bogatą karierę w motorsporcie. Pracował dla czołowych zespołów w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) oraz wyścigach długodystansowych. Ostatnio pełnił funkcję szefa programu WRC w Hyundaiu, gdzie zyskał miano technicznego guru.
Treść pod reklamą

Loriaux rozpoczął swoją karierę w Prodrive, gdzie współpracował przy programie Subaru Impreza w latach 1991-2002. Następnie przeniósł się do M-Sport Ford, gdzie pełnił funkcję głównego inżyniera i dyrektora technicznego. W 2021 roku dołączył do zespołu Hyundaia, by następnie w grudniu 2024 roku ogłosić niespodziewane odejście w poszukiwaniu nowych wyzwań. Jego największym sukcesem było doprowadzenie do wygranej Thierrego Neuville’a i Martijna Wydaeghe w klasyfikacji indywidulanej w Rajdowych Mistrzostwach Świata w WRC. Jeszcze w grudniu tego roku Loriaux krytycznie wypowiadał się o nowych zmianie regulacji na sezon 2027 w WRC.
Nowe obowiązki w Toyocie Gazoo Racing i Overdrive Racing
W swojej nowej roli Christian Loriaux skoncentruje się na rozwoju Toyoty Hilux, samochodu używanego w Rajdzie Dakar oraz innych rajdach terenowych. Jego zadaniem będzie opracowywanie długoterminowych rozwiązań technologicznych, które mają pomóc Toyocie osiągać sukcesy w mistrzostwach FIA World Rally-Raid Championship (W2RC).
Zobacz też: Pirelli nie było takie złe? Neuville gryzie się w język po testach nowych opon
„Cieszymy się, że Christian dołącza do rodziny Overdrive. Nie ma wątpliwości, że zarówno oficjalny zespół TOYOTA GAZOO Racing, jak i wielu prywatnych kierowców, którzy są częścią społeczności Toyota W2RC, skorzystają z jego wiedzy i zaangażowania”. – powiedział Andrea Carlucci, szef zespołu W2RC Toyoty.
Jean-Marc Fortin, dyrektor zarządzający Overdrive Racing, podkreślił znaczenie tego transferu:
„To znany inżynier z imponującą historią w Subaru, Fordzie, Bentleyu i Hyundaiu. Szczerze mówiąc, to dla nas zaszczyt i nowa motywacja do budowania jeszcze silniejszego działu badań i rozwoju. Będzie on kierował działem, aby walczyć ze wszystkimi innymi zespołami i rozwijać nowe technologie z Toyota Gazoo Racing oraz sprawdzać, co możemy razem osiągnąć w wyścigach cross-country”
Overdrive Racing wystawi dziewięć samochodów w Rajdzie Dakar 2025, który odbędzie się w dniach 3–17 stycznia w Arabii Saudyjskiej.
Źródło: RallyJournal.com