Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYRSMP

Zmiana planów. Michał Skrądź wsiada do Citroena C2… R2 Max!

Istotne zmiany w zespole Skrądź Rally Team. Mimo wcześniejszej informacji o zakupie Opla Adama R2, dolnośląska ekipa powróci do dobrze znanego Citroena C2. Będzie to jednak znacznie szybszy R2 Max!

Michał Skrądź święcił swoje największe, oesowe triumfy za kierownicą popularnego Citroena C2 VTS. Wraz ze swoim ojcem, Przemkiem, sięgnęli po dwa srebrne i jeden brązowy medal C2 Cup Tarmac Masters, zwyciężyli również w grupie PCC Rally Masters 2022. Po nie do końca udanej przygodzie w „czterobucie” (dwa sezony w Subaru Imprezie), dolnośląska drużyna postanowiła powrócić do swoich przednionapędowych korzeni. Wybór padł na prawdziwą maszynkę do wygrywania – Opla Adama R2. Michu poinformował jednak swoich kibiców, iż w rodzinnym garażu doszło do istotnej zmiany. Zamiast Opla, stajnię Skrądziów wzbogacił Citroen C2 R2 Max!

 

Skrądź w dobrze znanej „ośce”

Zapytaliśmy Michała o powód zmiany planów i pierwsze wrażenia po zakupie jadowitej, niepozornej „cytrynki”:

Jak można zauważyć, zamiast Opla Adama R2 wsiądziemy w Citroena C2 R2 Max. Byliśmy już blisko Adama, jednak w ostatniej chwili transakcja nie wypaliła. Znaleźliśmy się w patowej sytuacji, ze względu na uciekający czas nie było już mowy o budowie nowego wozu od zera… Natrafiliśmy na ogłoszenie Macieja Spychałowicza, widzieliśmy jak Maciek „podróżował” po czeskich oesach, auto przykuło więc nasz wzrok. To piekielnie szybka konstrukcja, ma ogromny potencjał. Mamy tu lepsze zawieszenie, hamulce, skrzynię sekwencyjną. Nie można porównywać C2 R2 Max do C2 Cup, na szczęście Citroen zachował swoją najciekawszą cechę – to… cudowny nerwus! Co najważniejsze jest w świetnym stanie, z dużym pakietem części. Jestem dzisiaj przekonany, iż był to najlepszy zakup w tej chwili. Przed nami sporo nauki – do pierwszego rajdu zostały raptem trzy miesiące”.

Zobacz też: WRC 93. Rajd Monte-Carlo 2025 – harmonogram, lista zgłoszeń

Warto przypomnieć, iż Skrądź Rally Team ma ambitne plany na 2025. Panowie chcą… zadebiutować w RSMP:

„Co do planów na sezon 2025, chcemy pojawić się na trasach Mistrzostw Dolnego Śląska i. postawić pierwsze kroki w RSMP. Plan minimum to „domowy” Rajd Świdnicki oraz Rajd Rzeszowski. Pracujemy jednak nad tym, by zapewnić sobie budżet na pełną kampanię Mistrzostw Polski, prowadzimy już rozmowy z naszymi partnerami”.

Skrądź
fot. Skrądź Rally Team – oficjalny profil Facebook

Rok trudnej nauki

W sezonie 2024 Michał i Przemek skupili się na domowych występach w Mistrzostwach Dolnego Śląska. Ich rajdowe CV powiększyło się o cztery epizody w klasie PRO1 Tarmac Masters. Synowsko-ojcowski duet stanął na starcie Tech-Mol Rally (siódme miejsce w klasie), TEC2000 Rally Sobótka (awaria na drugim sprawdzianie), Ecumaster Rally (ósme miejsce w PRO1) oraz Turbojulita Rally (wycofanie na drugim odcinku specjalnym). W planach Skrądź Rally Teamu znalazł się także gościnny start w 1. Dolnośląskim Rajdzie Legend. Na „prawym” zasiadł Jakub Skrądź – załoga błękitnego Subaru stanęła na najniższym stopniu podium grupy 4WD +2000.

Przeczytaj również: Paciorkowski i Hryniuk testowali GR Yarisa Rally2. Towarzyszyły im młode talenty

Przy okazji zachęcamy Was do zaobserwowania profilu Skrądź Rally Team na Facebooku. Po więcej emocji z rodzimych i zagranicznych odcinków specjalnych zapraszamy na test.webgrafika.pl/ i nasze media społecznościowe.

Rallypl to społeczność prawdziwych pasjonatów. Zapraszamy Was więc do dyskusji, wyrażania własnej opinii i wymiany argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz biało-czerwony motorsport!