Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDY

Widłak i Dymurski z intensywnym programem startów

Załoga Igor Widłak i Daniel Dymurski z PGS Rally Teamu wraca do wspólnych startów w rajdach! W sezonie 2025 planują ambitny program, obejmujący aż 13 rajdów.

Głównym celem załogi Igor Widłak/Daniel Dymurskibędzie pełny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC), ale pojawią się też w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC)! Sezon rozpoczną od lutowej rozgrzewki w Finlandii, a następnie skupią się na ERC, startując we wszystkich ośmiu rundach, w tym w Rajdzie Polski. Na Mazurach do Igora dołączy Michał Marczewski, ponieważ Daniel będzie pilotował Zbigniewa Gabrysia w RSMP. Poza Rajdem Polski, załoga planuje start w Rajdzie Śląska.

Największą atrakcją będą dwa starty w WRC: na Wyspach Kanaryjskich (z Marczewskim) i w Estonii (z Dymurskim). Dla Widłaka będzie to debiut w Mistrzostwach Świata. Sezon zakończy, podobnie jak w 2024 roku, Lausitz Rallye w Niemczech. To jednak nie koniec, bo zespół zapowiada jeszcze kilka dodatkowych niespodzianek w swoim kalendarzu.

Widłak
Mateusz Banaś

Igor Widłak: „Guess who’s back! Przerwa zimowa powoli się kończy, cieszę się że wkrótce wrócimy za kierownicę rajdówki. Rajdy to przede wszystkim moja pasja. Sposób na realizację marzeń, zapisywanie wspomnień, które zostaną ze mną do końca życia… Zawsze podchodziłem do tego w taki sposób i to na pewno się nie zmieni. I choć walka o medale, puchary i punkty ma dla mnie drugorzędne znaczenie, nie zamierzam odpuszczać. „Lopez” będzie dbał o to, żeby kierowca PGS Rally Teamu trzymał gaz. Jak mawia klasyk, tanio skóry nie sprzedam. Chciałbym, żeby rok 2025 był pełen radości, żebyśmy znowu zrobili razem coś wielkiego, dali mnóstwo frajdy naszym kibicom. Mam nadzieję że pokażemy, że nieco starsi panowie dla których rajdy są odskocznią od pracy, mogą podgryzać młodych i gniewnych juniorów. Postarałem się nawet o to, żeby wyrównać szanse – zgubiłem już większość brzuszka. Za kilka chwil startujemy – pakujemy ciepłe gacie i ruszamy na pierwsze testy do Finlandii!’’.

Widłak
Grzegorz Rosłoń

Daniel Dymurski: Można tak naprawdę powiedzieć, że wracam na „pełen etat”! Byłem naturalnie obecny w życiu zespołu, w zeszłym roku udało nam się zaliczyć kilka wspólnych startów, wygrać na Wyspach Kanaryjskich… Jednak ze względu na bardzo napięty kalendarz Jakuba Matulki, część moich obowiązków przejął Michał Marczewski – zastępując mnie na prawym fotelu. Cieszę się, że w tym sezonie powrócimy do rywalizacji na Starym Kontynencie. Jak wiecie, jesteśmy jak ogień i woda. Moje zadanie polegać będzie na tym, że gdy płomień różnych, ciekawych pomysłów Igora zbyt mocno się rozprzestrzeni, odkręcę odpowiednie kurki. Ta metoda działa już od dłuższego czasu, znakomicie się dogadujemy. Gdy trzeba skupić się na robocie działamy w pełni profesjonalnie, zachowując przy tym sporą dawkę uśmiechu. Cele na 2025? Igor wspomni przede wszystkim o dobrej zabawie! Chcemy też, aby nasza kolejna, europejska eskapada była okazją do dalszego rozwoju tego zespołu. Czekają nas naprawdę ciekawe miesiące – zupełnie nowe rajdy i nieznane dotąd odcinki, nowe twarze, dwa starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata i wiele trudnych wyzwań, którym będziemy musieli sprostać. Przede wszystkim, chcemy zameldować się na mecie każdych zawodów, po drodze wygrywać poszczególne oesy i stawać na podium. Nie mogę doczekać się tego roku i nowych doświadczeń, które wpłyną też na mój, osobisty rozwój. Do zobaczenia!’’.

Na podbój Starego Kontynentu

Widłak i Dymurski to duet z historią! Ich współpraca rozpoczęła się w 2021 roku od startów w Rajdowych Mistrzostwach Europy Fiestą Rally3. Początkowo traktowali to jako trening, bo nie było wtedy oddzielnej klasy ERC3 i rywalizowali z mocniejszymi autami. Przełom nastąpił w 2022 roku, kiedy FIA ERC wprowadziła klasę Rally3. Igor i Daniel wystartowali w siedmiu rundach ERC, wygrywając Rajd Wysp Kanaryjskich i Rajd Barum. Dzięki temu zdobyli tytuł mistrzowski ERC3, stając się szóstą polską załogą, która triumfowała w Rajdowych Mistrzostwach Europy.

Zobacz też: Testy nowego Hyundaia idą pełną parą

Niestety, sukces zbiegł się z problemami zdrowotnymi Widłaka. W 2023 roku zaliczył tylko jeden start (wygrany Rajd Barum z Mateuszem Pawłowskim). W 2024 roku stopniowo wracał do formy, a zespół zmienił nazwę na PGS Rally Team. Dołączył do nich pilot Michał Marczewski, który zastępował Daniela, gdy ten pilotował Jakuba Matulkę. W ośmiu startach załoga wygrała ponownie Rajd Wysp Kanaryjskich. Sezon 2025 zapowiada się ekscytująco! Do ERC3 dołączy więcej załóg, w tym kilka z Polski. PGS Rally Team liczy na kolejne sukcesy i zapowiada dużo humoru i dystansu w relacjach z rajdów.


Źródło: rallyandrace.pl



Wybrane dla Ciebie