Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYWRC

Co dalej z zespołem Hyundaia w WRC? Neuville wyłoży kasę?

W świecie rajdów krążą liczne spekulacje dotyczące przyszłości zespołu Hyundai w WRC. Odkąd koreański producent ogłosił inwestycję w serię wyścigów długodystansowych WEC, pojawiły się obawy, że może to oznaczać koniec jego obecności w rajdach. Pomimo to, Hyundai wciąż rywalizuje w tegorocznym sezonie WRC, jednak przyszły rok może przynieść istotne zmiany.

Decyzja do lata – prywatny zespół w WRC?

Szef zespołu Hyundai, Cyril Abiteboul, po Rajdzie Monte Carlo przyznał, że producent ma czas do początku lata na podjęcie decyzji o dalszych działaniach. Eksperci przewidują, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest kontynuacja startów w WRC, ale jako prywatny zespół. Już teraz projekt Hyundai WRC2 został przekazany zespołom prywatnym, co może być zwiastunem przyszłych zmian.

2025 FIA World Rally Championship Round 01, Rallye Monte-Carlo 22-26 January 2025 Photographer: Dufour Fabien
Hyundai Motorsport GmbH

Neuville jako lider prywatnego projektu?

Jednym z kluczowych pytań pozostaje, kto miałby prowadzić prywatny zespół Hyundai. Już w poprzednim sezonie pojawiły się spekulacje na temat zainteresowania Thierry’ego Neuville’a zarządzaniem własnym zespołem, choć sam kierowca zdementował te informacje podczas Rajdu Grecji we wrześniu. Mimo to, nadal istnieje możliwość, że Neuville będzie rywalizował jako kierowca Rally1, jednocześnie odpowiadając za operacyjne funkcjonowanie zespołu.

Hyundai

Neuville jest już właścicielem zespołu Life Live, który właśnie angażuje Francuza Stéphane’a Lefebvre’a do startów w Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC).

Zobacz też: Poznaliśmy nowy termin Rajdu Nadwiślańskiego

„Nic nie jest jeszcze przesądzone, ale wierzymy w ten projekt” – skomentował Lefebvre na łamach belgijskiego serwisu AutoTrends. Francuz w miniony weekend rywalizował w Legend Boucles à Bastogne za kierownicą Forda Escorta, który pierwotnie miał być prowadzony przez Neuville’a. Jednak Hyundai nie wyraził na to zgody, dlatego Neuville wystawił swój własny BMW M3 i zaproponował Lefebvre’owi start w Escorcie.

Według renomowanego dziennikarza AutoTrends, Oliviera de Wilde, Neuville i Lefebvre finalizują porozumienie w sprawie startów w ERC za kierownicą Hyundaia i20 N Rally2, który będzie obsługiwany przez zespół Life Live w belgijskim Saint-Vith. Portal donosi również, że trwają rozmowy między Neuville’em, jego menedżerami i Hyundai Motorsport na temat przyszłości Hyundai Rally1 w sezonie 2025. Według źródeł, producent nie planuje dalszych inwestycji w swój projekt rajdowy po marcu.


Źródło: rallyjournal.com



Wybrane dla Ciebie