
Tanak ustrzelił hat-tricka! – OS17 Rajd Turcji 2018
Ott Tanak wygrywa Rajd Turcji 2018! Chyba nawet sam Estończyk nie spodziewał się jeszcze w piątek, że może do tego dojść. Kierowca Toyoty ma w takiej sytuacji 13 punktów straty w klasyfikacji generalnej do Thierry’ego Neuville’a. Wyprzedza także Sebastiena Ogiera! Trzy perfekcyjne rundy pozwalają więc włączyć mu się do rywalizacji o tytuł mistrzowski. Przypomnijmy, że do końca mistrzostw zostały 3 rundy.
Skoro wspomniany został Neuville – Belg popisał się przejazdem, w którym cisnął absolutnie na 100%. Kierowca Hyundaia na mecie przyznał, że czuje się rozczarowany, ponieważ zasługiwał na zwycięstwo i był najszybszy przez większość czasu, zwłaszcza będąc pierwszym na trasie. Seb Ogier także dał z siebie wszystko, ale ukończył Power Stage 1,7 sekundy wolniej od lidera WRC 2018. Francuz złapał także kapcia, który dał o sobie znać już na końcu próby. Jeżeli tak mają wyglądać pozostałe 3 rajdy w tym roku – chyba nie możemy chcieć niczego więcej!
Treść pod reklamą
Henning Solberg nie był nawet zgłoszony do WRC2 w ten weekend, ale popisał się genialną jazdą przez cały rajd, co pozwoliło mu uzyskać trochę czasu antenowego w niedzielę 😉 Norweg dojechał do mety, ale jego Fabia R5 zgasła. Miejmy nadzieję, że uda się ją odpalić i dojechać z powrotem do parku serwisowego 😀 Na szali jest 6 lokata!
Mikkelsen, Suninen, Paddon i KTO nie ryzykowali zbyt wiele, mając pewne punkty za miejsce w klasyfikacji rajdu. Power Stage nie był więc dla tych kierowców miejscem na wyciskanie 100% z samochodu. Dodatkowo Hyundai walczy o wygraną w klasyfikacji konstruktorów, więc zawodnicy w i20 WRC mają to z tyłu głowy. Jest to o tyle ważne, że kierowcy Toyoty wywożą z Turcji punkty za 1 i 2 miejsce!
Neuville pozostaje liderem Mistrzostw Świata mając 177 punktów. Ott Tanak wskakuje na 2 miejsce z dorobkiem 164 oczek. Ogier ma na swoim koncie 154 punkty.
Wyniki – OS17 Rajd Turcji 2018
POS | # | DRIVER | TIME | DIFF PREV | DIFF 1ST |
1. | 5 | ![]() |
4:59.5 | ||
2. | 1 | ![]() |
5:01.2 | +1.6 | +1.6 |
3. | 8 | ![]() |
5:03.4 | +2.2 | +3.8 |
4. | 7 | ![]() |
5:06.0 | +2.5 | +6.4 |
5. | 2 | ![]() |
5:07.5 | +1.5 | +7.9 |
6. | 10 | ![]() |
5:10.6 | +3.0 | +11.0 |
7. | 4 | ![]() |
5:11.4 | +0.8 | +11.9 |
8. | 3 | ![]() |
5:12.1 | +0.6 | +12.5 |
9. | 6 | ![]() |
5:14.3 | +2.2 | +14.8 |
10. | 36 | ![]() |
5:18.4 | +4.0 | +18.8 |
11. | 32 | ![]() |
5:25.6 | +7.1 | +26.0 |
12. | 37 | ![]() |
5:27.8 | +2.2 | +28.2 |
13. | 34 | ![]() |
5:28.2 | +0.3 | +28.6 |
14. | 81 | ![]() |
5:28.6 | +0.3 | +29.0 |
15. | 12 | ![]() |
5:30.2 | +1.6 | +30.6 |
16. | 41 | ![]() |
5:32.8 | +2.6 | +33.2 |
17. | 39 | ![]() |
5:33.8 | +1.0 | +34.3 |
18. | 43 | ![]() |
6:03.7 | +29.9 | +1:04.2 |
Klasyfikacja generalna
POS | # | DRIVER | TIME | DIFF PREV | DIFF 1ST |
1. | 8 | ![]() |
3:59:24.5 | ||
2. | 7 | ![]() |
3:59:46.8 | +22.3 | +22.3 |
3. | 6 | ![]() |
4:01:10.8 | +1:24.0 | +1:46.3 |
4. | 3 | ![]() |
4:03:35.4 | +2:24.6 | +4:10.9 |
5. | 4 | ![]() |
4:06:36.2 | +3:00.8 | +7:11.7 |
6. | 81 | ![]() |
4:13:05.1 | +6:28.9 | +13:40.6 |
7. | 32 | ![]() |
4:17:49.7 | +4:44.6 | +18:25.2 |
8. | 37 | ![]() |
4:19:01.6 | +1:11.9 | +19:37.1 |
9. | 39 | ![]() |
4:19:45.8 | +44.2 | +20:21.3 |
10. | 1 | ![]() |
4:20:15.7 | +29.9 | +20:51.2 |
11. | 36 | ![]() |
4:20:38.4 | +22.7 | +21:13.9 |
12. | 2 | ![]() |
4:21:33.5 | +55.1 | +22:09.0 |
13. | 34 | ![]() |
4:25:30.9 | +3:57.4 | +26:06.4 |
14. | 41 | ![]() |
4:31:46.1 | +6:15.2 | +32:21.6 |
15. | 12 | ![]() |
4:35:20.6 | +3:34.5 | +35:56.1 |
16. | 5 | ![]() |
4:38:11.0 | +2:50.4 | +38:46.5 |
17. | 43 | ![]() |
4:52:48.2 | +14:37.2 | +53:23.7 |
18. | 10 | ![]() |
4:54:00.6 | +1:12.4 | +54:36.1 |