Kierowcy

Zajęte miejsca na podiach 2020
Zajęte miejsca na podiach 2019
Trofea
-
3
- 2020
- WRC
-
1
- 2019
- WRC
-
3
- 2018
- WRC
-
3
- 2017
- WRC
-
2
- 2013
- Estonia
-
2
- 2011
- SWRC
-
1
- 2008
- Estonia
Sylwetka
Swoją rajdową karierę Tänak rozpoczął w 2005 roku. W 2008 roku został członkiem zespołu Markko Märtin Motorsport, założonego przez byłego fabrycznego kierowcę mistrzostw świata, Markko Märtina. Jako kierowca tego zespołu wywalczył dwa tytuły mistrza Estonii w latach 2008 i 2009.
W kwietniu 2009 roku Tänak zaliczył swój debiut w mistrzostwach świata. Pilotowany przez Kristo Kraaga i jadący Subaru Imprezą WRX STi zajął wówczas 20. miejsce w Rajdzie Portugalii. W tym samym roku wystartował również w Rajdzie Finlandii, jednak na 7. oesie miał wypadek i wycofał się z rajdu.
W 2010 roku Tänak zaliczył cykl startów w serii PWRC. Jadąc Mitsubishi Lancerem Evo X zajął w niej 4. miejsce. Wygrał dwa rajdy w PWRC: Rajd Finlandii i Rajd Wielkiej Brytanii.
W 2011 roku Tänak również startował w mistrzostwach świata, tym razem w serii SWRC samochodem Ford Fiesta S2000. W całej serii pięciokrotnie stanął na podium, w tym trzykrotnie na pierwszym: w Rajdzie Włoch, Rajdzie Niemiec i Rajdzie Francji. Wywalczył wicemistrzostwo SWRC. Natomiast w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata zdobył 15 punktów – za 10. miejsce w Rajdzie Meksyku, 7. miejsce w Rajdzie Włoch i 6. miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii, w którym startował Fordem Fiestą RS WRC przygotowanym przez fabryczny zespół Stobart M-Sport Ford Rally Team.
W sezonie 2012 Tänak startował w barwach zespołu M-Sport Ford World Rally Team. W tym sezonie zajął 3. miejsce w Rajdzie Sardynii, co było dotychczas najlepszym wynikiem w jego karierze. Ostatni rajd sezonu niefortunne skończył wypadkiem, w wyniku którego prowadzony przez niego Ford Fiesta WRC uległ uszkodzeniom uniemożliwiając dalszą jazdę. Sezon zakończył na ósmym miejscu z dorobkiem 52 punktów.
W 2013 roku Tänak przestał być kierowcą M-Sport i zrezygnował z WRC na rzecz mniejszych rajdów odbywających się w Estonii.
Głośnym epizodem w sezonie 2015 był wypadek Tänaka podczas jednego z odcinków specjalnych w Rajdzie Meksyku. W prowadzonym przez niego Fordzie Fiesta RS WRC uszkodzeniu uległ układ kierowniczy, czego efektem było wypadnięcie z trasy i stoczenie się w dół skarpy wprost do jeziora. Pojazd zaczął błyskawicznie tonąć i tuż przed jego zniknięciem pod taflą wody zdołał się z niego wydostać pilot Raigo Mõlder. Zarówno Tanak jak i Mõlder nie doznali obrażeń, jednak był to koniec ich zmagań tego dnia.
W październiku Tänak podpisał kontrakt z zespołem TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, który zaczął obowiązywać od rajdu w Monte Carlo w 2018 roku. Do nowego zespołu przeniósł się wraz ze swoim pilotem Martinem Järveoją. Zdecydował się zmienić zespół, gdyż M-Sport inwestował znacznie więcej z samochód Sébastiena Ogiera, utrudniając przy tym osiąganie dobrych wyników przez innych kierowców.
W roku 2018 Tanak wygrał cztery rajdy w cyklu WRC i został sklasyfikowany na trzeciej pozycji na koniec sezonu.
W sezonie 2019 estoński kierowca na jedną rundę przed zakończeniem mistrzowskiego cyklu zdobył tytuł najlepszego kierowcy świata w rajdach samochodowych.