
AMG GT – jeszcze bardziej dynamiczny i cyfrowy
AMG GT – samochód sportowy o wysokich osiągach (zużycie paliwa w cyklu łączonym 11,4-12,5 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym 261-284 g/km) – staje na linii startowej w udoskonalonej formie, z wieloma wyrazistymi detalami. Przy okazji oferta modelu wzbogaca się o limitowaną edycję AMG GT R PRO. Poza aktualizacją designu dwudrzwiowe modele AMG GT Coupé i Roadster otrzymują zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMICS, nową kierownicę AMG Performance, konsolę środkową z innowacyjnymi ekranowymi przyciskami oraz w pełni cyfrowy panel wskaźników
Zasadnicza konstrukcja AMG GT – z „przedniocentralnie” umieszczonym silnikiem (za przednią osią) i przekładnią w konfiguracji transaxle (przy tylnej osi) – zapewnia korzystny rozkład mas z nieco zwiększonym naciskiem na tył. W połączeniu z nisko umieszczonym środkiem ciężkości przekłada się to na niezwykle zwinne prowadzenie i pozwala osiągać wysokie prędkości w zakrętach. Silnik AMG 4.0 V8 biturbo generuje imponującą moc już od najniższych obrotów, zapewniając wyśmienite osiągi. Jednocześnie dwuosobowy wóz ma przystępny charakter i jest komfortowym towarzyszem na co dzień – m.in. z uwagi na łatwy dostęp do bagażnika, wysoki poziom komfortu na długich trasach oraz szeroką gamę systemów wspomagających z rodziny Mercedes-Benz Intelligent Drive.
W pełni cyfrowy panel wskaźników w standardzie
Nowa architektura telematyki w dwudrzwiowych modelach AMG GT pozwoliła na wprowadzenie do standardowej specyfikacji innowacyjnego, w pełni cyfrowego panelu instrumentów z 12,3-calowym ekranem wskaźników i 10,25-calowym wyświetlaczem multimediów na konsoli środkowej. Zestaw wskaźników ma nowe wzornictwo zegarów z trzema charakterystycznymi widokami: Classic, Sporty oraz Supersport. Tryb Supersport oferuje liczne dodatkowe informacje zarezerwowane wyłącznie dla AMG, takie jak monit o zmianie biegu na wyższy w manualnym trybie przekładni, zapożyczony wprost z samochodów wyścigowych. Nowo zaprojektowane wizualizacje na ekranie multimediów – np. animowane prezentacje układów wspomagających czy systemów samochodu i komunikacji – zapewniają jeszcze lepsze doświadczenia w zakresie obsługi funkcji pojazdu.
Innowacyjne przyciski ekranowe na konsoli środkowej
Uwagę w kabinie przyciąga konsola środkowa o wzornictwie przypominającym architekturę silnika V8. Jej projekt koncentruje się nie tylko na sportowym stylu, ale spełnia też wszelkie wymogi w zakresie funkcjonalności. Dwudrzwiowe modele AMG GT otrzymują innowacyjne przyciski z kolorowymi ekranami, które integrują zarządzanie układem kierowniczym i przekładnią, podwoziem, ESP®, układem wydechowym, tylnymi spojlerami oraz systemem start-stop. Ekrany TFT z łatwo zrozumiałymi symbolami pozwalają na obsługę poszczególnych funkcji za dotknięciem palca. Uzupełniają je dwa przełączniki do zmiany programu jazdy i poziomu głośności.
Nowa generacja kierownic AMG z wbudowanymi przyciskami
W ramach liftingu dwudrzwiowe modele AMG GT otrzymują nową kierownicę AMG Performance. Wyróżnia ją sportowe wzornictwo, spłaszczony u dołu, mocno wyprofilowany wieniec oraz intuicyjna obsługa. Z myślą o zapewnieniu optymalnego chwytu wieniec obszyto czarną skórą nappa z perforacją po bokach. Wszystkie warianty AMG GT są standardowo wyposażone w nowe instrumenty na kierownicy, w tym okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem pod prawym ramieniem oraz dwa pionowe przyciski z ekranami pod lewym ramieniem. Kontroler pozwala na zmianę programu jazdy AMG – wybrane ustawienie pojawia się na zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD. Z kolei dwa konfigurowalne klawisze z ekranami oraz dodatkowe przyciski po lewej stronie kierownicy zapewniają bezpośredni dostęp do dodatkowych funkcji AMG. W rezultacie kierowca może w pełni skupić się na prowadzeniu, bez konieczności odrywania dłoni od kierownicy.
AMG DYNAMICS – jeszcze więcej zwinności
System wyboru programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, RACE oraz Individual) w dwudrzwiowych modelach AMG GT oferuje teraz dodatkowe tryby zintegrowanej kontroli dynamicznego prowadzenia – AMG DYNAMICS. Poszerza on zakres funkcjonalności układu stabilizacji ESP®, przez co pozwala precyzyjnie odmierzać stopień dystrybucji momentu obrotowego na tylnej osi, a przy okazji wpływa na charakterystykę prowadzenia. Efekt: jeszcze większa zwinność przy zachowaniu wysokiej stabilności. AMG DYNAMICS optymalizuje dynamikę poprzeczną i maksymalizuje trakcję w zakrętach. W tym celu wylicza, jak zachowa się pojazd – korzystając z dostępnych czujników, monitoruje parametry jazdy,np. prędkość, kąt skrętu lub odchylenie od toru jazdy. W rezultacie potrafi zareagować, jeszcze zanim zdąży zrobić to kierowca – bez zauważalnych czy zakłócających jazdę interwencji.
Bliżej motorsportu niż kiedykolwiek wcześniej: nowy AMG GT R PRO
Nowa, limitowana edycja AMG GT R PRO została wszechstronnie zmodyfikowana, aby zapewniać jeszcze lepsze osiągi na torze. Zmiany objęły wprowadzenie nowego, regulowanego zawieszenia, „doszlifowanie” aerodynamiki z myślą o uzyskaniu jeszcze większej siły docisku oraz optymalizację sztywności i masy własnej (lżejsze obręcze, hamulce z elementami z kompozytów, belki i panele w podwoziu z włókien węglowych). Potencjał AMG GT R PRO potwierdza imponujący czas przejazdu północnej pętli Nürburgringu – 7:04,632 min.
Dane techniczne w skrócie:
Mercedes-AMG GT* |
Mercedes-AMG |
Mercedes-AMG |
Mercedes-AMG |
|
Pojemność skokowa |
3982 ccm |
3982 ccm |
3982 ccm |
3982 ccm |
Moc maks. |
350 kW(476 KM) przy 6000 obr./min |
384 kW(522 KM) przy 6000-6500 obr./min |
410 kW(557 KM) przy 5750-6750 obr./min |
430 kW(585 KM) przy 6250 obr./min |
Maks. moment obr. |
630 Nm przy 1900-5000 obr./min |
670 Nm przy 1900-5000 obr./min |
680 Nm przy 2100-5500 obr./min |
700 Nm przy 2100-5500 obr./min |
Zużycie paliwa w cyklu łączonym |
11,4 l/100 km(11,4-11,5 l/100 km) |
11,5 l/100 km |
12,4 l/100 km |
12,4 l/100 km |
Emisje CO2 w cyklu łączonym |
261 g/km (262 g/km) |
262 g/km (262 g/km) |
284 g/km (284 g/km) |
284 g/km |
Klasa efektywności |
G |
G |
G |
G |
Przyspieszenie0-100 km/h |
4,0 s (4,0 s) |
3,8 s (3,8 s) |
3,7 s (3,7 s) |
3,6 s (3,6 s) |
Prędkość maksymalna |
304 km/h (302 km/h) |
310 km/h (308 km/h) |
317 km/h (316 km/h) |
318 km/h (317 km/h) |
* w nawiasach – dane dla wersji Roadster