
Lappi najszybszy na klasyku – OS18 Rajd Finlandii 2019
Esapekka Lappi i Ott Tanak wymieniają się dzisiaj zwycięstwami na oesach. tym razem szybszy był fin, który ustanowił najszybszy czas na słynnym „Kakaristo”. Jego estoński rywal stracił do niego zaledwie 0,5 sekundy. Trzeci czas wykręcił Andreas Mikkelsen. Znana wszystkim trasa i tak zebrała jednak swoje żniwo. Zawieszenie skrzywił Neuville, co sprawiło, że jego Hyundai jechał bokiem nawet wtedy, kiedy nie powinien. Zachwycony na mecie nie był też Latvala. Fin stracił 5,6 sekundy. Jarri stwierdził, że taka sytuacja jest konsekwencją bezpieczniejszej jazdy. Zatrzymując się jeszcze przez chwilę na samym odcinku, jeśli ktoś nie kojarzy nazyw „Kakaristo” to pewnie więcej mówi mu „Ouninpohja”. Mimo, że tego kultowego odcinka od dwóch lat nie oglądamy w harmonogramie, to dzisiejszy OS18 przebiega wśród jego drugiej części.
Prowadzenie Tanaka wynosi 13,9 sekundy nad Lappim. Dobry wynik Mikkelsena pozwolił mu przeskoczyć Ogiera, ale Norweg musi się mieć na baczności, bo Mistrz Świata znajduje się zaledwie 0,4 sekundy za nim
Treść pod reklamą
Wyniki OS18 Rajd Finlandii 2019
Pos. | No. | Driver | Class | Time | Prev. | 1st |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 |
![]() |
RC1 | 08:51.5 | ||
2 | 8 |
![]() |
RC1 | 08:52.0 | + 00.5 | + 00.5 |
3 | 89 |
![]() |
RC1 | 08:54.0 | + 02.0 | + 02.5 |
4 | 10 |
![]() |
RC1 | 08:57.1 | + 03.1 | + 05.6 |
5 | 42 |
![]() |
RC1 | 08:57.2 | + 00.1 | + 05.7 |
6 | 1 |
![]() |
RC1 | 08:57.2 | + 05.7 | |
7 | 3 |
![]() |
RC1 | 08:59.0 | + 01.8 | + 07.5 |
8 | 11 |
![]() |
RC1 | 09:01.8 | + 02.8 | + 10.3 |
9 | 33 |
![]() |
RC1 | 09:11.9 | + 10.1 | + 20.4 |
10 | 21 |
![]() |
RC2 | 09:19.1 | + 07.2 | + 27.6 |
11 | 41 |
![]() |
RC2 | 09:24.1 | + 05.0 | + 32.6 |
12 | 44 |
![]() |
RC2 | 09:24.9 | + 00.8 | + 33.4 |
13 | 24 |
![]() |
RC2 | 09:34.7 | + 09.8 | + 43.2 |
Klasyfikacja generalna po OS18 Rajd Finlandii 2019
Pos. | No. | Elig. | Driver | Class | Pen. | Time | Prev. | 1st |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 02:03:26.4 | |||
2 | 4 | M |
![]() |
RC1 | 02:03:40.3 | + 13.9 | + 13.9 | |
3 | 10 | M |
![]() |
RC1 | 02:03:53.9 | + 13.6 | + 27.5 | |
4 | 89 | M |
![]() |
RC1 | 02:04:17.0 | + 23.1 | + 50.6 | |
5 | 1 | M |
![]() |
RC1 | 02:04:17.4 | + 00.4 | + 51.0 | |
6 | 42 | M |
![]() |
RC1 | 02:04:22.1 | + 04.7 | + 55.7 | |
7 | 11 | M |
![]() |
RC1 | 02:04:45.2 | + 23.1 | + 01:18.8 | |
8 | 3 | M |
![]() |
RC1 | 02:05:26.3 | + 41.1 | + 01:59.9 | |
9 | 33 | M |
![]() |
RC1 | 02:07:26.0 | + 01:59.7 | + 03:59.6 | |
10 | 21 | WRC2PRO |
![]() |
RC2 | 02:09:42.4 | + 02:16.4 | + 06:16.0 | |
11 | 41 | WRC2 |
![]() |
RC2 | 02:11:00.3 | + 01:17.9 | + 07:33.9 | |
12 | 44 | WRC2 |
![]() |
RC2 | 02:12:04.6 | + 01:04.3 | + 08:38.2 | |
13 | 24 | WRC2PRO |
![]() |
RC2 | 02:13:44.9 | + 01:40.3 | + 10:18.5 |