
Kolejne 1-2 Mercedesa, problemy Red Bulla – Drugi trening o GP Austrii 2020
Drugi trening był nieco bardziej reprezentatywny. Nie dość, że przebiegał on w godzinach kwalifikacji i wyścigu, to pogoda bardziej dopisała. Temperatura była wyższa i deszcz nie dotarł nad tor. Poza tym zespoły wprowadziły poprawki po pierwszej sesji i będą je doskonalić do kwalifikacji.
Początek sesji
Kierowcy bardzo pracowicie zaczęli sesję. Po 10 minutach już 10 kierowców osiągnęło swój czas okrążenia. Na czele byli kierowcy McLarena i Racing Point, którzy prawdopodobnie właśnie potwierdzają swoją dobrą dyspozycję i aspiracje do walki o pozycję nr. 4 na koniec sezonu.
Nie obyło się bez problemów kilku kierowców z temperaturą opon. Daniil Kvyat i Nicholas Latifi zaliczyli spina przy wyjściu z zakrętu nr. 1. Dokładnie tym, w którym zaliczył obrót w pierwszej sesji treningowej Max Verstappen. Latifi na kolejnym okrążeniu ponownie zaliczył piruet, tym razem w zakręcie nr. 3.
Kvyat pointing the wrong way at Turn 1 ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/iIVdFteeaV
— Formula 1 (@F1) July 3, 2020
Turn 1 has also caught out @NicholasLatifi #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/gVF7f9vzIx
— Formula 1 (@F1) July 3, 2020
Szybkie próby
W okolicach 15.40 kierowcy postanowili wyjechać na miękkich oponach i pokonać szybkie kółko. Na pierwszych trzech pozycjach byli odpowiednio: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas i Sergio Perez (warte zaznaczenia, wszyscy z silnikami Mercedesa). Tuż za nimi wylądował Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo.
Natomiast na końcu stawki George Russell zdołał na szybkim okrążeniu pokonać Kimiego Raikkonena co pokazuje, że Williams w tym sezonie spisuje się znacznie lepiej niż w zeszłym sezonie pomimo, że to są tylko treningi. Do reszty stawki tracą setne albo dziesiąte części sekundy, a nie pełne sekundy. Samochód wygląda też na dużo bardziej stabilny w prowadzeniu.
Kłopoty Red Bulla
Zespół Red Bull Racing zapowiadał, że w tym sezonie będą bardzo mocni i nie dadzą spokoju Mercedesowi. Tak samo mówili eksperci po przedsezonowych testach, w których Red Bull pokazał się naprawdę dobrze.
Tymczasem podczas drugiego treningu obaj kierowcy mieli kłopoty z uzyskaniem szybkiego czasu i utrzymaniu się w limitach toru. Ukończyli oni drugi trening odpowiednio na 8 i 13 miejscu.Poza tym, Max Verstappen nie zdołał się zmieścić w zakręcie nr. 6 i wyjechał głęboko w żwir, a chwilę po nim Alex Albon zaliczył spina na wyjściu z zakrętu nr. 1. Czyżby to były złe ustawienia bolidu czy jakiś głębszy problem?
smooth ————— bumpy #AustrianGP ?? @Max33Verstappen pic.twitter.com/k1WgJj16FV
— Formula 1 (@F1) July 3, 2020
?
Now Turn 1 has caught out @alex_albon #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/OnO4V7OEDH
— Formula 1 (@F1) July 3, 2020
Dłuższe przejazdy
Wygląda na to, że Ferrari zostanie zmuszone do zjazdu jak najszybciej po twarde opony podczas wyścigu. Patrząc na tempo i komfort jazdy twarde opony prezentują się zdecydowanie lepiej w bolidzie SF1000. Leclerc, który przejechał dłuższy stint na miękkich oponach miał słabe i nierówne czasy.
Najszybsze tempo wyścigowe ma oczywiście Mercedes, natomiast Racing Point uzyskiwało czasy podobne do Red Bulla i to będzie bardzo ciekawe, ponieważ w zeszłym sezonie kanadyjski zespół nie radził sobie najlepiej.
Podsumowanie
Drugi trening zakończył się ponownie dominacją „czarnych strzał”. Wygrał go Lewis Hamilton przed Valtterim Bottasem. Natomiast najciekawsze jest to, co dalej. Na kolejnych czterech pozycjach ukończyli kierowcy z czterech różnych zespołów: Sergio Perez, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo i Lando Norris. Red Bull natomiast skończył bardzo daleko na 8 i 13 pozycji oraz mieli przygody podczas tej sesji. Ciężko jest jednoznacznie po dzisiejszym dniu określić kto jest w jakim miejscu. Można stwierdzić na pewno dwie rzeczy: Mercedes jest przed resztą stawki a Racing Point będzie poważnym zagrożeniem w tym sezonie.
Zapraszamy na jutrzejszy trening oraz kwalifikacje, które odbędą się odpowiednio o 12:00 i 15:00 polskiego czasu.
Wyniki drugiej sesji treningowej
Kierowcy i zespoły | Czasy | Okrążenia |
1. Lewis Hamilton (Mercedes AMG Petronas) | 1.04.304 | 42 |
2. Valtteri Bottas (Mercedes AMG Petronas) | +0.197 | 37 |
3. Sergio Perez (Racing Point) | +0.641 | 48 |
4. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) | +0.657 | 48 |
5. Daniel Ricciardo (Renault F1 Team) | +0.668 | 36 |
6. Lando Norris (McLaren F1 Team) | +0.783 | 38 |
7. Lance Stroll (Racing Point) | +0.831 | 48 |
8. Max Verstappen (Red Bull Racing) | +0.911 | 41 |
9. Charles Leclerc (Scuderia Ferrari) | +0.994 | 46 |
10. Carlos Sainz (McLaren F1 Team) | +1.048 | 37 |
11. Esteban Ocon (Renault F1 Team) | +1.111 | 42 |
12. Daniil Kvyat (Alpha Tauri) | +1.139 | 34 |
13. Alex Albon (Red Bull Racing) | +1.149 | 47 |
14. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo Racing) | +1.304 | 49 |
15. Kevin Magnussen (Haas F1 Team) | +1.374 | 44 |
16. Romain Grosjean (Haas F1 Team) | +1.604 | 50 |
17. Pierre Gasly (Alpha Tauri) | +1.712 | 51 |
18. George Russell (Williams Racing) | +1.821 | 40 |
19. Kimi Raikkonen (Alfa Romeo Racing) | +1.974 | 44 |
20. Nicholas Latifi (Williams Racing) | +2.820 | 45 |