
Tak wygląda nowy Citroën C3 Rally2!
Citroën Racing zaprezentował dziś nowy, stylowy wygląd i szereg ulepszeń technicznych dla swojej rajdówki na zapleczu WRC. Nazwa rajdówki brzmi Citroën C3 Rally2, zgodnie z nową piramidą rajdową. Będzie on wyposażony w nowe oprogramowanie silnika poprawiające przyspieszenie. Zostanie ono homologowane na początku stycznia. Kolejne ulepszenia w pierwszym kwartale 2021 roku obejmą przednią aerodynamikę, dyferencjał, nowe wsporniki silnika, mocowanie tylnych wahaczy oraz bardziej żywotne kolektory wydechowe.
Treść pod reklamą
Ulepszenia są efektem ostatnich kilku sezonów prac zarówno na asfalcie, jak i szutrze.. Mads Ostberg poprowadził C3 do tytułu mistrza świata WRC2 na ACI Rally Monza w ostatni weekend, a Marco Bulacia zajął drugie miejsce w klasyfikacji WRC3. Citroën ma na celu poprawę osiągów, kosztów eksploatacji i właściwości jezdnych, a dyrektor techniczny C3 Rally2 Jean- François Grandclaudon powiedział, że proces był skoncentrowany na ewolucji.
Jean-François Grandclaudon
„Nie ma potrzeby rewolucji w C3 Rally2 w 2021 roku. Zamierzamy oprzeć się na naszych doskonałych podstawach, które są solidne i szybkie, aby spróbować ulepszyć je tam, gdzie to możliwe. Od czasu jego wprowadzenia w 2017 roku nieustannie pracowaliśmy i pokonaliśmy wiele kilometrów na drogach, dzięki czemu możemy zaoferować naszym klientom coraz szybszy samochód, dostosowany do wszystkich typów kierowców i z kontrolowanymi kosztami eksploatacji.
„W tym sezonie jeszcze więcej pracy wykonaliśmy z naszymi dwoma kierowcami rozwojowymi, Madsem Ostbergiem na szutrze i Yoannem Bonato na asfalcie. W ciągu ostatnich dwóch lat samochód bardzo się zmienił, zwłaszcza w przypadku wielu komponentów, które nie wymagały homologacji, a nasze wysiłki opłaciły się zdobywaniem krajowych i światowych tytułów zdobytych w tym roku w głównych mistrzostwach.”
Mads Ostberg
„Oczywiście celem musi być powrót do fabrycznego samochodu WRC. Ale jednocześnie pobyt w Citroënie jest dla mnie zdecydowanie interesujący. Byłoby miło mieć szansę skończyć tę pracę i startować w samochodzie, który opracowałem. Byłoby miło mieć samochód, który idealnie do mnie pasuje i najlepszy samochód, jaki do tej pory miałem. Stworzenie tego samochodu było wyzwaniem przez ostatnie dwa lata, ale czuję, że naprawdę przeszliśmy długą drogę. Kiedy zaczynałem, nie był to łatwy samochód w prowadzeniu, a teraz myślę, że mamy naprawdę jeden z najlepszych samochodów R5.”