Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYWRC

Tom Fowler komentuje testy Toyoty przed Rajdem Monte-Carlo

Tom Fowler komentuje testy Toyoty przed Rajdem Monte-Carlo

Tom Fowler, dyrektor techniczny zespołu Toyota Gazoo Racing w WRC, został poproszony w rozmowie z DirtFish o skomentowanie pierwszych testów przed Rajdem Monte-Carlo 2021 na oponach Pirelli. Jak przystało na inżyniera dbającego o najmniejsze szczegóły, trudno było go w pełni zadowolić.

Tom Fowler:

„Może było trochę za dużo śniegu. Mieliśmy dobre warunki pogodowe, aby zacząć rozumieć nowe opony. Były mieszane warunki z pewną ilością śniegu i być może za mało okazji, aby wypróbować czyste ustawienia i opony na suchy asfalt. Trochę tego brakowało przy całym śniegu. Zwykle jest odwrotnie i musisz polować na śnieg. Mamy przedświąteczny test przed Monte-Carlo oraz kolejny po świętach. Zwykle, gdy nadchodzi styczeń, obserwujemy prognozę pogody i zastanawiamy się, którą drogę do testów wybrać. Jeśli próbujesz załapać się na trochę śniegu, jest w tym coś z loterii.”

Pirelli dostarczyło wszystkim zespołom wiele danych dotyczących charakterystyki i warunków pracy dla każdej z czterech dostępnych opcji (zimowa opona z kolcami i bez kolców, miękka i super miękka mieszanka na sucho).

Tom Fowler:

“Ogólnie jesteśmy zadowoleni z testów. Na asfalcie nie musieliśmy wprowadzać wymagających zmian w ustawieniach jeśli chodzi o zmianę na opony Pirelli. Nie ma żadnych fundamentalnych zmian, wszystkie zmiany pokrywały się z tym czego oczekiwaliśmy.

Monte jest bardzo specjalnym rajdem jeśli chodzi o dobór opon. Musisz obrać dobrą strategię kiedy przycisnąć i zrozumieć panujące warunki. Nasze testy na ten rajd zazwyczaj odbywają się w takich warunkach jakich się spodziewamy. Ważne jest aby zrozumieć te wszystkie kompromisy, które są niezbędne do przejechania ciężkich sekcji, aby znaleźć się w miejscu gdzie twój pakiet ustawień będzie już optymalny.

Ilość informacji jaka jest potrzebna na Monte jest niewyobrażalnie wysoka w porównaniu do np. Hiszpanii. Tam nastawiasz się na użycie jednej mieszanki w jednych warunkach, może z jedną dodatkową oponą jeśli spodziewasz się zmiany warunków.”


Źródło: DirtFish
Monte-Carlo na Rallypl – KLIK!



Wybrane dla Ciebie