
Audi Quattro wraca do WRC!
Legendarne Audi Quattro może powrócić do Rajdowych Mistrzostw Świata, w nowym projekcie, prowadzonym przez słynnego Mattiasa Ekstroema. Nowy zespół Szweda, czyli EKS JC, pracuje nad Quattro A1 w specyfikacji Rally2. Samochód miałby więc spełniać wymogi startów w WRC2 i WRC3.
Pojazd jest budowany we współpracy z południowoafrykańską firmą Rally Technic. Zespół potwierdził, że rajdówka będzie kwalifikowała się do startów w RMŚ.
Treść pod reklamą
Mattias Ekstroem
Kiedy pojawiła się nowa generacja Audi A1, wiedzieliśmy, że chcemy coś z niej zbudować. A ponieważ wszyscy znają moją pasję do rajdów samochodowych, szybko stało się jasne, że zbudujemy samochód rajdowy. Samochód jest gotowy. Pozostały tylko prace przygotowawcze. Musimy zrobić trochę kilometrów testowych i zebrać informacje. Nie ma na to konkretnej daty, ale jest całkiem jasne, że zobaczymy rajdówkę na niektórych zawodach wiosną / latem.
Na razie ten samochód jest tylko na nasz własny użytek, ale kiedy będziemy zadowoleni z jego osiągów, zaoferujemy go do wynajęcia lub zakupu innym zawodnikom.
Szwed od lat jest związany z Audi w motorsporcie. Za kierownicą modelu S1 startował w World RX od 2014 do 2019 roku. W 2016 zdobył tytuł Mistrza Świata w rallycrossie. Ekstroem, mimo że bardziej znany jako kierowca wyścigowy, miał też drobne epizody w rajdach. W 2005 pojechał w Rajdzie Szwecji Skodą Fabią WRC. Rok później ponownie wystąpił w tej samej rajdówce w swoim domowym rajdzie i dołożył do tego jeszcze występ w Rajdzie Niemiec. W tym roku, po szesnastoletniej przerwie, wrócił do WRC również za kierownicą Skody Fabii (tyle, że Rally2) startując w Rajdzie Arktycznym.
Quattro A1 ma napęd na cztery koła, pięciobiegową skrzynię i silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1.6L, generujący około 263KM
Menedżer EKS JC, Joel Christofferson oznajmił, że testy rozpoczną się na śniegu i szutrze, zanim Quattro wjedzie na asfalt.
Joel Christofferson
Były mistrz FIA Junior WRC, Emil Bergkvist, będzie naszym kierowcą rozwojowym i wkrótce rozpoczniemy nasze testy. W sezonie 2021 planujemy również start w rajdach lokalnych lub międzynarodowych.
Dyrektor Rally Technic, Chris Coertsee entuzjastycznie wyraził się o projekcie:
Chris Coertsee
Kit Rally2 zapewnia zawodnikom wyjątkowy stosunek ceny do wydajności, ale w tym przypadku jest również połączony z legendarną marką i wspaniałym nadwoziem.
Pierwsze Audi Quattro jest uznawane za najważniejszą rajdówkę w historii tego sportu. Był to bowiem pierwszy samochód w WRC wykorzystujący technologię napędu na cztery koła. Audi oficjalnie pożegnało się z Mistrzostwami Świata u schyłku Grupy B, w 1987 roku. Quattro zdobyło dwa tytuły wśród konstruktorów, dwa wśród kierowców i 24 wygrane rajdy.
Źródło informacji: wrc.com
Więcej o WRC na Rallypl przeczytacie tutaj – KLIK!