
Zespoły WRC zdenerwowane problemami z hybrydami
Rajdowe Mistrzostwa Świata zbliżają się do bardzo poważnej zmiany, którą będzie wprowadzenie napędu hybrydowego od przyszłego sezonu. Sam temat jest tak bardzo złożony, że co jakiś czas docierają do opinii publicznej różne głosy zaniepokojenia, lub nawet zirytowania zmianami. Niepewność co do niezawodności technologii, ogromne opóźnienia, jak również same problemy z dopasowaniem napędu hybrydowego do swojej rajdówki, to coś, z czym zespoły WRC zmagają się przez ostatnie miesiące.
Na szczęście dla nich, po ogromnym opóźnieniu, udało się już zorganizować pierwsze testy nowych samochodów wyposażonych w nową technologię. Z wiadomych względów nie mówi się o tym jak przebiegały te testy, ale jak dowiedział się portal DirtFish, nie wszystko poszło zgodnie z planem. Wśród pracowników jednego z trzech zespołów WRC znalazła się osoba, która postanowiła podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Wynika z nich, że problemów jest sporo, a niektóre części nowego samochodu rajdowego albo nie zostały jeszcze dostarczone, albo po prostu nie działają.
Treść pod reklamą
“Rozumiemy z jakimi problemami musi radzić sobie aktualnie świat. Sami żyjemy z tymi problemami, ale nie posiadanie kluczowych części oraz niedziałającego systemu jest strasznie frustrujące. Myślę, że jesteśmy zbyt mili. Jak mamy stworzyć coś co ma działać skoro nie mamy zewnętrznych ładowarek? To jest hybryda. Ładowarki są tutaj bardzo potrzebne.”
Sprawę skomentował również Oliver Blamberger – CEO firmy Compact Dynamics, która dostarcza napęd hybrydowy dla zespołów WRC. Przyznał on także, że nawet samo dotrzymanie terminu testów z zespołami było ogromnym wyzwaniem.
Oliver Blamberger
“Pierwotnie naszym planem było dostarczenie hybryd dla każdego zespołu pod koniec stycznia, w piątym tygodniu roku. Z powodu pandemii mieliśmy problemy z dostawami z Chin oraz z przekraczaniem granicy Niemiec z Austrią, przez co opóźnienia miał nasz partner – firma Kreisel. To spowodowało opóźnienia. Z tego powodu postanowiliśmy przesunąć termin pierwszej dostawy z tygodnia piątego na tydzień ósmy.
W ostatni piątek, na koniec dziewiątego tygodnia, zaopatrzyliśmy każdy zespół w ich pierwszy, testowy system. Proces produkcji rozpoczął się w maju poprzedniego roku. Wciąż mamy do czynienia z bardzo silnym kryzysem na całym świecie. Zaledwie 10 miesięcy później dostarczyliśmy nasz pierwszy system. Z mojego punktu widzenia jest to wielki sukces.”
Źródło wypowiedzi: https://dirtfish.com/
Więcej o WRC na Rallypl przeczytacie tutaj – KLIK!