Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
F1

Jaki był powód zmiany kolorystyki loga Mission Winnow?

Jaki był powód zmiany kolorystyki loga Mission Winnow?

Już od momentu zaprezentowania bolidu Ferrari na sezon 2021, wiele kontrowersji wzbudziło logo jej tytularnego sponsora – Mission Winnow. Od momentu pojawienia się w F1 logo inicjatywy promowanej przez koncern tytoniowy Philip Morris International było prezentowane w czarno-białej kolorystyce. W tym roku jednak na SF21 zdecydowano się jednak umieścić jego jasnozieloną wersję.

Rzecznik prasowy koncernu Philip Morris International – Tommaso Di Giovanni, przedstawił oficjalne stanowisko jej firmy co do tej zmiany. Powszechnie wiadomo, że sama decyzja o zmianie kolorystyki loga zapadła niemal w ostatnim momencie, a ze słów Tommaso można wywnioskować, że są oni z niej zadowoleni. To właśnie dzięki niecodziennej kolorystyce logotypu, SF21 nie schodziło z nagłówków branżowych mediów, na czym skorzystali nie tylko oni, lecz również samo Ferrari.

Tommaso Di Giovanni

„Od samego początku projekt Mission Winnow eksperymentował ze swoją identyfikacją wizualną. Podobnie jak greenscreen w przypadku kinematografii, zielona strzałka reprezentuje otwieranie nowych możliwości i wyznaczenie sobie nowych horyzontów.

Niezależnie od osobistych opinii na temat koloru, rozpoczynanie debaty i formowanie się dialogu jest dokładnie tym, do czego służy Mission Winnow. Konsekwentnie zachęcamy ludzi do odkładania na bok swoich uprzedzeń dotyczących naszej firmy i staramy się otwierać umysły odbiorców na transformację, przez którą przechodzimy.

Mówiąc szerzej, Mission Winnow koncentruje się na promowaniu [i] wprowadzaniu pozytywnych zmian, wspieraniu zaangażowania i rozpoczynaniu rozmów na temat roli, jaką nauka, technologia i innowacje mogą odegrać w stawianiu czoła wielu wyzwaniom społecznym – zarówno teraz, jak i w przyszłości.”

Obecność inicjatywy Mission Winnow w F1, od ogłoszenia tej współpracy w 2018 roku, budzi wiele kontrowersji. Przez lata przyniosło to na zespół Ferrari krytykę, która głównie podyktowana jest promowaniem obecności koncernów tytoniowych w motorsporcie. Nie jest to jednak odosobniony przypadek, ponieważ w Formule 1 swoją obecność zaznacza również British American Tobacco, które sponsoruje ekipę McLarena.

Co ciekawe jednak, to właśnie włoski zespół przyciąga większą krytykę, która przestała już być jedynie domeną pojedynczych osób. W sprawę zaangażowała się już m.in. włoska grupa ds. praw konsumentów – Codacons, która od zeszłego roku wzywa Scuderię do zaprzestania współpracy z Philip Morris International.

W poprzednim sezonie logo Mission Winnow nie pojawiło się na bolidzie Scuderii Ferrari podczas jakiegokolwiek weekendu wyścigowego. Było one obecne na bolidzie SF1000 jedynie podczas testów. Podobnie może być również w tym roku, gdyż na ten moment nic nie wiadomo na temat możliwego pojawienia się „zielonej strzałki” podczas jakiegokolwiek weekendu wyścigowego w sezonie 2021. Podczas trwających testów przedsezonowych w Bahrajnie, na bolidzie SF21 znajduje się jasnozielone logo Mission Winnow.


Źródło informacji: https://www.racefans.net

Więcej o F1 na Rallypl przeczytacie tutaj – KLIK!



Wybrane dla Ciebie