Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDY

Ken Block wyprzedaje swoje samochody!

Ken Block wyprzedaje swoje samochody!

Prawie trzy miesiące temu informowalśmy, że Ken Block zakończył trwającą dziesięć lat, współpracę z Fordem. Wobec tego amerykańska gwiazda rajdów (i wszelkich dyscyplin pokrewnych) wystawiła na sprzedaż swoje trzy najcenniejsze modele Forda.

Jeśli akurat macie pod ręką parę „drobnych”, albo zastanawiacie się w co zainwestować najnowszy zwrot podatku, to oto co jest w ofercie:

Ford GYM3 Fiesta

LBI Limited

Ten samochód jest pewnie znany wszystkim fanom serii DiRT od studia Codemasters. Bowiem to właśnie ta Fiesta pojawiła się na okładce trzeciej części cyklu. Oprócz tego rajdówka ta zasłynęła też występem w trzeciej edycji Gymkhany. Był to pierwszy Ford, który pojawił się w najsłynniejszej internetowej serii Kena Blocka.

Auto zostało zbudowane przez doświadczony szwedzki zespół, Olsbergs MSE. Dwulitrowy silnik jest w stanie generować około 600KM. Wspomagana elektronicznie, sześciobiegowa skrzynia, sprawia, że samochód osiąga setkę na liczniku w mniej niż dwie sekundy. Aby jednak poznać cenę auta, trzeba najpierw samemu złożyć ofertę Panu Blockowi.

Ford Fiesta RX43

LBI Limited

Teraz coś dla fanów rallycrossu. RX43 był nie tylko pierwszą rallycrossówką Kena Blocka, ale także całego M-Sportu. Samochód zadebiutował w 2013 roku i poprowadził Amerykanina do trzeciego i drugiego miejsca na koniec dwóch kolejnych sezonów w Global Rallycross. Ta Fiesta naturalnie pojawiła się także w trzech edycjach Gymkhany.

Samochód został zastąpiony przez Focusa RS RX, gdy Block przeniósł się do Mistrzostw Świata w Rallycrossie w 2016 roku. RX43 pozostał jednak w stajni Amerykanina. Jeśli chodzi o cenę, to cóż, ponownie trzeba się o niej przekonać samemu.

Ford RS200

LBI Limited

 

Jedyna pełnoprawna rajdówka w menu i jedyna z oficjalnie podaną ceną. Ford RS200 Kena Blocka to unikat. Jest to bowiem jeden z zaledwie dwudziestu czterech RS200, które zostały zmodyfikowane do wersji „Evo”. Co to oznacza w praktyce. To, że pojemność silnika została zwiększona do 2.1L ( w porównaniu do początkowej 1.8L), a moc została podniesiona do 600KM ( przed modyfikacjami było 156 KM).

Mało tego, parę autorskich usprawnień dołożył także zespół Blocka. Na zwykłym paliwie ten RS200 będzie dysponował mocą rzędu 700KM. Gdy zatankuje się go wysokooktanowym paliwem wyścigowym moc może skoczyć nawet do 800KM(!). Jest to jedyny wśród wymienionych pojazdów, którym Block nie startował w żadnych oficjalnych zawodach. Patrząc na osiągi RS200, nie jest to nic niezrozumiałego.

Niemal przerażająco zmodyfikowany Ford RS200 może być wasz za „jedyne” 550 500 dolarów, czyli w zaokrągleniu 2 130 000zł.

To jednak nie wszystko. Block zdążył już sprzedać rallycrossowego Focusa RS RX, a także Subaru Imprezę, którą wygrał swój pierwszy w karierze rajd. Ostatnio stajnię Amerykanina opuścił kolejny Ford. Mowa o Escorcie MK2, który był jedną z pierwszych rajdówek Blocka. Nowym posiadaczem samochodu stał się Jorgen Moller Jr. z Utah, który zajmuje się kolekcjonowaniem historycznych aut.


Źródło informacji: dirtfish.com

Link do wyprzedaży samochodów Kena Blocka: 

Więcej o rajdach na Rallypl przeczytacie tutaj – KLIK!



Wybrane dla Ciebie