Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
WECWYŚCIGI

Zwycięstwo Porsche na otwarcie sezonu WEC

Zwycięstwo Porsche na otwarcie sezonu WEC

Zespół GT Porsche wygrał inauguracyjną rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) na torze Spa-Francorchamps. Kierowcy fabryczni – Kévin Estre z Francji i Neel Jani ze Szwajcarii – w imponującym stylu doprowadzili swoje Porsche 911 RSR nr 92 do mety, odnosząc zwycięstwo w obleganej klasie GTE-Pro. Dla Francuza, który błyszczał już w piątkowych kwalifikacjach, gdy ustanowił rekordowy czas okrążenia, oznacza to drugą z rzędu wygraną w 6-godzinnym wyścigu w Belgii. Z kolei Neel Jani triumfował w swoim pierwszym występie z ekipą GT Porsche. Bliźniaczy wóz z załogą w składzie: Richard Lietz (Austria) i Gianmaria Bruni (Włochy) po trudnym wyścigu minął linię mety na piątym miejscu.

Pierwsza runda mistrzostw WEC odbywała się w słonecznych warunkach, w temperaturze około 10 stopni Celsjusza. Kevin Estre, klasowy zwycięzca Le Mans 2018, od samego początku nie pozostawiał wątpliwości, że zamierza wywalczyć kolejne zwycięstwo w Spa. Na pierwszym okrążeniu odparł ataki rywali i wysunął się na prowadzenie. Po dwóch kółkach miał już 15 s przewagi nad czołówką, w pełni wykorzystując potencjał Porsche 911 RSR. Nawet przedwczesny pit stop z powodu przebitej opony nie mógł wyrzucić Francuza z gry. Neel Jani, zwycięzca Le Mans 24h z 2016 r., podczas swojego pierwszego wyścigu w klasie GTE-Pro zaprezentował świetną formę i gdy przekazywał samochód koledze, ekipa wciąż zajmowała pierwsze miejsce. Estre odniósł pewne zwycięstwo z przewagą około 35 s.

Bruni i Lietz w bliźniaczym samochodzie nr 91 tym razem mieli pecha. Najpierw ich wóz utknął w gęstym ruchu, a później złapali gumę. W połowie wyścigu uderzył w nich Hypercar, co spowodowało konieczność naprawy tyłu samochodu. W tych okolicznościach w zasięgu było tylko piąte miejsce.

Alexander Stehlig, szef operacyjny FIA WEC

Zaczęliśmy ten sezon tak samo, jak zakończyliśmy poprzedni – zwycięstwem. To był intensywny wyścig z kilkoma »kapciami«, a większość z nich była spowodowana pozostawionymi na torze odłamkami. Szkoda, że samochód numer 91 został uderzony przez Hypercar. Ostatecznie wyrzuciło to załogę z rywalizacji o miejsce na podium. Trudno sobie życzyć lepszego rozpoczęcia sezonu.

Pascal Zurlinden, dyrektor fabrycznej sekcji Motorsport

W kwalifikacjach Porsche 911 RSR ustanowiło rekord okrążenia, a w samym wyścigu Kévin i Neel byli wprost nietykalni. Niestety, ich koledzy z samochodu numer 91 nie mieli szczęścia. Mimo to na podstawie ich czasów okrążeń wyraźnie widzieliśmy, jak duży potencjał ma nasz samochód. Pecha miały też zespoły naszych klientów. Jestem pewien, że w następnej rundzie w Portugalii zobaczymy znacznie lepsze wyniki w klasie GTE-Am„.

Podczas wyścigu na Spa ekipy klientów Porsche musiały zmierzyć się z wieloma niepowodzeniami. Porsche 911 RSR nr 88 wystawiane przez Dempsey-Proton Racing na długich odcinkach utrzymywało się na stabilnym kursie ku podium, ale na 5 minut przed metą otrzymało karę przejazdu przez aleję serwisową. W rezultacie Alessio Picariello z Belgii, Andrew Haryanto z Indonezji i Niemiec Marco Seefried ukończyli wyścig na piątym miejscu w klasie. Bliźniacze Porsche nr 77 z powodu usterki elektroniki wycofało się na pół godziny przed metą. Wcześniej fabryczny kierowca Matt Campbell dał imponujący pokaz: podczas swoich pierwszych przejazdów Australijczyk przedarł się przez całą stawkę, awansując z ostatniego miejsca startowego na sam szczyt. Później jego walkę za kierownicą około 515-konnego samochodu wyścigowego kontynuowali kolega z drużyny: Jaxon Evans z Nowej Zelandii i właściciel zespołu Christian Ried (Niemcy).

Ekipa GR Racing nie była nawet w stanie wystartować w wyścigu. W drodze na miejsce brytyjski kierowca Michael Wainwright brał udział w wypadku, a uszkodzeń nie udało się naprawić przed startem. Z kolei zespół Project 1 wycofał oba 911 RSR z wyścigu po kolizjach podczas jazd próbnych i sesji kwalifikacyjnej. Do rywalizacji powróci w następnym wyścigu.

Druga runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) zostanie rozegrana 13 czerwca 2021 r. na torze Autódromo Internacional do Algarve w Portimão w Portugalii.

Wyniki: klasa GTE-Pro

1. Estre/Jani (F/CH), Porsche 911 RSR #92, 153 okrążenia
2. Pier Guidi/Calado (I/GB), Ferrari 488 GTE #51, 153 okrążenia
3. Serra/Molina (BR/E), Ferrari 488 GTE #71, 153 okrążenia
4. Garcia/Gavin (E/GB), Corvette C8.R #63, 152 okrążenia
5. Bruni/Lietz (I/A), Porsche 911 RSR #91, 152 okrążenia

Wyniki: klasa GTE-Am

1. Perrodo/Nielsen/Rovera (F/DK/I), Ferrari 488 GTE #83, 152 okrążenia
2. Keating/Pereira/Fraga (USA/L/BR), Aston Martin Vantage #33, 152 okrążenia
3. Lacorte/Sernagiotto/Fuoco (I/I/I), Ferrari 488 GTE #47, 151 okrążeń
5. Haryanto/Seefried/Picariello (RI/D/B), Porsche 911 RSR #88, 151 okrążeń
nie ukończyli: Ried/Evans/Campbell (D/NZ/AUS), Porsche 911 RSR #77, 138 okrążeń
nie startowali: Wainwright/Barker/Gamble (GB/GB/GB), Porsche 911 RSR #86, 0 okrążeń



Wybrane dla Ciebie