
Rovanpera nowym liderem! – OS3 Rajd Szwecji 2022
Trzeci oes i trzeci lidera – tak wygląda poranek pierwszego dnia Rajdu Szwecji. Tym razem na prowadzenie przebił się Kalle Rovanpera, który osiągnął także najlepszy czas na trzecim odcinku. Drugi czas wykręcił Thierry Neuville, tracąc 0,7 sekundy do kierowcy Toyoty. Pierwszą trojkę oesu zamknął Elfyn Evans, który stracił do zwycięzcy już 4,5 sekundy. Kolejną próbą w top 5 ukończył Oliver Solberg. Szwed tym razem był czwarty z czasem o 8,5 sekundy gorszym od Rovanpery. Piąte miejsce na odcinku zajął Takamoto Katsuta. Problemy dopadły natomiast dwóch ostatnich liderów rajdu. Aż 11 sekund stracił Ott Tanak. Estończyk na odcinku zgubił cały przedni zderzak, co na pewno przyczyniło się znacząco do tej straty. Aż 15 sekund stracił za to Esapekka Lappi. Yaris Rally1 Fina zgasł na starcie odcinka, a sam Lappi tłumaczył na mecie odcinka, że jechał zbyt wolno.
Prowadzenie Rovanpery wynosi 10,4 sekundy nad Oliverem Solbergiem. Na trzecie miejsce wskoczył Evans, a czwarty jest Thierry Neuville. Walka o drugą pozycję będzie zacięta na popołudniowej pętli. Drugą i piątą załogę dzieli 3,4 sekundy.
Treść pod reklamą
Wyniki OS3 Rajd Szwecji 2022
Pos. | No. | Driver | Class | Time | Prev. | 1st |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 69 |
![]() |
RC1 | 08:06.7 | ||
2 | 11 |
![]() |
RC1 | 08:07.4 | + 00.7 | + 00.7 |
3 | 33 |
![]() |
RC1 | 08:11.2 | + 03.8 | + 04.5 |
4 | 2 |
![]() |
RC1 | 08:15.2 | + 04.0 | + 08.5 |
5 | 18 |
![]() |
RC1 | 08:15.7 | + 00.5 | + 09.0 |
6 | 8 |
![]() |
RC1 | 08:17.7 | + 02.0 | + 11.0 |
7 | 44 |
![]() |
RC1 | 08:20.8 | + 03.1 | + 14.1 |
8 | 4 |
![]() |
RC1 | 08:21.7 | + 00.9 | + 15.0 |
9 | 16 |
![]() |
RC1 | 08:24.7 | + 03.0 | + 18.0 |
10 | 23 |
![]() |
RC2 | 08:43.5 | + 18.8 | + 36.8 |
11 | 20 |
![]() |
RC2 | 08:43.8 | + 00.3 | + 37.1 |
12 | 21 |
![]() |
RC2 | 08:46.0 | + 02.2 | + 39.3 |
Klasyfikacja po OS3 Rajd Szwecji 2022
Pos. | No. | Elig. | Driver | Class | Pen. | Time | Prev. | 1st |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 69 | M |
![]() |
RC1 | 29:23.3 | |||
2 | 2 | M |
![]() |
RC1 | 29:33.7 | + 10.4 | + 10.4 | |
3 | 33 | M |
![]() |
RC1 | 29:34.5 | + 00.8 | + 11.2 | |
4 | 11 | M |
![]() |
RC1 | 29:35.5 | + 01.0 | + 12.2 | |
5 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 29:37.1 | + 01.6 | + 13.8 | |
6 | 4 | M |
![]() |
RC1 | 29:37.3 | + 00.2 | + 14.0 | |
7 | 18 | M/T |
![]() |
RC1 | 29:56.0 | + 18.7 | + 32.7 | |
8 | 44 | M |
![]() |
RC1 | 30:18.5 | + 22.5 | + 55.2 | |
9 | 16 | M |
![]() |
RC1 | 30:28.3 | + 09.8 | + 01:05.0 | |
10 | 24 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 30:53.1 | + 24.8 | + 01:29.8 | |
11 | 23 | WRC2 (T/DJ/C) |
![]() |
RC2 | 31:08.7 | + 15.6 | + 01:45.4 | |
12 | 21 | WRC2 (T/DJ/C) |
![]() |
RC2 | 31:08.9 | + 00.2 | + 01:45.6 | |
13 | 20 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 31:10.6 | + 01.7 | + 01:47.3 |