Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
F1WYŚCIGI

Audi zamraża program LMDh!

Audi zamraża program LMDh!

Marka z Ingolstadt zamierza zrezygnować z rozwoju na rzecz WEC, by w pełni skupić się na wejściu do F1 jako dostawca silników. Pracownicy działu wyścigowego, na łamach włoskiego Autosprintu wyznali, że Audi na razie odsuwa powrót do zawodów wytrzymałościowych.

Już końcem 2021 pojawiały się na ten temat plotki, które usilnie próbował dementować szef działu Audi Sport, Chris Reinke. Teraz wiemy, że zamrożenie prac nad WEC może świadczyć o jednym – pełnym skupieniu na wejście do Formuły 1 w 2026 roku.

To właśnie wtedy jednostki napędowe znów zostaną zmodernizowane. Nastąpi ich większa elektryfikacja oraz zasilanie biopaliwem. To wszystko ma na celu znacząco zmniejszyć koszty, w porównaniu do obecnych. Audi widzi w tym szansę na uczestnictwo w „poligonie technologicznym” do studiowania rozwiązań, które pomogą w sprawniejszym przejściu z ery endotermicznej na elektryczną.

Audi wciąż oczekuje na osiągnięcie porozumienia z jednym z zespołów F1, aby wejść do królowej sportów motorowych jako dostawca silników. Najgłośniej mówi się o Oracle Red Bull Racing, który w ostatnich miesiącach zapowiadał długoterminowy plan rozwoju stajni. Wraz z oficjalnym ogłoszeniem partnerstwa, jeszcze w tym samym tygodniu fabryka w Ingolstadt rozpocznie prace nad nową jednostką napędową.

Co zatem z gotowym projektem LMDh?

Dotychczasowe starania niemieckiej marki nie zostaną porzucone, jak to się stało z Audi R18 e-tron Quattro z 2017 roku. W grupie Volkswagen istnieje jeszcze jedna marka, która wciąż chciałaby zaistnieć w tak prestiżowych zawodach jak WEC. Jest to Lamborghini, które zamierza wejść do klasy LMDh w 2024 roku. Do tej pory na przyszły rok swój udział ogłosiły takie marki jak Acura, Cadillac, BMW, Porsche, czy Alpine.

LMDh (W skrócie: Le Mans Daytona h) to prototyp, który wraz z Le Mans Hypercar będzie tworzył nową klasę Hypercar. Samochody te zostaną także użyte w nowo powstałej serii Grand Touring Prototype. Wejdzie ona w życie od 2023 roku w zawodach IMSA SportsCar Championship.


Więcej o Formule 1 na Rallypl.com

Artykuł na stronie Autosprint.corrieredellosport.it



Wybrane dla Ciebie