
Z okazji Grand Prix Francji Formuły 1, Renault Sport Racing przedstawiło nowe modele samochodów wyczynowych opracowane na podstawie wersji seryjnych. Pojazdy nowej generacji przygotowane zarówno na potrzeby jednomarkowych zawodów pucharowych, jak i otwartych dyscyplin sportu samochodowego, są wyjątkowo wszechstronne i przystępne cenowo, cechują je też stosunkowo niewielkie koszty użytkowania.
Najnowsze dzieło Renault Sport Racing przeznaczone do amatorskich zawodów sportowych i opracowane na bazie Nowego Clio R.S. ma wyraźnie zarysowane sportowe linie nadwozia seryjnego modelu, przedni zderzak ze spojlerem F1, a także wszechstronny układ jezdny. Oferta obejmuje trzy wersje pojazdu!
Po roku prac wdrożeniowych, których głównymi założeniami była niezawodność, wysokie osiągi i kontrola kosztów, nowe wyczynowe Clio oferuje niezrównaną wszechstronność w użytkowaniu. Mimo zastosowania wspólnych dla wszystkich wersji najważniejszych podzespołów Clio Cup, Clio Rally oraz Clio RX są prawdziwymi samochodami wyścigowymi o charakterystyce dostosowanej do specyficznych wymagań różnych kategorii. Każdy klient będzie miał jednak możliwość zmiany kategorii samochodu poprzez montaż odpowiedniego zestawu elementów. Jest to ekonomiczne rozwiązanie, które pozwala zachować sportową charakterystykę samochodu, by każdy mógł odkrywać tajniki sportu samochodowego lub przeżywać zwycięstwa na każdym rodzaju nawierzchni niezależnie od stopnia zaawansowania i dotychczasowego doświadczenia w jeździe sportowej.
W tej piątej już generacji samochodów wykorzystano całe know-how inżynierów tworzących samochody wyczynowe dla klientów w Viry-Châtillon i w Dieppe, gdzie będą montowane wszystkie trzy modele. Ich doświadczenie i wiedza nie mają sobie równych w Europie. Umożliwiło to opracowanie optymalnych rozwiązań do każdej odmiany samochodu i na każdym etapie jego konstruowania. Przykładowo, od strony technicznej, pierwsza wersja silnika 1.3 TCe do sportu wyczynowego została opracowana tak, by sprawdzić się podczas różnego rodzaju zawodów, w których będzie startować Clio.
Jednocześnie położono duży nacisk na bezpieczeństwo i wyrównanie szans, by sport samochodowy stał się dostępny dla wszystkich, szczególnie w jednomarkowych zawodach pucharowych i formułach promocyjnych organizowanych przez Renault Sport Racing. Dzięki gwarancji wysokiej jakości powszechnie cenionej na rynku od czasu wprowadzenia modelu R8 Gordini w 1966 roku nowa gama łączy w sobie imponujące dziedzictwo marki Renault i sportową pasję przejawiające się w doskonałych właściwościach jezdnych i niezawodności Nowego Clio R.S. Line, które wyznaczają standardy dla małych samochodów sportowych.
Sprzedaż rozpocznie się w październiku, przed dostawami pierwszych w pełni wyposażonych egzemplarzy gotowych do startu i do zademonstrowania swoich możliwości na torach i odcinkach specjalnych w 2020 roku.