
Huttunen zwycięski w Rzeszowie! – OS6-9 Rajd Rzeszowski 2020
Jari Huttunen i Mikko Lukka zostali zwycięzcami tegorocznego Rajdu Rzeszowskiego, dzięki czemu zostali pierwszymi liderami Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2020! Pierwszy dzisiejszy oes, czyli inauguracyjny przejazd oesu Zawadka, padł łupem Jariego Huttunena, który musiał odrabiać straty do lidera rajdu – Grzegorza Grzyba, powstałe przez karę czasową za błąd na beczkach w dniu wczorajszym. Liderowi udało się dojechać niecałą sekundę za Finem, dzięki czemu nadal utrzymywał kilkusekundową przewagę. Czołową trójkę oesu zamknął Kacper Wróblewski, który po wczorajszych przygodach nie liczył się w walce o zwycięstwo w rajdzie.
Drugi dzisiejszy oes przyniósł nam nieco niespodziewane wyniki. Odcinek padł łupem Marcina Słobodziana, który wyprzedził Tomasza Kasperczyka (+0,5 sekundy) i Kacpra Wróblewskiego (+2,3 sekundy). Czwartą lokatę zajął Huttunen, który odrobił do piątego na oesie Grzyba 0,7 sekundy. Przed ostatnią pętlą różnica pomiędzy prowadzącą dwójką wynosiła zaledwie 2,4 sekundy, co zapowiadało nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w całej imprezie.
Pierwszy oes drugiej sobotniej pętli pokazał jednak, kto jest najszybszym kierowcą na rzeszowskich trasach. Jari Huttunen poprawił się o ponad 17 sekund względem swojego pierwszego przejazdu oesu Zawadka, co przełożyło się na deklasację w klasyfikacji oesu. Grzegorz Grzyb stracił do Fina niemal dziesięć sekund, przez co przed ostatnią próbą miał 7,4 sekundy straty do załogi jadącej w Hyundaiu i20 R5.
Na ostatniej próbie Rajdu Rzeszowskiego 2020 najszybszy był Tomek Kasperczyk, któremu o sekundę musiał ustąpić zwycięzca całej imprezy, Jari Huttunen. Czołową trójkę uzupełnił Grzegorz Grzyb, tracąc do lidera oesu 2,2 sekundy. Kolejne dwa miejsca obsadzili Wróbleski i Słobodzian, zdobywca trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej inauguracyjnej rundy RSMP 2020.
Klasyfikacja generalna po OS9 Rajd Rzeszowski 2020
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD |
GRUPA KLASA |
POZ. GR. |
CZAS KARY |
ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
ZM. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 |
Huttunen/Lukka
Hyundai I20 R5
|
2 | 1 | 01:13:45.7 +00:05 |
01:13:50.7 | – | |
2. | 2 |
Grzyb/Poradzisz
Škoda Fabia R5
|
2 | 2 | 01:13:59.3 | 01:13:59.3 | +00:08.6 +00:08.6 |
– |
3. | 10 |
Słobodzian/Hundla
Hyundai I20 R5
|
2 | 3 | 01:14:44.4 | 01:14:44.4 | +00:53.7 +00:45.1 |
– |
4. | 12 |
Byśkiniewicz/Cieślar
Hyundai I20 R5
|
2 | 4 | 01:15:42.6 | 01:15:42.6 | +01:51.9 +00:58.2 |
– |
5. | 8 |
Kotarba/Kotarba
Citroen C3 R5
|
2 | 5 | 01:16:43.5 | 01:16:43.5 | +02:52.8 +01:00.9 |
– |
6. | 24 |
Szeja/Szeja
Subaru Impreza
|
Open 4WD | 1 | 01:20:23.7 | 01:20:23.7 | +06:33 +03:40.2 |
– |
7. | 32 |
Pryczek/Pryczek
Subaru Impreza GC8 555
|
HR2 | 1 | 01:21:24.5 | 01:21:24.5 | +07:33.8 +01:00.8 |
– |
8. | 15 |
Nowak/Grzelka
Ford Fiesta R5
|
2 | 6 | 01:21:36.2 | 01:21:36.2 | +07:45.5 +00:11.7 |
– |
9. | 35 |
Cieślak/Pochroń
Peugeot 208 R2
|
4 | 1 | 01:23:01.5 | 01:23:01.5 | +09:10.8 +01:25.3 |
– |
10. | 46 |
Lubiak/Borko
Peugeot 208 R2
|
4 | 2 | 01:23:44.2 | 01:23:44.2 | +09:53.5 +00:42.7 |
– |
11. | 26 |
Terlikowski/Burkat
Ford Fiesta Proto
|
Open 4WD | 2 | 01:23:59.4 +00:20 |
01:24:19.4 | +10:28.7 +00:35.2 |
– |
12. | 47 |
Typa/Gospodarczyk
Peugeot 208 R2
|
4 | 3 | 01:24:43.9 | 01:24:43.9 | +10:53.2 +00:24.5 |
– |
13. | 39 |
Polok/Ciupka
Ford Fiesta
|
4 | 4 | 01:25:09.3 | 01:25:09.3 | +11:18.6 +00:25.4 |
– |
14. | 30 |
Brzozowski/Zdrojewski
Mitsubishi Lancer Evo X
|
Open 4WD | 3 | 01:25:55.3 | 01:25:55.3 | +12:04.6 +00:46 |
1 |
15. | 50 |
Bonder/Gerber
Peugeot 208
|
4 | 5 | 01:26:06.9 | 01:26:06.9 | +12:16.2 +00:11.6 |
-1 |
16. | 45 |
Mularczyk/Paciej
Citroen DS3
|
3 | 1 | 01:26:18.1 | 01:26:18.1 | +12:27.4 +00:11.2 |
– |
17. | 25 |
Kurdyś/Kasina
Subaru Impreza WRX STi
|
Open 4WD | 4 | 01:26:23.7 | 01:26:23.7 | +12:33 +00:05.6 |
– |
18. | 9 |
Wróblewski/Wróbel
Volkswagen Polo R5
|
2 | 7 | 01:26:30.7 +00:20 |
01:26:50.7 | +13:00 +00:27 |
3 |
19. | 59 |
Teter/Marczewski
Citroen DS3
|
Open 2WD | 1 | 01:27:15.6 | 01:27:15.6 | +13:24.9 +00:24.9 |
-1 |
20. | 58 |
Rusin/Ferdek
BMW M3
|
Open 2WD | 2 | 01:27:17.8 | 01:27:17.8 | +13:27.1 +00:02.2 |
-1 |
21. | 42 |
Gryczyńska/Gwiazda
Ford Fiesta R2
|
4 | 6 | 01:27:32.1 | 01:27:32.1 | +13:41.4 +00:14.3 |
-1 |
22. | 31 |
Kowalczyk/Kłos
Mitsubishi Lancer EVO VI
|
Open 4WD | 5 | 01:28:03.7 +00:15 |
01:28:18.7 | +14:28 +00:46.6 |
1 |
23. | 78 |
Wolski/Krawiec
BMW E30
|
HR BMW | 1 | 01:28:37.6 | 01:28:37.6 | +14:46.9 +00:18.9 |
-1 |
24. | 60 |
Zakrzewski/Pasek
BMW 130i
|
Open 2WD | 3 | 01:28:32.1 +00:10 |
01:28:42.1 | +14:51.4 +00:04.5 |
– |
25. | 54 |
Fliśnik/Białowąs
Peugeot 208 R2
|
4 | 7 | 01:29:15.1 | 01:29:15.1 | +15:24.4 +00:33 |
– |
26. | 29 |
Kowal/Lenkowski
Mitsubishi Lancer
|
Open 4WD | 6 | 01:29:34.8 | 01:29:34.8 | +15:44.1 +00:19.7 |
1 |
27. | 68 |
Kula/Opałka
Renault Megane
|
HR3 | 1 | 01:30:27.5 | 01:30:27.5 | +16:36.8 +00:52.7 |
1 |
28. | 81 |
Stopa/Ślęczka
BMW 318 IS
|
HR BMW | 2 | 01:30:37.3 | 01:30:37.3 | +16:46.6 +00:09.8 |
-2 |
29. | 33 |
Grzywacz/Czekan
Subaru Impreza
|
HR2 | 2 | 01:30:50.1 | 01:30:50.1 | +16:59.4 +00:12.8 |
– |
30. | 52 |
Dominik/Kielar
Ford Fiesta R2
|
4 | 8 | 01:31:05.3 | 01:31:05.3 | +17:14.6 +00:15.2 |
– |