
Kopecky w domowym stylu
Na pierwszej lokacie znalazł się Jan Kopecky, który o dwie dziesiąte sekundy wyprzedził Andreasa Mikkelsena. Pierwszą trójkę dość nieoczekiwanie zamknął Vaclav Junior Pech w Fordzie Focusie RS WRC. W niecałej sekundzie zmieścili się czwarty Simon Wagner i piąty Mikołaj Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem. Dalej uplasowali się Filip Mares i Erik Cais natomiast za dwoma czeskimi kierowcami na ósmym miejscu widnieje Norbert Herczig. Topową dziesiątkę zamknęli Tomas Kostka i Efrén Llarena, który po nie zbyt udanym poranku odskoczył wyżej w genaralce na odcinku w Zlinie.
Poloński w pierwszej trójce
Dariusz Poloński z Łukaszem Sitkiem wykręcili trzeci czas w ERC 2 wyprzedzając o 3.9s czwartego Michała Pryczka i Krzysztofa Marschala. Zawodnicy zespołu Rallytechnology triumfowali dodatkowo w Abarth Rally Cup ze znaczącą przewagą nad Martinem Radą i Roberto Gobinnim.
Pindel wysoko w 2WD
Dziewiętnaste miejsce w klasyfikacji 2WD należało do Filipa Pindla i Krzysztofa Pietruszki. W barwach teamu Marten Sport zostawili za sobą, aż 37 załóg. Zaledwie pół sekundu od czołowej piątki dzieliło Łukasza Lewandowskiego i Adriana Sadowskiego, którzy zostali sklasyfikowani na szóstej pozycji w ERC 3. W wypowiedzi na mecie stop, kilka słów o małej przygodzie powiedział Igor Widłak. Po spóźnionym hamowaniu najprawdopodobniej delikatnie uszkodzili lewą stronę Forda Fiesty Rally3.

Historyki na start
Miejski oes otworzył również zmagania w 13. Star Rally Barum Zlin Historic. W klasyfikacji generalnej z pierwszym rezultatem do mety dotarł Vlastimil Neumann z Martinem Hlavaty w Fordzie Escorcie RS Cosworth. Trzecią lokatę w klasie E3 zanotował duet Elefant Rally Team, czyli Zbigniew Kotarba jadący tymczasowo z Marcinem Boryckim. Również trzecie miejsce, tylko, że w klasie E4 przywieźli Mariusz Polak z Mariuszem Ziółkowskim, startujący Audi Coupé Quttro.
Wyjątkowe ,,powitanie” elektryków
Na starcie pojawił się także Adac Opel E-Rally Cup. Kilkanaście aut napędzanych tylko i wyłącznie elektryczną energią zostało przyjętych przez kibiców w najbardziej oczekiwany sposób. Każdy z ich przejazdów był pełen gwizdów. Fani rajdów samochodowych dzięki temu powiedzieli stanowcze ,,nie” elektryfikacji motorsportu.
Relację od samego rana
Dziękujemy za dzisiejszą obecność podczas każdej transmisji oraz za każdy ,,klik” w artykuł. W sobotę lecimy dalej, miejscówki oraz odcinki wybrane zatem pozostaje powiedzieć ,,do zobaczenia i usłyszenia” na drugim etapie Barum Czech Rally Zlin.