
Bayer: „Rozważamy opcje sponsoringu tytularnego”
Nowy CEO zespołu Alpha Tauri – Peter Bayer, po raz pierwszy pojawił się w padoku F1 w swojej nowej roli. Były dyrektor wykonawczy FIA, mógł odpowiedzieć na pytania dziennikarzy związane z najbliższą przyszłością zespołu, a także wypowiedzieć się na temat informacji przekazanej niedawno przez Helmuta Marko o zmianie nazwy zespołu od następnego sezonu.
Pierwszą kwestią poruszoną przez dziennikarzy był powód, dla którego Bayer zdecydował się zmienić otoczenie:
Zdecydowałem się wybrać Alpha Tauri z różnych powodów. Podczas pracy z FIA miałem dobre relacje z większością zespołów, ale Franz [Tost przyp. red.] zawsze się wyróżniał. Jean [Todt przyp. red.] zawsze mi mówił: „jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, idź i spytaj Franza”. Wiedziałem, że dołączam do zespołu z solidnymi fundamentami. W międzyczasie spotkałem się z udziałowcami oraz managementem. Jest dużo pomysłów, które możemy wdrożyć do zespołu, widzę również sporo zaangażowania aby rozwinąć Alpha Tauri. Jest tu masa możliwości, których nie zauważałem u innych teamów. To niepowtarzalna okazja. Jestem Austriakiem – Red Bull jest doskonałym miejscem do pracy, biorąc pod uwagę mój paszport. Jestem niezwykle dumny z bycia częścią tej rodziny. Dodatkowo, będę pracował z Lourentem Mekiesem, którego zdążyłem poznać podczas pracy w FIA. Okazja do współpracy z przyjacielem oraz szansa na prowadzenie zespołu jest ekscytującą perspektywą.
Peter Bayer
W trakcie swojej pierwszej wypowiedzi, nowy CEO Alpha Tauri wspomniał, że dostrzegł u nowego pracodawcy możliwości, których nie wiedział u konkurencji. Co dokładnie miał na myśli Austriak?
To, co mi najbardziej zaimponowało, to wydajność oraz wolność, którą otrzymujesz z racji faktu pełnienia funkcji managera. Dodatkowo, jeśli czegoś potrzebujesz, wykonujesz jeden telefon i masz rozwiązanie. Dyskutowaliśmy na kilka tematów i okazało się, że wystarczy przedstawić swój pomysł, czy business plan, by dostać zielone światło do działań. Nie musisz wypełniać jakichkolwiek papierów. Brak biurokracji jest zauważalny. Prawdopodobnie jest to jeden z czynników, który wpłynął na sukces Red Bulla i miejmy nadzieję, że zaowocuje to postępami również w naszym zespole.
Peter Bayer
Na przestrzeni lat wiedzieliśmy, że fundamentalną kwestią egzystencji zespołu Alpha Tauri, a wcześniej Toro Rosso, była współpraca z siostrzanym Red Bullem. Jak zapatruje się na to nowy CEO?
To, co chcą widzieć udziałowcy, to bliska współpraca dwóch zespołów, zaczynając od aspektów technicznych, kończąc na kwestiach marketingowych. W tej chwili na rynku istnieje niesamowita rywalizacja jeśli chodzi o znalezienie sponsora, ale istnieją możliwości pozwalające na współpracę w tej kwestii. Kolejną sprawą jest kwestia HR. Aktualnie niezwykle ciężko jest znaleźć utalentowanych inżynierów, co sprawia że rywalizacja między zespołami o wartościowych ludzi jest niezwykle zacięta. Dotyka ona zarówno wynagrodzenia, jak również innych benefitów. Wyznaczenie ścieżki rozwoju oraz zachęcenie wchodzących na rynek inżynierów do wejścia w rodzinę Red Bulla to kolejna okazja do rozwoju i współpracy.
Peter Bayer
Gorącym tematem w ostatnich tygodniach było to, jak wyglądać będzie przyszłość nazwy zespołu:
Jeśli chodzi o relacje ze sponsorami, to musimy ustalić nasze wartości i szeroko pojęte portfolio zespołu. Rozważamy opcje sponsoringu tytularnego. Niestety nie mogę ujawnić szczegółów, ale aktywnie omawiamy tę kwestię. Na ten moment nazwa zespołu jest aktualna i będzie niezmiennie funkcjonować do końca tego roku. Zainteresowanie F1 światowych marek jest niezwykle duże.
Peter Bayer
Od jakiegoś czasu wiedzieliśmy o planach Alpha Tauri związanych z rozbudową infrastruktury w Bicester o czym pisaliśmy tutaj. Okazuje się, że punkt widzenia Bayera, jest podobny do ustępującego w tym roku ze stanowiska szefa zespołu, Franza Tosta.
Faenza jest sercem Alphy Tauri. Na ten moment 115 pracowników zatrudnionych przez nas pracuje w Wielkiej Brytanii. Zajmują się oni głównie tunelem aerodynamicznym. Zaczynamy mieć problem z naszymi obiektami na wyspach, ponieważ są one dla nas za małe. Jednocześnie musimy rozwinąć nasz zespół aerodynamiczny. Chcemy zapewnić im jak najlepsze obiekty z takimi udogodnieniami jak siłownie, restauracje itd. Jednocześnie mamy coraz więcej trudności z przekonaniem starszych inżynierów do opuszczenia Wielkiej Brytanii. Na przeszkodzie stoją takie kwestie jak rodzina oraz międzynarodowy system szkolnictwa, którego doświadczyłem na własnej skórze, ponieważ jedyna taka placówka w okolicy Faenzy znajduje się w Bolonii. Ze względu na powyższe, zdecydowaliśmy się położyć większy nacisk na nasze placówki w UK. Serce całego przedsięwzięcia pozostaje we Włoszech, tak samo jak produkcja, design, HR, finanse i marketing. Na ten moment całe skupienie jest położone na rozwój placówek na wyspach. W krótkoterminowej perspektywie nie planujemy większego rozwoju siedziby w Faenzy.
Peter Bayer
Jak doskonale wiemy na podstawie wcześniejszych lat, głównym celem Alpha Tauri był rozwój młodych talentów należących do akademii Red Bulla. Jak będzie to wyglądać za kadencji Bayera?
Celem przedstawionym przez udziałowców jest to, aby zespół był kuźnią młodych talentów. Jeśli chodzi o dobór kierowców, nie leży to w mojej kwestii. Mamy do dyspozycji Franza i Helmuta jako doradców. Interesuję się tym jak wszystko się rozegra, ale decyzja leży w gestii innych struktur.
Peter Bayer
Ostatnie pytanie dotyczyło tego, jak wyglądały początki Austriaka w projekcie Alpha Tauri:
Oficjalnie pracę zacząłem 1 czerwca. Było to dla mnie komfortowe, że mogłem przez miesiąc pracować za zamkniętymi drzwiami. Zdążyłem odwiedzić Faenzę, Wielką Brytanię i Salzburg. Mogłem wgłębić się w projekt i upewnić się, że razem możemy wskazać kierunek rozwoju. Biorąc pod uwagę, że Mekies będzie szefem, ważne jest żeby on skupił się na ściganiu, a ja na kwestiach finansowo – marketingowych.
Peter Bayer