
Byśkiniewicz: Koniec wyścigu zbrojeń, będzie uczciwie.
Organizatorzy Rajdu Barbórka opublikowali w piątek 3 listopada regulamin uzupełniający rajdu. Znajdują się w nim zapisy które zakończą tzw. wyścig zbrojeń na jedyny w swoim rodzaju rajd.
Ze zmian zadowolony jest Łukasz Byśkiniewicz – zwycięzca Kryterium Asów na ulicy Karowej z roku 2022.
Wicemistrz Polski wypowiedział się o zmianach w regulaminie Rajdu Barbórka w osobnym wpisie zamieszczonym na swoim profilu na Facebooku.
Łukasz Byśkiniewicz
Koniec wyścigu zbrojeń, będzie uczciwie.
Organizator RAJD BARBÓRKA opublikował regulamin zawodów, z którego dowiadujemy się, że:
– będzie kontrola i plombowanie turbosprężarek
– samochody o zwężce na turbinie większej niż 32 mm będą musiały ważyć 1300 kg zamiast 1230 kg
– wprowadzony został zakaz wymiany elementów metalowych na ich kompozytowe odpowiedniki
– w każdej chwili podczas rajdu sędziowie będą mogli skontrolować samochód, czy jest zgodny z regulaminem.Uważam, że jest to bardzo dobre i zdrowe rozwiązanie, ponieważ od wielu, wielu lat Rajd Barbórka stawał się wyścigiem zbrojeń prawie jak w F1. Samochody już nawet kształtem i wyposażeniem odbiegały od samochodów, którymi zawodnicy startowali podczas regularnego sezonu. Z aut znikały spojlery, lotki, lusterka, wycieraczki, drzwi i klapy stawały się plastikowe, znikały podstawowe elementy wyposażenia bezpieczeństwa wszystko po to, aby obniżyć masę samochodu. Do tego można było zamontować pod maska silnik jaki się chcę z innym turbo, o większej pojemności, ponieważ nikt tego nie kontrolował. Uważam, że wypaczało to wynik sportowy.
Tegoroczna Barbórka zapowiada się zatem fajnym widowiskiem sportowym z użyciem bardzo zbliżonych urządzeń. Bardzo się z tego cieszę. Uważam także, że widowisko na tym nie ucierpi, ponieważ seryjne samochody klasy Rally2 to bardzo szybkie samochody. Dodam także, że większość zawodników i tak walczy o najlepszy czas. Przejazd samochodu mającego 300 i 400 koni wygląda tak samo.
Do zobaczenia 2 grudnia:)