
Proszę państwa czas na jeden z najcieplej wspominanych torów w historii polskiej F1. Circuit Gilles Villeneuve będzie gościł kierowców już w ten weekend. GP Kanady to siódmy wyścig sezonu, po którym kierowcy udadzą się znów do Europy, tym razem na prawie trzy miesiące. Walka o tytuł mistrzowski rozpoczęła się na dobre, a ten wyścig znów może namieszać w klasyfikacjach. Kto wyjedzie z Montrealu jako lider klasyfikacji generalnej?
Poprzednie lata:
Tor od wielu lat jest prawdziwą świątynią Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk w przeciągu ostatnich 10 wyścigów wygrał GP Kanady aż sześć razy, z czego trzy ostatnie pod rząd. Oprócz niego w stawce są tylko kierowcy, którzy wygrywali tu maksymalnie raz. Są to Fernando Alonso, Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo ( spoza głównej stawki jeszcze oczywiście Robert Kubica ). Tym wyścigiem Hamilton może wyrównać rekord Michaela Schumachera, który wygrywał tu siedmiokrotnie.
Charakterystyka toru:
Tor w Montrealu został zbudowany w 1978 roku przy wykorzystaniu infrastruktury dróg i parkingów stworzonych z myślą o międzynarodowych targach EXPO ’6. Aktualnie jego długość wynosi 4,361 km.

Tor jest mieszanką szybkich i wolnych zakrętów, a krótkie proste o dość wyboistej nawierzchni są ogrodzone metalowymi barierkami. Najbardziej znaną częścią toru jest Ściana Mistrzów. To nazwa bandy na początku prostej startowej. Jej nazwa wywodzi się z tego, że podczas wyścigu w roku 1999 o tę ścianę swoje bolidy rozbili w osobnych zdarzeniach trzej mistrzowie świata: Michael Schumacher, Damon Hill i Jacques Villeneuve.
Ważną częścią toru jest również nawrót Pit Hairpin. To właśnie tuż przed nim w 2007 roku doszło do fatalnie wyglądającego wypadku Roberta Kubicy. Na szczęście Robert wyszedł wtedy z niego prawie bez szwanku i już w następnym roku mogliśmy się cieszyć ( aktualnie ) jedynym zwycięstwem polskiego kierowcy w Królowej Motorsportu.
Dobór opon:

W tej kwestii chyba nie ma większych zaskoczeń. W GP Kanady zobaczymy dużą ilość najbardziej miękkiej mieszanki, czyli hypersoftów. Ciekawe jest to, że Mercedes zabiera ich najmniej z całej stawki. Najwięcej najbardziej twardych opon ( supersoftów ) zabiera na domowy wyścig Lance Stroll, lecz kosztem jedynie jednego kompletu Ultrasoftów na cały weekend.
Harmonogram weekendu:
Piątek 8 czerwca 2018 roku
16:00 – 17:30 – pierwszy trening
20:00 – 21:30 – drugi trening
Sobota 9 czerwca 2018 roku
17:00 – 18:00 – trzeci trening
20:00 – 21:10 – kwalifikacje
Niedziela 10 czerwca 2018 roku
20:10– 22:15 – wyścig