Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
F1

Dlaczego ukrywanie ważnych partii bolidów F1 jest tak istotne? Pat Fry wyjaśnia!

Dlaczego ukrywanie ważnych partii bolidów F1 jest tak istotne? Pat Fry wyjaśnia!

F1 jest sportem, w którym bardzo wiele czynników zależy od technologii. Nie przez przypadek w historii tego sportu było niewiele takich sytuacji (szczególnie w XXI wieku), w których kierowca zdobywający mistrzostwo świata nie był kierowcą najlepszego zespołu w stawce.

Wojna technologiczna w F1 to jedna z najbardziej istotnych kwestii tego sportu, dlatego niektórzy umniejszają osiągnięciom kierowców F1 przez pryzmat tego, że nie każdy z nich ma takie same szanse na starcie. Jednak bardziej zagłębiając się w temat można zrozumieć, że nie do końca tak jest.

Pat Fry i istota ukrywania części

Przechodząc do najważniejszej kwestii tego artykułu są ostatnie wydarzenia ze świata Formuły 1 czyli prezentacje nowych bolidów. Wiele osób uważa, że takie prezentacje są tylko pod publiczkę i dla sponsorów, którzy płacą ogromne pieniądze dla zespołów i w zamian za to liczą na owocną współpracę m.in. w różnych ciekawych eventach. W pewnej części mają rację, ale umiejętne zamaskowanie najbardziej istotnych elementów bolidów jest sztuką, która może dać przewagę już na starcie sezonu. Dlaczego? O tym więcej powie Pat Fry, który udzielił wywiadu dla portalu Racefans.net:

Pat Fry:

Kiedy dojdziemy do pierwszego dnia testu, stanie się naprawdę interesujące, gdy zobaczymy, jak dobrze wszystko koreluje z tunelem aerodynamicznym i CFD (Computational Fluid Dynamics – system pozwalający określić przepływ powietrza wokół bolidu), a także z rzeczywistymi liczbami bezwzględnymi, które otrzymujemy z samochodu.

Tajemnica, którą zespoły w tej chwili okazują, to obszar wokół boku podłogi, przed oponą i przewody hamulcowe. To, jak ludzie zareagowali na cały ten obszar.

W rzeczywistości mogłem zobaczyć coś na czyimś samochodzie i jeśli jest to inny kształt podłogi w tym obszarze, mógłbym to przetestować w tunelu aerodynamicznym za dwa dni i mieć to w samochodzie w ciągu tygodnia.

Tak więc nastąpiła duża zmiana zasad – OK, co do bardzo ograniczonej części samochodu – ale dość łatwo byłoby zareagować i sprawdzić, czy ktoś ma coś, co działa lepiej niż wszyscy inni.

To po prostu natura Formuły 1, prawda? Wszyscy myślimy, że jesteśmy sprytni i wszyscy próbujemy ukryć to, co robimy, a wtedy dowiadujemy się, jak szybcy jesteśmy podczas wyścigu w Bahrajnie.”


Źródło: racefans.com



Wybrane dla Ciebie