
Dominacja w wykonaniu Tanaka – OS14 Rajd Sardynii 2022
Zawodnicy nietypowo, ponieważ bez przerwy serwisowej, wyjechali na popołudniową pętlę Rajdu Sardynii 2022. Pierwszy odcinek pętli należał do jednego kierowcy – lidera rajdu, Otta Tanaka. Estończyk wyprzedził bowiem aż o 6,2 sekundy drugiego na mecie Kalle Rovanperę. Trzeci czas uzyskał Craig Breen, który stracił do Fina jedynie 0,1 sekundy. Pierre-Louis Loubet również był blisko tej dwójki, ponieważ na mecie stracił siedem sekund do zwycięzcy. Czołową piątkę uzupełnił Elfyn Evans (+9,4 sekundy), a na szóstym miejscu znalazł się trzeci kierowca klasyfikacji generalnej rajdu – Dani Sordo (+10,7 sekundy).
Ott Tanak
„Jestem bardzo zaskoczony. Czułem, że sporo tracę. Mam problemy z silnikiem, na prawdę jest ciężko jeśli chodzi o jazdę, ale w takim razie nasza trakcja musi być na wysokim poziomie.”
Problemy na odcinku mieli: Elfyn Evans (samochód zgasł po wjechaniu w wodę), Takamoto Katsuta (uszkodzony przód), Adrien Fourmaux (problemy z przednią lewą oponą) oraz Craig Breen, który na mecie nie przyznał jaki problem występuje w jego rajdówce.
Treść pod reklamą
Wyniki OS14 Rajd Sardynii 2022
1 | 8 |
![]() |
RC1 | 13:44.6 | ||
2 | 69 |
![]() |
RC1 | 13:50.8 | + 06.2 | + 06.2 |
3 | 42 |
![]() |
RC1 | 13:50.9 | + 00.1 | + 06.3 |
4 | 7 |
![]() |
RC1 | 13:51.6 | + 00.7 | + 07.0 |
5 | 33 |
![]() |
RC1 | 13:54.0 | + 02.4 | + 09.4 |
6 | 6 |
![]() |
RC1 | 13:55.3 | + 01.3 | + 10.7 |
7 | 18 |
![]() |
RC1 | 14:01.8 | + 06.5 | + 17.2 |
8 | 44 |
![]() |
RC1 | 14:03.1 | + 01.3 | + 18.5 |
9 | 27 |
![]() |
RC2 | 14:17.1 | + 14.0 | + 32.5 |
10 | 21 |
![]() |
RC2 | 14:17.3 | + 00.2 | + 32.7 |
11 | 16 |
![]() |
RC1 | 14:18.6 | + 01.3 | + 34.0 |
12 | 30 |
![]() |
RC2 | 14:19.6 | + 01.0 | + 35.0 |
13 | 28 |
![]() |
RC2 | 14:23.9 | + 04.3 | + 39.3 |
14 | 23 |
![]() |
RC2 | 14:24.9 | + 01.0 | + 40.3 |
15 | 25 |
![]() |
RC2 | 14:28.7 | + 03.8 | + 44.1 |
Klasyfikacja generalna po OS14 Rajd Sardynii 2022
1 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 02:07:20.7 | |||
2 | 42 | M |
![]() |
RC1 | 02:07:57.9 | + 37.2 | + 37.2 | |
3 | 6 | M |
![]() |
RC1 | 02:08:12.6 | + 14.7 | + 51.9 | |
4 | 7 |
![]() |
RC1 | 02:08:22.9 | + 10.3 | + 01:02.2 | ||
5 | 16 | M |
![]() |
RC1 | 02:09:07.6 | + 44.7 | + 01:46.9 | |
6 | 69 | M |
![]() |
RC1 | 02:09:31.1 | + 23.5 | + 02:10.4 | |
7 | 18 | M/T |
![]() |
RC1 | 02:09:47.6 | + 16.5 | + 02:26.9 | |
8 | 44 | M |
![]() |
RC1 | 02:11:40.3 | + 01:52.7 | + 04:19.6 | |
9 | 21 | WRC2 (DJ/C) |
![]() |
RC2 | 02:12:23.2 | + 42.9 | + 05:02.5 | |
10 | 28 | WRC2 (DJ/C) |
![]() |
RC2 | 02:12:56.9 | + 33.7 | + 05:36.2 | |
11 | 23 | WRC2 (T/DJ/C) |
![]() |
RC2 | 02:13:03.3 | + 06.4 | + 05:42.6 | |
12 | 30 | WRC2 (DJ/C) |
![]() |
RC2 | 02:13:04.6 | + 01.3 | + 05:43.9 | |
13 | 27 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 02:13:18.4 | + 13.8 | + 05:57.7 | |
14 | 25 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 02:22:43.6 | + 09:25.2 | + 15:22.9 | |
15 | 33 | M |
![]() |
RC1 | 02:48:09.4 | + 25:25.8 | + 40:48.7 |