Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYWRC

WRC: Nowy producent w stawce po 2022 roku? Dyrektor FIA zabrał głos

WRC: Nowy producent w stawce po 2022 roku? Dyrektor FIA zabrał głos

Jak informuje portal dirtfish.com w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) może pojawić się jeszcze jeden producent. Jednakże nie stanie się to wcześniej niż w 2023 roku. O wszystkim poinformował dyrektor FIA ds. rajdów – Yves Matton.

Yves Matton

„Wierzę, że do końca następnego cyklu homologacyjnego moglibyśmy mieć jeszcze jednego [producenta].

Mieliśmy pewne możliwości [wcześniej], ale muszę powiedzieć, że COVID-19 nie pomaga nam w próbach lobbowania, próbując przekonać niektórych producentów do przyłączenia się.”

Ostatnim producentem który dołączył do Rajdowych Mistrzostw Świata jest Toyota, która powróciła na oesy WRC w 2017 roku. Matton przyznał, że FIA jest w stanie zainteresować producentów. Jednak nie stanie się to w 2022 roku.

Yves Matton

„Wierzę, że jesteśmy w stanie przyciągnąć niektórych producentów – ale nie będzie to w 2022 roku.”

Aktualnie nieznany jest los Hyundaia w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Na ten moment koreański producent nie określił się czy będzie dalej kontynuować program fabryczny w WRC.

W ciągu ostatnich 24 lat w Rajdowych Mistrzostwach Świata rywalizowało dwunastu producentów. Najwięcej „fabryk” było w WRC w okresie od 1999 roku do 2002. Przez ostatnie 24 lata auta klasy WRC produkowały takie marki jak Škoda, Hyundai, Citroën, Ford, Peugeot, Mini, Mitsubishi, Seat, Subaru, Suzuki, Toyota i Volkswagen.

Rewolucja w WRC od sezonu 2022

Od sezonu 2022 w autach Rally1 (obecnie WRC) zostanie zamontowany napęd hybrydowy. Oznacza to, że auta najwyższej klasy będą miał napęd elektryczny i będą z niego korzystały m.in na odcinkach specjalnych czy też dojazdówkach. Na ten moment auta Rally1 budują dwaj producenci. M-Sport oraz Toyota Gazoo Racing. M-Sport według spekulacji ma przygotować Forda Pumę Rally1. Oznaczałby to rozstanie się z modelem Fiesty, która przez ostatnie lata była modelem bazowym dla M-Sportu jeśli chodzi o budowę aut rajdowych, szczególnie niższych klas takich jak Rally2 czy R2/Rally4.

Następną rundą Rajdowych Mistrzostw Świata 2021 będzie Rajd Arktyczny Finlandii. Odbędzie się on w dniach 26-28 lutego 2021 roku.


Źródło: dirtfish.com



Wybrane dla Ciebie