
Rallypl.com patronem medialnym PWR Racing Team
PWR Racing Team to zespół studentów z Wrocławia, którzy samodzielnie, w rok, projektują i budują bolid klasy Formula Student. A wszystko po to, żeby następnie wystartować z nim na międzynarodowych zawodach i rywalizować z innymi drużynami z całego świata. Na swoim koncie mają już 12 zbudowanych bolidów – 11 z nich to bolidy spalinowe. Ostatni natomiast posiada napęd elektryczny oraz systemy jazdy autonomicznej.
Formula Student – wstęp do F1
Seria, w której biorą udział studenci z Wrocławia to tzw. Formula Student lub Formula SAE. Są to najbardziej wymagające i prestiżowe zawody wyścigowe i inżynierskie dla studentów. Młodzi konstruktorzy muszą obronić projekt swojego bolidu i jego kosztorys przed sędziami. A jest przed kim, bo w skład jury wchodzą eksperci z takich firm jak Ferrari, Tesla, Audi czy Rimac. Następnie bolidy rywalizują na torze i ścigają się w ramach poszczególnych konkurencji. Zawody odbywają się często na czołowych torach wyścigowych – m.in. Hungaroringu, Hockenheimringu czy Silverstone.

Członkowie najlepszych drużyn mogą liczyć nie tylko na wygraną, ale również dostrzeżenie przez najlepsze koncerny i zespoły F1, których przedstawiciele są obecni na zawodach i starają się wyłowić młode, obiecujące talenty inżynierskie. Tak było również w przypadku PWR Racing Team, w którym byli już członkowie zespołu dzięki zawodom dostali się do Scuderia Ferrari czy Alpha Tauri.
Sukcesy ery spalinowej
Przez ponad dekadę zespół skupiał się na bolidach spalinowych. Z każdym kolejnym projektem rósł poziom jego zaawansowania i oczekiwania co do zajmowanych miejsc na zawodach. Przełomowy okazał się RT08 z sezonu 2017, który jako pierwszy i jak dotąd jedyny polski bolid wygrał klasyfikację generalną na zawodach Formula SAE Italy 2017. Od tamtego czasu trwa dobra passa PWR Racing Team, który z każdym kolejnym bolidem spalinowym stawał na podium zawodów. Ostatni projekt, czyli RT11 również stanął na podium zawodów w Czechach oraz wygrał jedną z konkurencji na zawodach w Holandii.

Pierwszy w historii bolid elektryczny i autonomiczny
W tym sezonie zespół podjął się wyzwania zbudowania bolidu elektrycznego, wyposażonego w systemy jazdy autonomicznej. Bolid RT12e to skomplikowany projekt, który posiada autorskie silniki elektryczne, pakiet baterii, składający się z 448 ogniw, czy carbonowy monocoque. Do tego 2 kamery stereoskopowe i LiDAR pozwalające na jazdę bolidu bez kierowcy w środku. W tym roku został zaprezentowany na zawodach na Węgrzech, w Niemczech oraz w Chorwacji. Wysokie miejsca w konkurencji projektu inżynierskiego (8. Miejsce na 66 zespołów z całego świata) pokazują, że Zespół idzie w dobrym kierunku i kolejne bolidu elektryczne mają szansę na podium tych zawodów. Dlatego zespół Rallypl z chęcią objął patronatem PWR Racing Team i będzie śledził losy kolejnych bolidów.