
Evans i Ostberg odpadają! – OS6 Rajd Turcji 2018
Przedostatni dzisiejszy oes także dał w kość kierowcom. Elfyn Evans zmagał się z wieloma problemami od samego rana, aż w końcu będzie zmuszony wycofać się na dobre. Onboard pokazuje duży kamień, w który uderzył kierowca M-Sportu i złamał swoje zawieszenie, zatrzymując się przy tym na odcinku. Chwilę później Mads Ostberg także musiał zaprzestać dalszej jazdy. Lewy przód w samochodzie Norwega uległ zniszczeniu bardzo blisko mety!

Thierry Neuville odnalazł się w tym chaosie i wykręcił najlepszy czas. Na mecie zawodnik Hyundaia stwierdził, że Ogier zaskoczył swoim atakiem i teraz przyszedł czas na odpowiedź od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej WRC. Prawie 9 sekund za zwycięzcami znalazł się Esapekka Lappi, który także najwyraźniej zmienił swoje ustawienia na lepsze. Sebastien Ogier stracił drugą pozycję w rajdzie na rzecz Belga, od którego był 8,8 sekundy wolniejszy na OS6. Taki czas wystarczył jednak Francuzowi na trzecią lokatę zarówno na oesie, jak i w klasyfikacji generalnej.
Treść pod reklamą
Wszyscy kierowcy muszący omijać samochody Evansa i Ostberga naturalnie stracili trochę czasu. Wciąż słychać narzekania na trudne warunki, w których nie ma miejsca na szybką jazdę. Liczy się tak naprawdę przetrwanie. Wydaje się więc, że słowa Malcolma Wilsona z rana mogą się sprawdzić.
Andreas Mikkelsen wciąż utrzymuje prowadzenie, ale 1,9 sekundy za nim czai się Neuville, a kolejne 1,1 sek. dalej Seb Ogier. Czwartą, piątą i szóstą lokatę zajmują kolejno Latvala, Paddon i Tanak. Odstępy między nimi to 11-13 sekund. Dobry czas Lappiego pozwala mu się zbliżyć do Tanaka. Zobaczymy czy Esapekka spróbuje jeszcze dziś przypuścić atak na Estończyka.
Wyniki – OS6 Rajd Turcji 2018
POS | # | DRIVER | TIME | DIFF PREV | DIFF 1ST |
1. | 5 | ![]() |
15:59.7 | ||
2. | 9 | ![]() |
16:08.4 | +8.7 | +8.7 |
3. | 1 | ![]() |
16:08.5 | +0.1 | +8.8 |
4. | 7 | ![]() |
16:12.7 | +4.2 | +13.0 |
5. | 8 | ![]() |
16:15.5 | +2.8 | +15.8 |
6. | 6 | ![]() |
16:17.2 | +1.7 | +17.5 |
7. | 4 | ![]() |
16:18.2 | +1.0 | +18.5 |
8. | 11 | ![]() |
16:21.6 | +3.4 | +21.9 |
9. | 3 | ![]() |
16:31.1 | +9.5 | +31.4 |
Klasyfikacja
POS | # | DRIVER | TIME | DIFF PREV | DIFF 1ST |
1. | 4 | ![]() |
1:41:57.1 | ||
2. | 5 | ![]() |
1:41:59.0 | +1.9 | +1.9 |
3. | 1 | ![]() |
1:42:00.1 | +1.1 | +3.0 |
4. | 7 | ![]() |
1:42:13.1 | +13.0 | +16.0 |
5. | 6 | ![]() |
1:42:26.7 | +13.6 | +29.6 |
6. | 8 | ![]() |
1:42:37.8 | +11.1 | +40.7 |
7. | 9 | ![]() |
1:42:40.1 | +2.3 | +43.0 |
8. | 11 | ![]() |
1:42:41.2 | +1.1 | +44.1 |
9. | 3 | ![]() |
1:42:49.9 | +8.7 | +52.8 |