
20 lat z test.webgrafika.pl/
To już 20 lat (no, prawie) jak jesteśmy z Wami, a wszystko zaczęło się niewinnie od małej strony, której głównym celem było dostarczanie multimediów dla kibiców rajdowych. Więcej dowiecie się z poniższego tekstu.
Kilka lat temu zapadła decyzja o poszerzeniu zakresu publikacji o inne motorsportowe dyscypliny. Wszystko po to, aby zachęcić większą ilość osób do śledzenia portalu, co miało nam pomóc w osiągnięciu lepszych wyników statystycznych. Jedocześnie duży nacisk położyliśmy na promocję na Facebooku. Działania te przyniosły pożądany skutek, jednak pomimo to nie jesteśmy w stanie zainteresować zewnętrznych partnerów do wsparcia naszego projektu.
Decyzję co dalej podejmiemy przed sezonem 2024. Na otarcie łez, zachęcamy Was do zostawienia swojej cegiełki na https://patronite.pl/rallypl
Krótko o historii.
Strona internetowa znajdująca się pod adresem test.webgrafika.pl/ wystartowała 17 maja 2003 roku. Dzięki innowacji, jaką była dynamicznie rozrastająca się kolekcja produkcji filmowych z rajdów samochodowych, bardzo szybko zyskała na popularności. Zdobywany szacunek i zaufanie kibiców, do których w głównej mierze były kierowane bogate treści, dawały twórcom energię do jeszcze bardziej wytężonej pracy.
W czasach, gdy nie istniały jeszcze platformy takie jak YouTube, było to jedno z nielicznych miejsc, gdzie odwiedzający witrynę użytkownicy zupełnie za darmo mogli obejrzeć lub pobrać interesujący ich materiał motorsportowy.
Strona zyskała uznanie także w oczach zawodników. Dzięki wielu współpracom “reklama” test.webgrafika.pl/ pojawiła się na kilku samochodach rajdowych oraz wyścigowych. Najbardziej znanymi z tego grona byli Mistrzowie Polski w rajdach samochodowych – Bracia Bębenek.
Obecnie stałe naklejki test.webgrafika.pl/ na swoich samochodach wożą m.in. Dariusz Poloński, Artur Sekowski, Artur Równiatka. Jednak każdy chętny może dołączyć do tego grona. Co pewien czas organizujemy konkursy w których do wygrania są m.in naklejki z logo portalu. Drugim sposobem jest własna „produkcja” – patrz kontakt/#loga
Facebook jak nowo motywacja do działania
Strona na Facebooku Rallypl powstała w 2013 roku. Aktualnie obserwuje ją ponad 280 tysięcy użytkowników. Dzięki dostarczaniu bogatej treść informacyjno-multimedialnej, roczne zasięgi postów sięgają nawet kilkudziesięciu milionów. W skład zasobów Facebooka wchodzi także tematyczna grupa – Rallypl Team, oraz powiązany z grupą CZAT.
Życzenia od Grzegorza Grzyba
Rozmowy i LIVE
Pierwsze transmisje na żywo na łamach Facebooka Rallypl, pojawiły się już w 2017 roku. Specyficzny, nieskomplikowany format (komentator i operator kamery w jednej osobie), sprawa, że jedynym ograniczeniem jakie napotykamy, jest moc nadajnika sieci komórkowej, z którego korzystamy w chwili transmisji. Przez lata relacje LIVE zyskały wielu zwolenników, którzy dzięki nim mogą śledzić rywalizację podczas rajdów i wyścigów samochodowych. Stale udoskonalamy warsztat pod kątem merytorycznym oraz technicznym. Każdego roku jesteśmy obecni na dziesiątkach imprez, większość z nich transmitujemy na żywo.
Jednym z ciekawszych LIVE, był ten przeprowadzony z pokładu śmigłowca podczas wyścigu górskiego w Czarnej Górze. Warto też odnotować, że jako jedyna redakcja otrzymaliśmy zgodę na transmisję na żywo Rajdu Barbórka 2022. Najliczniejszą widownie ze wszystkich dotychczasowych LIVE zgromadziła transmisja z Rajdu Wikinga. Licznik widzów przekroczył 2 tys.
W trakcie sezonu zespół redakcyjny test.webgrafika.pl/ przeprowadza setki wywiadów, które zasilają łama naszego Facebooka i konto na YouTube.
Rallypl.com teraz i później
Obecnie jesteśmy jednym częściej odwiedzanych portali motorsportowych w Polsce. Co z jednej strony brzmi dumnie, z drugiej – sporty motorowe nie cieszą się w naszym kraju ogromnym zainteresowaniem, więc poprzeczka zawieszona jest nieco niżej. Nie jesteśmy w stanie konkurować ze stronami, które piszą ogólnie o motoryzacji (pijanych kierowcach itp), dlatego stawiamy nacisk na dostarczenie kibicom motorsportowym maksimum informacji. Niestety utrzymanie informacyjnego medium w tak niszowej dyscyplinie jaką są rajdy samochodowe (bo dalej to nasz główny motorsportowy temat) nie jest proste, ani tym bardziej tanie…
Dziwi więc fakt, że firmy które często wykładają ogrom pieniędzy by wesprzeć konkretnych zawodników, nie widzą sensu by zaistnieć w szerzej w motrosportowej świadomości, wspierając portale, które mogą im to zapewnić.
Dziękujemy Wam za 20 lat z test.webgrafika.pl/ i 10 lat z Facebook/Rallypl i trzymajcie kciuki za więcej.