Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
WECWYŚCIGI

Ferrari rozdaje karty – Kwalifikacje Hyperpole 24H Le Mans

Ferrari rozdaje karty – Kwalifikacje Hyperpole 24H Le Mans

Osiem najszybszych załóg z każdej klasy wyruszyło do finałowej części kwalifikacji, o dźwięcznej nazwie „Hyperpole”. W przeciągu pół godziny kierowcy mieli przesądzić o ustawieniu w pierwszych czterech rzędach Hypercar, LMP2 i LMGTE AM. Dobór opon pozostawał kwestią otwartą, natomiast nie wolno było mechanikom dotankowywać maszyn.

W najwyższej klasie, po pierwszych przejazdach, górą były oba samochody Ferrari AF Corse, różniące się od siebie czasem zaledwie 0.3 sekundy. Na drugim rzędzie Toyota GR, z czasem ponad dwie sekundy gorszym od włoskich hypercarów. W klasie LMP2 przewodził IDEC Sport, zespół gościnny na Le Mans. Poprzeczką był czas 3:33.879. Team WRT #41 uplasował się na szóstej pozycji. Za kierownicą siedział Louis Deletraz. Niezmiennie w klasie GTE stawce przewodził Ben Keating i Corvette Racing z czasem 3:53.589.

Na osiem minut przed końcem Anotnio Fuoco wykonał świetne okrążenie, poprawiając poprzednią czasówkę o sekundę. Znaczną poprawą wykazał się również Paul Loup Chatin z IDEC Sport. Pokonał nitkę toru Circuit de La Sarthe niemal dokładnie 10 sekund wolniej od Ferrari #50. Trzy minuty później żółty Cadillac V-Series R #3 stanął w płomieniach. Wymusiło to wywieszenie czerwonej flagi i przerwanie sesji. Na domiar złego czas został załodze usunięty, gdyż byli oni głównym prowodyrem incydentu.

Na szczęście zespołów sesję przerwano w czasie, który pozwalał wykonać okrążenie rozgrzewkowe przed kwalifikacyjnym. Ferrari AF Corse postanowiło oszczędzać swoje samochody, gdyż Czasy ich okrążeń były wystarczające do utrzymania czołowych pozycji. Kierowcy Toyoty nie byli w stanie sprostać włoskim rywalom. Trzeci rząd otworzy kliencki zespół Porsche – Hertz Team Jota.

Więcej szczęścia portugalska marka miała w klasie LMP2, gdyż wystartuje tuż za zwycięzcą Hyperpole w tej serii, IDEC Sport. Team WRT #41 wystartuje z trzeciego miejsca. W klasie LMGTE AM równych sobie nie miał Corvette Racing.

https://twitter.com/FIAWEC/status/1666880855824904192?s=20


Więcej o WEC na Rallypl.com

Livetiming sesji Hyperpole



Wybrane dla Ciebie