Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Rajd PodlaskiRAJDYRSMP

Filip Pindel i Krzysztof Pietruszka ze sprecyzowanym planem na debiut w Rajdzie Podlaskim

Filip Pindel i Krzysztof Pietruszka ze sprecyzowanym planem na debiut w Rajdzie Podlaskim

Tegoroczny cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, to nie tylko zacięta sportowa rywalizacja, ale także okazja do odwiedzenia pięknych regionów. Po wizycie na Przedgórzu Sudeckim (Góry Sowie) oraz słonecznym, majowym weekendzie na Mazurach, teraz czołowe polskie załogi i zespoły rajdowe ruszyły na Podlasie – na północno-wschodnie krańce kraju. W ferworze walki, zawodnicy nie będą mieć wielu okazji, by podziwiać uroki Niziny Północnopodlaskiej, ale prognozy pogody zapowiadają kolejny słoneczne i gorące dni. Warunki będą więc mocno zbliżone do tych z Rajdu Polski i sprzyjające oglądaniu sportowego widowiska.

  1. Rajd Podlaski (1 – 3 czerwca 2023) stanowi trzecią rundę RSMP 2023 oraz drugą rozgrywaną na luźnej nawierzchni. To już ostatnia okazja w tym sezonie mistrzostw Polski, by wystartować na szutrze, ale drogi w okolicach Białegostoku, mocno odbiegają swoją specyfikacją od tych, z którymi załogi mierzyły się dwa tygodnie temu na Mazurach. To czyni rywalizację na Podlasiu jeszcze ciekawszą.

Dla Filipa Pindla i Krzysztofa Pietruszki, Rajd Podlaski będzie okazją do kolejnego tegorocznego debiutu, Na tą walkę są jednak bardzo dobrze przygotowani. Pierwszy swój start w Rajdzie Polski, zakończyli solidnym wynikiem w punktacji RSMP 2023 – na trzecim miejscu w 2WD oraz trzecim w Klasie 4. 

Teraz, bogatsi od doświadczenia z Warmii i Mazur, na bardzo szybkich trasach Podlasia, zmierzą się z sześcioma konkurentami w klasie i aż dziesięcioma w samochodach z napędem na jedną oś. Do bezpośrednich rywali w tabeli tracą tylko pojedyncze punkty, więc stawka weekendu jest wysoka.

Reprezentanci barw firm TECE, Marten i Burboil, nakleją na Peugeota 208 Rally4 numer 24, z którym już w piątkowe popołudnie ruszą na odcinki specjalne. Pierwszy dzień rajdu to dwa przejazdy ponad 14 km próby Małynka i finał dnia na miejskim Super OS-ie Białystok, w samym centrum  stolicy Podlasia. 

Główna część dystansu to sobota, na która złoży się 75,6 z ponad 105 km. Na otwarcie etapu, załogi zmierzą się z najdłuższym odcinkiem rajdu i nowością tegorocznej edycji (OS Zubry, 17.15 km) oraz próbą Glejsk (8,90 km) – obie przejeżdżane dwukrotnie. Dwie finałowe pętle to po dwa przejazdy OS Długosielce (4,55 km) i OS Kuźnica (7,20 km). Na mecie w Białymstoku, zwycięzcy pojawią się po 19:00. 

Filip Pindel

Po krótkiej przerwie, kontynuujemy szutrową część sezonu, która tym razem zaprowadziła nasz zespół na Podlasie. Szkoda, że to już ostatnia okazja do jazdy na luźnej nawierzchni, która coraz bardziej mi się podoba. Liczę na ogromną przyjemność z jazdy, ale przed wszystkim skupiamy się na wyznaczonym celu. Przed nami kolejne ważne wyzwanie, ale podejmiemy się go z bardzo bojowym nastawieniem. 

Rajd Polski przejechaliśmy bezbłędnie, ale bardzo bezpiecznym tempem, a teraz pora podnieść poprzeczkę. Jestem bardziej zaprzyjaźniony z szutrami, więc przygotowując się do tego startu czuje się pewniej. Plan mamy mocno sprecyzowany, żeby zdecydowanie przyspieszyć i w Rajdzie Podlaskim powalczyć z chłopakami, a już mniej z drogą i warunkami. 

W stawce zgłoszone jest ponad 30 załóg, ale w najważniejszej dla nas Klasie 4 i w stawce 2WD, mamy mocnych rywali, więc szykuje się pracowity weekend. Prognozy są wakacyjne, więc mam nadzieję że warunki na odcinkach także będą dobre. Do zobaczenia na trasach!

 

Krzysztof Pietruszka

Jeszcze nie opadły emocje po Rajdzie Polski, a my już wracamy do rajdówki i na szutrowe odcinki. To chyba najlepszy moment, by znów stanąć do walki i wykorzystać wszystko to, co wypracowaliśmy na luźnej nawierzchni. Rajd Podlaski jest krótszy, ale nastawiamy się na równie ciężkie wyzwanie. 

Nawierzchnia na odcinkach sporo się różni od tej z Mazur, a same trasy są mniej wymagające technicznie. Nie ma tak krętych sekcji i cały teren jest bardziej płaski, ale dlatego średnie prędkości są dużo wyższe – co wymusza inny styl jazdy. Już w piątek, musimy zacząć z bardzo wysokim tempem, od pierwszej próby. Pogoda zapowiada się upalna, więc to także duży sprawdzian dla wytrzymałości i koncentracji – podobnie, jak w Rajdzie Polski. 

Na Mazurach pokazaliśmy, że konsekwentna i bezbłędna jazda, to nasze atuty. Teraz musimy zrobić kolejny krok i jeszcze wyżej zawiesić poprzeczkę. Szanowanie prędkości i czysta jazda to klucz do zdobycia cennych punktów, ale musimy być bardziej konkurencyjni. Wiem, że na Podlasiu dobry wynik jest w naszym zasięgu, ale do tego musimy jak najlepiej wykorzystać doświadczenia z Rajdu Polski. Wiemy, na co zwrócić szczególną uwagę i co przede wszystkim poprawić, żeby być jeszcze bliżej czołówki. Liczymy na Wasz doping i mocno zaciśnięte kciuki!   

 

Na odcinkach specjalnych 42. Rajdu Podlaskiego, załogę Filip Pindel / Krzysztof Pietruszka wspierać będą firmy TECE, Marten i Burboil, a za obsługę Peugeota 208 Rally4 odpowiada stajnia Rallylab.



Wybrane dla Ciebie

Zobacz także
Close