
Punkt bonusowy za najszybsze okrążenie.
Rada Sportowa FIA zatwierdziła plany dodatkowej punktacji począwszy od pierwszego wyścigu sezonu 2019 w Melbourne.
Formuła E przyznaje również punkt za najszybsze okrążenie, ale w F1 punkt bonusowy zostanie przyznany tylko wtedy, gdy dany kierowca zakończy wyścig w pierwszej dziesiątce.
Ma to na celu powstrzymanie kierowców którzy jadąc na odległych pozycjach i nie mając nic do stracenia w ostatniej chwili zjeżdżaliby na pitstop i zakładając świeże opony zdobywaliby dodatkowe punkty.
Dodatkowe punkty mogą zmienić klasyfikacje.
Zmiana ta nie jest nowością w F1. Punkt za najszybsze okrążenie były przyznawane kierowcom w ciągu pierwszych 10 lat mistrzostw świata w latach 1950-1959. Miało to swoje konsekwencje. W 1958 roku Mike Hawthorn pokonał dzięki temu Stirlinga Mossa.
Czy taka zmiana regulaminu obecnie może wpłynąć na rywalizację? Gdyby przyznano dodatkowy punkt za ustawienie najszybszego okrążenia w 2008 roku, Felipe Massa pokonałby Lewisa Hamiltona. Jest to jedyny przykład od 2000 roku, w którym punkty za najszybsze okrążenia zmieniłyby mistrza świata.