Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
F1

Hulkenberg – „Musimy wrócić do tego co mieliśmy w tamtym roku”

 

Hulkenberg – „Musimy wrócić do tego co mieliśmy w tamtym roku”

Przed nadchodzącym GP Monako, na kilka pytań dziennikarzy odpowiedział Nico Hulkenberg. Na wstępie padło kilka ogólnych pytań o zbliżający się wyścig i odczucia Niemca przed rywalizacją:

Monako jest jednym z bardziej ikonicznych i szczególnych miejsc, które wizytuje F1. Osobiście to jeden z moich ulubionych torów. Jest to ostatni bastion „prawdziwych” torów ulicznych przez ciasne zakręty i mało miejsca na błędy. Najmniejszy błąd może być ciężko ukarany. Pod względem rywalizacji i tego jak będzie sprawować się samochód, uważam że powinno być w porządku. Nie widzę powodu dla którego nie mielibyśmy walczyć o punkty. Jest to wyjątkowy tor, na którym musisz zmaksymalizować swoje wysiłki w każdej sesji. Potrzebujesz czystego weekendu, aby cokolwiek osiągnąć, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że środek stawki jest wyjątkowo ściśnięty. Różnice są minimalne.

Nico Hulkenberg

Kierowca Haasa został zapytany o jego odczucia dotyczące torów ulicznych „nowej generacji” takich jak Jeddah, Miami, czy debiutujące w tym roku Las Vegas. Hulkenberg stwierdził, że podchodzi do tematu dość entuzjastycznie.

One są inne, ale to dobrze że mamy do czynienia z różnorodnością i różnymi rodzajami torów. Jeddah oczywiście też jest torem ulicznym, ale odczucia są zupełnie inne niż tutaj. Nie mam nic przeciwko, uważam że jest to dobra mieszanka i balans pomiędzy nowymi, a klasycznymi torami.

Nico Hulkenberg

Sezon 2023, jest dla Hulkenberga pierwszym, który Niemiec przejedzie jako etatowy kierowca po zmianach technicznych. Czy Niemiec zdążył zauważyć jakieś zmiany w kontekście tego, co zauważył rok temu podczas jazdy w Astonie Martinie?

Szczerze mówiąc, przejechałem dotychczas 5 wyścigów, a rok temu dwa. Rozbudowana sekcja aero rekompensuje trochę więcej w przypadku szybkich zakrętów. W wolnych, samochód zachowuje się trochę pokracznie. Samochody są sztywne, ale sądzę że wiem czego się spodziewać jutro. Będzie się trochę różniło od aut, które do teraz prowadziłem, ale jestem przygotowany.

Nico Hulkenberg

Po otrzymaniu pytania o szanse Haasa w nadchodzącym Grand Prix, Hulkenberg jest nastawiony dość optymistycznie:

Ostatnie kilka lat pokazywało, że Haas był tutaj konkurencyjny. Nie ma powodu, żeby teraz było inaczej, mimo że w tym roku będziemy pierwszy raz będziemy korzystali z pakietu z najwyższym dociskiem. Zobaczymy jak będzie ale jestem optymistycznie nastawiony.

Nico Hulkenberg

GP Azerbejdżanu, które odbyło się kilka tygodni temu, było dla Niemca pierwszym weekendem sprinterskim. Jakie były odczucia Niemca w nowej rzeczywistości?

Myślę że w tym roku jest dużo przerw, Szaghaj i Imola. Jak na ten okres, ścigania było stosunkowo mało. Mieliśmy jeden sprint w Baku i 4 tygodnie przerwy. Wydaje się to trochę skrajne. Kiedy zaczynasz sezon starasz się zbudować swoją formą i ją ustabilizować, a cała ta sytuacja utrudniła sprawę. To był pierwszy weekend ze sprintem w mojej karierze, ale ogólnie oceniam go pozytywnie.

Nico Hulkenberg

W sezonie 2023, dość dużym problemem na który zwracają uwagę kibice, jest wyprzedzanie. Jak widać, zwracają na to uwagę również kierowcy:

To nie powinno być oczywiście zbyt łatwe. Pod względem prędkości auta są fascynujące, ale cała aerodynamika sprawiła, że stało się to trudniejsze. Musimy znaleźć kompromis [pomiędzy „sztucznym wyprzedzaniem”, a prawdziwą walką na torze przyp. red.]. Ogólnie w tamtym sezonie statystyki dotyczące wyprzedzania były lepsze, bo łatwiej było jechać za kimś w strudze. Z jakiegoś powodu w tym sezonie gdy inżynierowie rozwinęli auta znaleźli sposób, aby utrudnić samochodom z tyłu jechanie za tobą. To sprawia, że wyprzedzanie stało się o wiele trudniejsze. Musimy wrócić do tego co mieliśmy w tamtym roku pod względem aerodynamicznym.

Nico Hulkenberg



Wybrane dla Ciebie