
Hyundai Motorsport nie składa broni w walce o mistrzostwo i mimo sprzeciwu pozostałych ekip wysyła swoje załogi na dwa dodatkowe rajdy. Producent tym samym wypełnił dwa weekendy między Rajdem Wielkiej Brytanii, a Rajdem Hiszpanii.
Na Rally legend zobaczymy Thierry’ego Neuville’a, natomiast Sebastien Loeb pojedzie w hiszpańskim Rally Ciudad de Granada.
Co ciekawie decyzja zespołu Hyundai o wzięciu udziału w dwóch dodatkowych wydarzeniach zapadła, w czasie gdy inne zespoły lobbują FIA, aby zabronić zespołom WRC brania udziału w krajowych rajdach w celach testowych.
Treść pod reklamą
W tym roku Hyundai wystawił już i20 WRC na dodatkowych rajdach dla Sebastiena Loeb’a (Rallye Vosges i Rally di Alba) oraz dla Thierrego Neuville’a (Ypres Rally).
Andrea Adamo, dyrektor ds. Sportów motorowych
„Udział naszych załóg w Rally Legend i Rally Ciudad de Granada w październiku pozwoli nam być jak najlepiej przygotowanym na ostatnie rundy sezonu WRC.”
„Dokładamy wszelkich starań, aby być przed naszymi konkurentami w pozostałych rajdach”.
Po Rajdzie Niemiec przewaga zespołu Hyundaia zmalała do ośmiu punktów.
Klasyfikacja generalna po Rajdzie Niemiec
1 | Hyundai Shell Mobis WRT | 289 |
2 | Toyota Gazoo Racing WRT | 281 |
3 | Citroen Total WRT | 216 |
4 | M-Sport Ford WRT | 168 |
Adamo dodaje:
„Cały zespół wykonuje niesamowitą robotę i jestem im wdzięczny za to, że dokładają wszelkich starań by nasze załogi mogły rywalizować w tych dodatkowych wydarzeniach, a co najbardziej jest istotne to aby nasz samochód stał się bardziej konkurencyjny w tym roku w tej niezwykle bliskiej walce o mistrzostwo.
„Przewaga w klasyfikacji generalnej została zmniejszona, ale teraz musimy podwoić nasze wysiłki, gdy zbliża się finał sezonu i walczymy o nasze ambicje tytułowe”.
Udział zespołu w tych rajdach ma na celu poprawę osiągów Hyundaia i20 WRC w Rajdzie Katalonii, ponieważ obecny samochód jeszcze nie zajął miejsca na podium podczas tej wyjątkowej rundy o zmiennej nawierzchni.
Temat zespołów WRC uczestniczących w krajowych rundach wraca jak bumerang i znów został omówiony na piątkowym posiedzeniu Komisji.
Dyrektor zespołu Citroena, Pierre Budar, jest przeciwko testowaniu w ten sposób.
„Mamy stały przydział 42 dni testowych, a udział zespołu w takich rajdach to nic innego jak testowanie, więc te dni powinny być liczone z przydziału”. – Buduar