Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
AKTUALNOŚCI

Ikoniczne samochody rajdowe 

Artykuł sponsorowany

Samochody biorące udział w wyścigach i rajdach są również dostępne do codziennego użytku, z tą różnicą, że te pierwsze oczywiście są odpowiednio zmodyfikowane i dostosowane do osiągania jak najlepszych wyników.

Te drugie z kolei, mają zapewniać bezpieczną jazdę po publicznych drogach. Nic dziwnego, że samochody rajdowe się mocno wyróżniają, poniżej spójrzyjmy na te, które najbardziej zapadały w pamięci.

Wybrane dla Ciebie

Audi Sport Quattro S1

Osoby, które nawet niespecjalnie interesują się wyścigami rajdowymi, z dużą dozą prawdopodobieństwa widzieli zmodyfikowaną wersję tego auta. Samochody były produkowane w latach 1980-1991. Pod maską auto mogło pochwalić się 5-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2.1 z mocą 450 koni mechanicznych. 

Zobacz też: Marczyk chce podejmować więcej ryzyka

Na przestrzeni lat, samochód triumfował wielokrotnie. Miał na to sporo czasu, albowiem pierwszy raz w wyścigu rajdowym ten model Audi mogliśmy ujrzeć już 1981 roku, a więc rok po wyprodukowaniu pierwszego modelu. Już wtedy kierowca Mikkola wygrał drugą rundę w Szwecji i ostatnią rundę w RAC Rally.

Subaru Impreza S3 WRC

Ten model Subaru kojarzymy głównie za sprawą charakterystycznego niebiesko-żółtego lakieru. Jest to kolejny samochód, który osiągnął naprawdę wiele sukcesów w wyścigach rajdowych. Nic dziwnego, że legendarny kierowca Colin McRae był głównym kierowcą tego pojazdu. 

Sukcesy Subaru to m.in.

  • trzy mistrzostwa świata w kategorii producentów
  • trzy korony dla kierowców
  • ok. 162 tytuły mistrzowskie na całym świecie

Auta rajdowe mają to do siebie, że często na swojej karoserii mają różnego rodzaju reklamy. Rzadko się jednak zdarza, że są to reklamy firm oferujących zakłady bukmacherskie, dlatego w tym miejscu zdradzimy, że używając kod promocyjny LVBet można otrzymać ciekawy pakiet powitalny na start.

Ford Focus WRC

Nieco kontrowersyjnym wyborem z całą pewnością będzie Ford Focus WRC. Auto początkowo miało sporo problemów, jednakże polscy kibice z całą pewnością dobrze je wspominają – to właśnie za kierownicą tego auta w sezonie 2000 i 2001 polski kierowca Janusz Kulig. 

Jeżeli chodzi o ogólnoświatowe mistrzostwa, to w latach 1999-2010 Ford Focus WRC aż 44 razy wygrywał WRC, począwszy od Rajdu Safari, kończąc na Rajdzie Finlandii.

Ford Focus WRC był produkowany w latach 1999-2010. Legitymował się 2 litrowym silnikiem Duratec R4 16V. 

Wybrane dla Ciebie