
Jaki był powód zmiany kolorystyki loga Mission Winnow?
Już od momentu zaprezentowania bolidu Ferrari na sezon 2021, wiele kontrowersji wzbudziło logo jej tytularnego sponsora – Mission Winnow. Od momentu pojawienia się w F1 logo inicjatywy promowanej przez koncern tytoniowy Philip Morris International było prezentowane w czarno-białej kolorystyce. W tym roku jednak na SF21 zdecydowano się jednak umieścić jego jasnozieloną wersję.
Rzecznik prasowy koncernu Philip Morris International – Tommaso Di Giovanni, przedstawił oficjalne stanowisko jej firmy co do tej zmiany. Powszechnie wiadomo, że sama decyzja o zmianie kolorystyki loga zapadła niemal w ostatnim momencie, a ze słów Tommaso można wywnioskować, że są oni z niej zadowoleni. To właśnie dzięki niecodziennej kolorystyce logotypu, SF21 nie schodziło z nagłówków branżowych mediów, na czym skorzystali nie tylko oni, lecz również samo Ferrari.
Tommaso Di Giovanni
„Od samego początku projekt Mission Winnow eksperymentował ze swoją identyfikacją wizualną. Podobnie jak greenscreen w przypadku kinematografii, zielona strzałka reprezentuje otwieranie nowych możliwości i wyznaczenie sobie nowych horyzontów.
Niezależnie od osobistych opinii na temat koloru, rozpoczynanie debaty i formowanie się dialogu jest dokładnie tym, do czego służy Mission Winnow. Konsekwentnie zachęcamy ludzi do odkładania na bok swoich uprzedzeń dotyczących naszej firmy i staramy się otwierać umysły odbiorców na transformację, przez którą przechodzimy.
Mówiąc szerzej, Mission Winnow koncentruje się na promowaniu [i] wprowadzaniu pozytywnych zmian, wspieraniu zaangażowania i rozpoczynaniu rozmów na temat roli, jaką nauka, technologia i innowacje mogą odegrać w stawianiu czoła wielu wyzwaniom społecznym – zarówno teraz, jak i w przyszłości.”
Obecność inicjatywy Mission Winnow w F1, od ogłoszenia tej współpracy w 2018 roku, budzi wiele kontrowersji. Przez lata przyniosło to na zespół Ferrari krytykę, która głównie podyktowana jest promowaniem obecności koncernów tytoniowych w motorsporcie. Nie jest to jednak odosobniony przypadek, ponieważ w Formule 1 swoją obecność zaznacza również British American Tobacco, które sponsoruje ekipę McLarena.
Co ciekawe jednak, to właśnie włoski zespół przyciąga większą krytykę, która przestała już być jedynie domeną pojedynczych osób. W sprawę zaangażowała się już m.in. włoska grupa ds. praw konsumentów – Codacons, która od zeszłego roku wzywa Scuderię do zaprzestania współpracy z Philip Morris International.
W poprzednim sezonie logo Mission Winnow nie pojawiło się na bolidzie Scuderii Ferrari podczas jakiegokolwiek weekendu wyścigowego. Było one obecne na bolidzie SF1000 jedynie podczas testów. Podobnie może być również w tym roku, gdyż na ten moment nic nie wiadomo na temat możliwego pojawienia się „zielonej strzałki” podczas jakiegokolwiek weekendu wyścigowego w sezonie 2021. Podczas trwających testów przedsezonowych w Bahrajnie, na bolidzie SF21 znajduje się jasnozielone logo Mission Winnow.
Źródło informacji: https://www.racefans.net
Więcej o F1 na Rallypl przeczytacie tutaj – KLIK!