Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
AKTUALNOŚCIWYŚCIGI GÓRSKIE

Junior Cup szansą dla niepełnoletnich zawodników

Junior Cup szansą dla niepełnoletnich zawodników

Junior Cup to nazwa projektu, który od maja 2024 ma ruszyć w trakcie BSK TECH Wyścigów Górskich. Jego głównym założeniem jest udział osób niepełnoletnich bez prawa jazdy w wyścigach samochodowych, które będą startowały porównywalnymi samochodami.

Organizatorzy zapowiadają także pomoc w budowie samochodów i wyliczają wstępne koszty.

Wybrane dla Ciebie

– Chcemy, aby młodzi kierowcy wraz z pełnoletnimi opiekunami mającymi doświadczenie w wyścigach, KJS lub rajdach samochodowych startowali w wyścigach górskich jak najbardziej seryjnymi i porównywalnymi autami, dlatego pomysł padł na samochody Toyota Aygo, Peugeot 107 lub Citroen C1 –informuje Sławomir Szpot z Klubu Sportowego Motorsport One, współorganizator projektu.

– Główny nacisk kładziemy na to, żeby auta były w możliwie jak najbardziej seryjnej wersji, dzięki czemu zawodnicy będą się uczyć szanowania prędkości i przede wszystkim tego, że moc to nie wszystko, dlatego modyfikacja silnika jest ograniczona do minimum. Wszystko to zapisaliśmy w projekcie regulaminu Junior Cup. Szczegóły dotyczące spraw technicznych mogą jeszcze ulec zmianie, ale najpóźniej do ostatniej tegorocznej rundy będzie znany dokładny i finalny jego wygląd.Oczywiście względy bezpieczeństwa są priorytetem, dlatego każde auto musi posiadać klatkę bezpieczeństwa według zał. J oraz fotele kubełkowe i pasy szelkowe.

Dlatego już organizatorzy prowadzą rozmowy z jednym z producentów klatek bezpieczeństwa, aby zawodnicy startujący w pucharze JUNIOR CUP obsługiwani byli na preferencyjnych warunkach. Jak wyliczają organizatorzy budowa samochodu do startów w JUNIOR CUP powinna zamknąć się w kwocie od 15 do 17 tysięcy złotych.

– Organizatorami pucharu są Klub Sportowy MOTORSPORT ONE i BGM Sport – organizator cyklu BSK TECH Wyścigów Górskich– mówi Szymon Mazur z BGM Sport.

W przyszłym sezonie wyścigowym chcemy zorganizować sześć rund, więc Ci młodzi kierowcy naprawdę będą mieli gdzie się ścigać. Każdy wyścig składa się z 5 podjazdów – jednego treningowego i 4 zaliczanych do końcowego wyniku. Każdy wyścig liczy od 24 do 30 km. Wszystkie trasy to rajdowe klasyki znane z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski takie jak Kamionki, Jodłownik czy Srebrna Góra.Klub Sportowy Motorsport One będzie odpowiedzialny za organizację pucharu od strony medialnej, zagwarantowanie pucharóww poszczególnych imprezach jak i klasyfikacji końcowej pucharu oraz organizację strefy serwisowejw trakcie każdej rundy.

– Chciałbym, aby wszyscy zawodnicy biorący udział w pucharze mieli jednakową oprawę, czyli to my zapewniamy miejsca serwisowe dla każdego zawodnika w postaci namiotu i maty serwisowej, namiot do wspólnych spotkań i śledzenia wyników na żywo itd. – dodaje Sławomir Szpot.

Dodatkowo dla zawodników startujących w ramach pucharu planujemy obniżyć wpisowe – dla członków MOTORSPORT ONE o 50%, dla pozostałych zawodników o 25%.Wstępnie zapowiedzi mówią o tym, że jeszcze w tym sezonie budowę samochodów rozpocznie trzech zawodników. Organizatorzy mają nadzieję, że preferencyjne warunki budowy samochodów oraz możliwość rozwoju zawodników na prawdziwych, wyścigowych trasach przyniosą oczekiwane rezultaty i w kolejnych latach ilość kierowców będzie się sukcesywnie rosnąć.

Projekt regulaminu cyklu Junior Cup znajdziecie na stronie organizatora wyścigów górskich – www.bgmsport.pl. Jeśli macie pytania związane z projektem, najlepiej kontaktować się z organizatorami poprzez fanpage Motorsport One, telefonicznie pod numerem 665 748 868 lub poprzez e-mail: biuro.motorsportone@gmail.com.

Wybrane dla Ciebie