
Junior Cup szansą dla niepełnoletnich zawodników
Organizatorzy zapowiadają także pomoc w budowie samochodów i wyliczają wstępne koszty.
– Chcemy, aby młodzi kierowcy wraz z pełnoletnimi opiekunami mającymi doświadczenie w wyścigach, KJS lub rajdach samochodowych startowali w wyścigach górskich jak najbardziej seryjnymi i porównywalnymi autami, dlatego pomysł padł na samochody Toyota Aygo, Peugeot 107 lub Citroen C1 –informuje Sławomir Szpot z Klubu Sportowego Motorsport One, współorganizator projektu.
– Główny nacisk kładziemy na to, żeby auta były w możliwie jak najbardziej seryjnej wersji, dzięki czemu zawodnicy będą się uczyć szanowania prędkości i przede wszystkim tego, że moc to nie wszystko, dlatego modyfikacja silnika jest ograniczona do minimum. Wszystko to zapisaliśmy w projekcie regulaminu Junior Cup. Szczegóły dotyczące spraw technicznych mogą jeszcze ulec zmianie, ale najpóźniej do ostatniej tegorocznej rundy będzie znany dokładny i finalny jego wygląd.
Dlatego już organizatorzy prowadzą rozmowy z jednym z producentów klatek bezpieczeństwa, aby zawodnicy startujący w pucharze JUNIOR CUP obsługiwani byli na preferencyjnych warunkach. Jak wyliczają organizatorzy budowa samochodu do startów w JUNIOR CUP powinna zamknąć się w kwocie od 15 do 17 tysięcy złotych.
– Organizatorami pucharu są Klub Sportowy MOTORSPORT ONE i BGM Sport – organizator cyklu BSK TECH Wyścigów Górskich– mówi Szymon Mazur z BGM Sport.
W przyszłym sezonie wyścigowym chcemy zorganizować sześć rund, więc Ci młodzi kierowcy naprawdę będą mieli gdzie się ścigać. Każdy wyścig składa się z 5 podjazdów – jednego treningowego i 4 zaliczanych do końcowego wyniku. Każdy wyścig liczy od 24 do 30 km. Wszystkie trasy to rajdowe klasyki znane z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski takie jak Kamionki, Jodłownik czy Srebrna Góra.
– Chciałbym, aby wszyscy zawodnicy biorący udział w pucharze mieli jednakową oprawę, czyli to my zapewniamy miejsca serwisowe dla każdego zawodnika w postaci namiotu i maty serwisowej, namiot do wspólnych spotkań i śledzenia wyników na żywo itd. – dodaje Sławomir Szpot.
Dodatkowo dla zawodników startujących w ramach pucharu planujemy obniżyć wpisowe – dla członków MOTORSPORT ONE o 50%, dla pozostałych zawodników o 25%.
Projekt regulaminu cyklu Junior Cup znajdziecie na stronie organizatora wyścigów górskich – www.bgmsport.pl. Jeśli macie pytania związane z projektem, najlepiej kontaktować się z organizatorami poprzez fanpage Motorsport One, telefonicznie pod numerem 665 748 868 lub poprzez e-mail: biuro.motorsportone@gmail.com.