
Ekstremalne warunki we Włoszech,
Kajetanowicz i Szczepaniak na piątej pozycji
Sobotni etap Rajdu Monza rozegrany został w ekstremalnych warunkach, które zapewniły wiele emocji zawodnikom i obserwującym ich kibicom. Woda, a w wyższych partiach również zalegający śnieg i lód skutecznie utrudniały jazdę, nie wybaczając błędów.
Te przytrafiały się wielu załogom. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak starali się walczyć i choć niefortunnie dobrali opony na pierwszą pętlę, po południu wykręcali dobre czasy i zbliżyli się do czołówki kategorii WRC 3. Walka trwa!
Zaplanowany na sobotę etap finałowej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata miał być najdłuższym w rajdzie, liczącym blisko 127 kilometrów.
Treść pod reklamą
Pierwsza pętla rozegrana została w zmiennych warunkach: odcinki specjalne były mokre, miejscami ośnieżone. Jednak dopiero druga pętla przyniosła najwięcej emocji. Zaczął sypać śnieg, który w połączeniu z oblodzonymi fragmentami trasy miejscami spowalniał zawodników prawie do zera.
Już na początku pierwszej próby w tym samym miejscu z trasy wypadły duety Greensmith/Edmondson (Ford Fiesta WRC) oraz Veiby/Andersson, których Hyundai i20 Coupe WRC skutecznie zablokował próbę i organizatorzy musieli ją odwołać. Na szczęście nikomu nic się nie stało.
Z powodu trudnych warunków odwołany został także odcinek dwunasty. Jedynym, na którym walczyły załogi kategorii WRC 3, był OS 11 Gerosa 2 (11,09 km). Tutaj duet LOTOS Rally Team pojechał dobrze, wykręcając piąty czas w swojej kategorii, pokonując liderów klasyfikacji. Po przerwie serwisowej zawodnicy zmierzyli się jeszcze z nieco ponad 10-kilometrowym odcinkiem PZero Grand Prix 2. Przed finałowym etapem Polacy zajmują piątą pozycję w kategorii WRC 3.
– To był bardzo wymagający i trudny dla nas dzień. Już na pierwszą pętlę źle dobraliśmy opony, co mocno utrudniło nam walkę w czołówce. Jako jedyna załoga pojechaliśmy na oponach śniegowych i to pogrzebało nasze szanse. Było to jednak kolejne doświadczenie, bo ten śnieg i tak przyszedł tylko trochę później. Tak jest w górach, gdzie warunki i pogoda zmieniają się diametralnie, o czym przekonało się wielu zawodników na własnej skórze, odpadając z rywalizacji. My dalej jesteśmy w rajdzie i będziemy walczyć do końca. Uczę się tego samochodu na nawierzchni asfaltowej, choć momentami więcej jest śniegu czy błota. Jutro będziemy cisnąć dalej i cieszyć się jazdą, ale te bardzo wymagające warunki sprawiają, że uśmiechu na twarzy nie ma za dużo. Koncentracja musi być cały czas utrzymywana w stu procentach – podsumował dzień Kajetan Kajetanowicz, zawodnik LOTOS Rally Team.
Trzeci przejazd odcinka PZero Grand Prix (10,31 km) otworzy też niedzielne zmagania o 7:48. Zmagania w sezonie 2020 rozstrzygną się podczas OS 14/15 Serraglio (14,00 km, godz. 10:08 i 12:18), którego drugi przejazd stanowić będzie dodatkowo punktowany Power Stage. Łącznie Rajd Monza liczy blisko 240 km oesowych.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
Rajd Monza 2020 nieoficjalna klasyfikacja WRC 3 po OS 13:
Pos. | No. | Elig. | Driver | Class | Pen. | Time | Prev. | 1st |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 34 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:51:07.8 | |||
2 | 27 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:51:22.1 | + 14.3 | + 14.3 | |
3 | 25 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:52:03.8 | + 41.7 | + 56.0 | |
4 | 28 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:52:53.8 | + 50.0 | + 01:46.0 | |
5 | 26 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:54:14.7 | + 01:20.9 | + 03:06.9 | |
6 | 24 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:55:24.6 | + 01:09.9 | + 04:16.8 | |
7 | 31 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:55:26.9 | + 02.3 | + 04:19.1 | |
8 | 36 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:55:51.9 | + 25.0 | + 04:44.1 | |
9 | 35 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:56:54.9 | + 01:03.0 | + 05:47.1 | |
10 | 37 | WRC3 |
![]() |
RC2 | 01:59:22.7 | + 02:27.8 | + 08:14.9 |