
Kajto się nie poddaje!
Ledwo ochłonęliśmy po informacji, że w WRC2 zobaczymy w 2022 roku Miko Marczyka z Szymonem Gospodarczykiem, którzy swoją Fabią Rally2 EVO powalczą w subkategorii dla juniorów w sześciu europejskich rundach, a w tym tygodniu dostaliśmy kolejną świetną wiadomość.
O laury w WRC2 w 2022 roku powalczy nie jeden, lecz dwa polskie duety! Ten drugi to doświadczony i zaprawiony w bojach tandem Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Maciek to aktualny Mistrz Świata WRC3, a Kajetan to najlepszy polski kierowca rajdowy ostatniego dziesięciolecia – wielokrotny Mistrz Polski w generalce, jedyny kierowca w historii, który trzy raz z rzędu sięgał po tytuł najszybszego w Europie i aktualny Wicemistrz Świata WRC3!
W 2021 roku Kajto z Maćkiem do ostatnich metrów, ostatniego odcinka specjalnej, ostatniego Rajdu sezonu WRC walczyli o tytuły mistrzowskie. Maćkowi udało się, gdyż najgroźniejszy rywal polskiego duetu w trakcie sezonu zmieniał pilota, co pozwoliło Wrocławianinowi zapewnić sobie tytuł wśród „umysłowych” na jedną rundę przed końcem sezonu. W przypadku Kajetanowicza obowiązywała zasada „Zwycięzca bierze wszystko”.
Niestety, koncertowa jazda załogi Lotos Rally Team, na bardzo trudnych i technicznych odcinkach specjalnych wytyczonych we włoskiej Świątyni Prędkości – na Torze Monza – nie wystarczyła. Francuski kierowca Yohan Rossel o niespełna trzy sekundy wygrał z Polakami i to on został Mistrzem Świata WRC3 wśród kierowców.
W 2022 roku nie ma już dwóch kategorii dla samochodów Rally2/R5, co oznacza, że walka o mistrzostwo będzie jeszcze trudniejsza, bo toczyć ją będą w znacznej części załogi stanowiące w poprzednim sezonie klasę WRC2 i WRC3. Pretendentami do tytułu na pewno są Andreas Mikkelsen (aktualny Mistrz WRC2) z Torsteinem Eriksenem, Wspomniany już Yohan Rossel z Benjaminem Boulloudem, Emil Lindholm z Reetą Hamalainen i wielu innych, którzy będą szybcy w określonych Rajdach i na konkretnych nawierzchniach.
Na korzyść naszych Asów przemawia ich już naprawdę duże doświadczenie. Sezon 2022 będzie piątym wspólnie spędzonym na trasach Mistrzostw Świata. Niemal od początku startują wyłącznie Skodą Fabia R5/Rally2, a w nowym sezonie samochód przygotowywać będzie im ten sam hiszpański zespół. To wszystko składa się na pakiet, który daje Polakom konkurencyjną pozycję do walki o najwyższe cele.
Sam Kajto na razie nie zdradził zbyt wielu szczegółów odnośnie konkretnych planów startów. Wiemy, że w ramach WRC chcą pojechać siedem rund oraz, że pierwszą z nich będzie kwietniowy Rajd Chorwacji – Rajd, który w 2021 roku wygrali, stawiając ważny krok w kierunku doskonałego i pełnego sukcesów roku. Przed chorwacką odsłoną Mistrzostw Świata, w ramach treningu Kajto z Maćkiem wystartują w otwierającym sezon Mistrzostw Chorwacji Rajdzie Czterech Rzek. Ta lokalna impreza rozgrywana jest częściowo na trasach WRC, co z pewnością będzie dobrym sposobem na wjeżdżenie się w samochód po zimowej przerwie.
Co dalej? Jak będzie wyglądać oklejenie tegorocznej samochodu Kajetanowicza? Tego jeszcze nie wiemy, ale jak tylko się dowiemy – niezwłocznie przekażemy tę informację na łamach naszego serwisu.