Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
AKTUALNOŚCIRAJDYWRC

Kalle Rovanperä milczy w sprawie opon Hankook

Kalle Rovanperä wykorzystał Rajd Arktyczny, by dopracować formę przed Rajdem Szwecji. Ten rajd, będący częścią Fińskich Mistrzostw Rajdowcyh, posłużył mu jako kluczowy test, pozwalając mu poczuć nowe opony z kolcami Hankook.

Problemy z przyczepnością w głębokim śniegu

Przykładem tego był odcinek Sarriojärvi, który był przejeżdżany dwukrotnie w sobotę. Za pierwszym razem, przy dobrej pogodzie, Rovanperä ustanowił najszybszy czas, pokonując Tuukkę Kauppinena o 20,6 sekundy. Był to oczekiwany rezultat, biorąc pod uwagę, że Rovanperä jechał samochodem Toyota Rally1, a Kauppinen Toyotą Rally2. Jednak, gdy odcinek był powtarzany wieczorem, w obfitych opadach śniegu, Rovanperä nie był w stanie dorównać tempu samochodów Rally2. Jego czas był o minutę i 41 sekund wolniejszy niż rano, co dawało mu 40 sekund straty do Roope Korhonena, który uzyskał najlepszy czas na tym odcinku.

Zobacz też: Rajd Arktyczny: Rovanpera uderza w bandę przez kibica na trasie

Toyota Gazoo Racing

Kalle Rovanperä testuje opony Hankook

Porównując to z występem Kauppinena, młody kierowca był o 50 sekund wolniejszy niż rano, co wskazuje, że Rovanperä miał znacznie większe problemy na oponach Hankook w głębokim śniegu. Jednym z oczywistych minusów Rovanperä w porównaniu z samochodami Rally2 było to, że opony specyfikacji WRC używają znacznie krótszych kolców niż te w fińskich mistrzostwach. Mimo to, imponujące było zobaczyć dwukrotnego mistrza świata, który ostatecznie zajął drugie miejsce za Kauppinenem.

Hannu Rainamo

„Bez komentarza” – Rovanperä o oponach Hankook

Przed rajdem Kalle Rovanperä zauważył, że opony Hankook z kolcami są bardziej czułe na luźnym śniegu, co prowadzi do większej utraty przyczepności w miękkich warunkach. Jego występ w Rovaniemi zdawał się potwierdzać to wstępne wrażenie. Na koniec imprezy Rovanperä został zapytany wprost: czy opona Hankook z kolcami jest zbyt wolna dla samochodu Rally1? „Cóż, nie będę tego więcej komentował” – odpowiedział Rovanperä.

„Ostatecznie, opady śniegu były obfite, a przy naszych krótkich kolcach, to była spora walka”. – powiedział Fin dla RallyJournal.com

Niezależnie od wyzwań, Rovanperä zebrał cenne dane na temat opon podczas dwudniowej imprezy. Jego rywale nie będą mieli okazji przetestować opon Hankook w rzeczywistych warunkach przed Rajdem Szwecji. Nie było powodu, by fińska gwiazda była zbyt zaniepokojona po tym wydarzeniu.

„Myślę, że to był ważny weekend, by nabić dodatkowe kilometry. Jest sporo pracy z samochodem i wszystkim innym. Opona jest zupełnie inna od tego, co widzieliśmy wcześniej, więc dobrze było tu być” – powiedział Rovanperä.

Rovanperä odbędzie jeszcze jeden dzień testowy w przyszłym tygodniu przed wyruszeniem na Rajd Szwecji, który odbędzie się za niecałe dwa tygodnie.


Źródło: rallyjournal.com



Wybrane dla Ciebie