Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Rajd PolskiRajd Polski RSMPRAJDYRSMP

Słobodzian gotowy na szutry

Rajd Polski to druga po słynnym klasyku Monte Carlo najstarsza rajdowa impreza na
świecie. Najbardziej prestiżowe zawody w sportach motorowych w naszym kraju odbędą się w tym
roku po raz siedemdziesiąty szósty. Podobnie jak w poprzednich sezonach, czwarta runda
Rajdowych Mistrzostw Europy i trzecia Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – PZM 76
Rajd Polski – zostanie rozegrana na szutrowych odcinkach specjalnych Pojezierza Mazurskiego.
Jej bazą będą znane wśród turystów i żeglarzy Mikołajki.

Rajd rozpocznie się w piątek 28 czerwca odcinkami treningowym i klasyfikacyjnym. Dwie
godziny po uroczystym starcie w centrum Mikołajek i losowaniu pozycji startowych rozpocznie się
początek sportowej rywalizacji na torze Mikołajki Arena. Kolejne dwa dni to 14 odcinków
specjalnych o łącznej długości blisko 200 km. Uroczyste zakończenie rajdu i wjazd pierwszej załogi
na metę zlokalizowaną w centrum Mikołajek nastąpi w niedzielę o godz. 15:30.
Łącznie do PZM 76. Rajdu Polski zgłosiła się rekordowa ilość 102 załóg. Numer 15 naklei na
swoim Fordzie Fieście R5 załoga Marcin Słobodzian i Kamil Kozdroń.

Marcin Słobodzian:

Będzie to mój drugi start w tym rajdzie (w ubiegłym roku pierwsze miejsce
w klasie Open N i 5 miejsce w klasyfikacji generalnej MP), ale jest to na tyle trudna impreza, a moje doświadczenie na luźnych nawierzchniach jest bardzo małe, że za bardzo mi to nie pomoże. Mimo to nie mogę doczekać się startu, bo rajd chociaż bardzo wymagający, sprawia dużo przyjemności z jazdy, a przede wszystkim z jego ukończenia, więc bardzo na niego czekam. Ostatnio odbyliśmy testy na Arenie w Lausitz. Miałem okazję w ubiegłym roku tam wystartować i poznać ten teren. Bardzo mi się spodobał, szczególnie na pierwsze testy i poznanie możliwości Fiesty R5 na luźnej nawierzchni. Zrobiliśmy tam kilkadziesiąt kilometrów. Drugi dzień testów w tygodniu rajdowym przeprowadziliśmy już w okolicach Mikołajek, na takim typowym odcinku specjalnym Rajdu Polski. gdzie mogliśmy sprawdzić, jak zachowuje się samochód przy większych prędkościach, na większych ilościach hop. Rallytechnology jest bardzo doświadczonym zespołem jeżeli chodzi o Forda Fiestę R5, mającym bardzo dużą bazę ustawień od których można zacząć. Od początku bardzo dobrze one działają, ale i tak dostosowuję je pod swój styl jazdy. Szukaliśmy kilku usprawnień, co się w pełni udało. Tak więc myślę, że początek jest dobry i ustawiliśmy dobrze auto pod typowe odcinki tego rajdu.Trasa rajdu bardzo wymagająca, z sekcjami technicznymi, ale jednak przede wszystkim bardzo szybka. Z odcinkami na odwagę, z jakimiś ślepymi zakrętami przez szczyty na piątym biegu. Tak więc błędy tam wiele kosztują, a na blisko 200 km trasy dwóch dni jazdy, można sporo złych rzeczy zrobić. Ale myślę, że trzeba mieć właśnie taki plan na cały rajd, żeby przejechać go czysto i w miarę sprawnie. Wiadomo, że jest to mój pierwszy rajd szutrowy w samochodzie R5, więc ja będę się uczył tego samochodu na rajdzie, ale też chciałbym mieć przyzwoite tempo od samego początku i zobaczyć progres na koniec rajdu. Jest bardzo silna konkurencja, ponad dwadzieścia samochodów klasy R5 i kierowcy najwyższej klasy, będzie więc się z kim porównywać. Mam nadzieję, że straty na kilometrze do tej czołówki nie będą przytłaczające.

Partnerami załogi na tym rajdzie są: Rodax Budownictwo, Attic/PSB Profi Centrum Budowlane,
Isover Saint – Gobain, Abart Wykładziny, Flora, Rallytechnology



Wybrane dla Ciebie