Kierowcy

Zajęte miejsca na podiach 2020
Zajęte miejsca na podiach 2019
Trofea
-
1
- 2020
- WRC
-
1
- 2018
- WRC
-
1
- 2017
- WRC
-
1
- 2016
- WRC
-
1
- 2015
- WRC
-
1
- 2014
- WRC
-
1
- 2013
- WRC
-
1
- 2008
- JWRC
Sylwetka
Sébastien Ogier (ur. 17 grudnia 1983 roku w Gap) – francuski kierowca rajdowy, sześciokrotny rajdowy mistrz świata. Reprezentujący francuski zespół fabryczny Citroën Total WRT.
Debiutował w rajdach w 2005 roku, startując w programie francuskiej federacji (FFSA) dla młodych zawodników. W 2007 roku wygrał francuski puchar Peugeota 206. W 2008 roku zadebiutował w Rajdowych Mistrzostwach Świata startując w kategorii Junior WRC Citroënem C2 S1600, której został mistrzem z trzema wygranymi rajdami w tej kategorii.
Po zapewnieniu sobie tytułu mistrzowskiego Ogier dostał możliwość debiutu w Rajdzie Wielkiej Brytanii za kierownicą samochodu WRC – Citroëna C4 WRC. Debiut ten wypadł całkiem pomyślnie, Sébastien wygrał jeden odcinek specjalny i prowadził w rajdzie przez 3 oesy. Ostatecznie jednak zajął 26. miejsce.
W Intercontinental Rally Challenge w 2009 roku zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo za kierownicą Peugeota 207 S2000.
W sezonie 2009 kontynuował starty za kierownicą Citroëna C4 WRC w drugim zespole Citroëna – Citroën Junior Team. Najlepszy wynik osiągnął w Rajdzie Grecji, w którym zajął 2. miejsce. Ostatecznie w klasyfikacji sezonu plasował się na 8. pozycji.
W 2010 roku, w dalszym ciągu startował w zespole Citroën Junior Team, a jego partnerem zespołowym był Kimi Räikkönen. Zaliczył też trzy starty w zespole Citroën Total World Rally Team. W sezonie tym odniósł dwa zwycięstwa: w Rajdzie Portugalii oraz Rajdzie Japonii. Ostatecznie w klasyfikacji generalnej mistrzostw zajął 4. miejsce.
W sezonie 2011 rozpoczął regularne starty w głównym zespole Citroëna – Citroën World Rally Team za kierownicą nowego auta – Citroëna DS3 WRC, a jego partnerem zespołowym był Sébastien Loeb. W sezonie odniósł pięć zwycięstw, w tym pierwsze na nawierzchni asfaltowej (Rajd Niemiec 2011). Kilka wypadków w sezonie pozbawiło go jednak większych zdobyczy punktowych i zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. W trakcie sezonu jego relacje z Loebem uległy pogorszeniu z powodu poleceń zespołowych faworyzujących mistrza świata. Ogier nie był z tego zadowolony, czemu dał wyraz kilkukrotnie podczas wywiadów. Trzy dni po zakończeniu sezonu zespół ogłosił rozwiązanie obowiązującego jeszcze przez rok kontraktu z Ogierem. Krótko potem ogłoszono że Ogier podpisał kontrakt z fabrycznym zespołem Volkswagena, który zadebiutuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 2013 roku. W 2012 natomiast, współpracując przy przygotowaniach modelu Volkswagen Polo R WRC, jednocześnie startował Škodą Fabią S2000 zajmując 10. miejsce w klasyfikacji.
W sezonie 2013 już w drugiej rundzie, w Rajdzie Szwecji, odniósł pierwsze zwycięstwo dla nowego Volkswagena Polo R WRC. Tego samego roku wygrał dziewięć spośród trzynastu rund Rajdowych Mistrzostw Świata i zdobywając 290 punktów do klasyfikacji generalnej został po raz pierwszy Rajdowym Mistrzem Świata. Sukces ten powtórzył w latach 2014 – 2017.
28 listopada 2017 przedłużył o kolejny sezon swój kontrakt z M-Sport, z którym zdobył dwa kolejne tytułu mistrzowskie.
W roku 2019 reprezentuje ponownie barwy Citroena.
W roku 2020 Ogier przesiadł się do Toyoty Yaris WRC.