Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Rajd BarbórkaRAJDYRAJDY POZOSTAŁE

Koniec wyścigu zbrojeń na Barbórce?

Koniec wyścigu zbrojeń na Barbórce?

Organizatorzy Rajdu Barbórka opublikowali w piątek 3 listopada regulamin uzupełniający rajdu. Znajdują się w nim zapisy jasno wskazujące na to, że Rajd jaki znaliśmy dobiega końca.

Rajd Barbórka od wielu lat kojarzył nam się z modyfikowanymi samochodami rajdowymi, które miały większą moc niż zazwyczaj. Samochody te m.in miały inny wygląd. Wszystko jednak zmienił rok 2022.

Rok 2022 zmienił wszystko

W 2022 roku Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak nie zostali dopuszczeni do startu w tej imprezie. Ich samochód według oficjalnego komunikatu nie spełniał wymagań bezpieczeństwa. Skoda Fabia Rally2 nie mogła zostać dopuszczona do startu ze względu na wadliwą klatkę bezpieczeństwa.

Nieoficjalnie mówiło się, że samochód który podstawił zespół Kajetana Kajetanowicz na ten rajd to była Skoda Fabia Rally2 która uległa poważnemu wypadkowi na Rajdzie Barum 2022. Oprócz tego delegaci techniczni PZM dzwonili do swoich odpowiedników z Hiszpanii i pytali się czy widzieli tę klatkę.

Co w 2023?

Najważniejsze zmiany to brak możliwości zmiany części auta na odpowiedniki z lżejszych tworzych sztucznych, brak możliwości wystartiwania autem Rally1, minimalna masa samochodu Rally2 to 1230kg lub 1300kg kiedy zostanie użyta inna zwężka

Podczas Badania Kontrolnego (BK1) zostanie wykonane plombowanie turbosprężarek (dotyczy samochodów zgłoszonych w klasie R1) oraz znakowanie wybranych elementów nadwozia. Przez cały czas trwania zawodów w samochodzie nie mogą być dokonywanie modyfikacje polegające na wymianie elementów nadwozia na inne niż przedstawione podczas BK1 bądź na ich demontażu. Niedozwolona jest również wymiana oryginalnych elementów metalowych na ich odpowiedniki z tworzyw sztucznych lub materiałów kompozytowych. Kontrola plombowania turbosprężarek oraz oznakowania elementów nadwozia będzie wykonywana na bieżąco podczas trwania imprezy. W przypadku konieczności wymiany oznakowanego elementu z powodu jego uszkodzenia należy wcześniej skontaktować się kierownikiem BK i uzyskać jego zgodę

Minimalna masa dla samochodu zgłoszonego do Klasy R1 musi wynosić 1300 kg. W przypadku gdy zgłoszony pojazd zbudowany jest w oparciu o samochód homologowany w grupie Rally2 i została w nim zachowana zwężka turbosprężarki max. 32 mm to jego masa minimalna wynosi 1230 kg. W przypadku samochodów Rally3 i zwężki turbosprężarki max. 31 mm masa minimalna wynosi 1210 kg. Kontrola masy bedzie miała miejsce podczas BK1 oraz w trakcie trwania rajdu (w tym podczas Kryterium Karowa).

 



Wybrane dla Ciebie

Zobacz także
Close